فراخوان دریافت روایت هایی از اربعین با نگاه زنانه + جزئیات تجلیل از آزادگان خراسان‌رضوی در نشست «الماس‌های درخشان» حقیقت تکبیر ابتدای نماز ۱۳صفر چه روزیست؟ | ماجرای حاجت‌ روایی با خرید طلا + اعمال زیارتی عاشقانه و مؤمنانه با همراهی اذکار الهی آسمان مال او بود | به یاد سرهنگ خلبان مرحوم صمد بالازاده یک روز مؤمنانه کوله‌پشتی معنوی برای سفر اربعین آیین بدرقه کاروان پارالمپیک در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود برپایی موکب خادمان کفشدار حرم امام‌رضا(ع) در عتبات‌ عالیات تقدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات از خدمات شهرداری مشهد خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرز‌های کشور | استقرار ۵۷ موکب در کشور عراق ثبت‌نام بیش‌از ۲۳۶ هزار نفر از خراسان‌رضوی برای سفر اربعین تا امروز (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) از اهالی منظومه فرهنگ | مختصری از زندگی مرحوم عزیزا... عطاردی نویسنده مجموعه فرهنگ خراسان صحیفه سجادیه؛ نقشه راه زندگی توحیدی ۵ قدم برای منتظر بودن برپایی بزرگ‌ترین موکب امام‌رضایی در خراسان رضوی، ویژه زائران پیاده دهه پایانی صفر روایتِ «تکیه مُلاعباسِ» شهر طرقبه از شکوهی به بلندای تاریخ تا هویتی ماندگار به عمق باور‌های مذهبی آزادگی در اسارت | روایت لحظات سخت دوران اسارت‌ احمد، مهدی و محسن، ۳ رزمنده دفاع مقدس استحکام بنیان خانواده با بهره‌گیری از فرهنگ رضوی
سرخط خبرها

زیارتی عاشقانه و مؤمنانه با همراهی اذکار الهی

  • کد خبر: ۲۴۵۸۶۳
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
زیارتی عاشقانه و مؤمنانه با همراهی اذکار الهی
در زمان پیاده روی اربعین از خواندن ادعیه غافل نشویم.

حمیده ذاکری | شهرآرانیوز؛  ایام اربعین حسینی و مناسک پیاده‌روی آن، یکی از مراسم مهم و دارای فضیلت است که می‌تو‌اند برای ما برکات بسیاری به‌همراه داشته باشد. سیدالشهدا (ع) در هنگام حرکت به‌سوی کربلا به ذکر خدا مشغول بودند، از این‌رو بیان اذکار الهی در پیاده‌روی اربعین، یکی از راه‌های دستیابی به حسنات و برکات است. توجه به ادعیه و اذکاری که از ائمه‌معصوم (ع) به ما رسیده و در کتب ادعیه مانند مفاتیح‌الجنان، جمع‌آوری شده است، قرب الهی را به‌دنبال خواهد داشت. در ادامه به برخی از این ادعیه و اذکار برپایه روایات اشاره می‌کنیم.

از جنس انوار الهی 

خو‌اندن قرآن یکی از کار‌های مهم و ارزشمند در پیاده‌روی اربعین شناخته می‌شود. زائران می‌توانند با نیت کردن و خو‌اندن حتی روزی یک صفحه از آیات الهی و نورانی قرآن کریم، توشه اعمال خود را پربار کنند.

رفیقی به نام ذکر حسینی

وقتی که نام امام‌حسین (ع) و زیارت حرم ایشان با «زیارت عاشورا» گره خورده است، یکی از زیارت‌هایی که خو‌اندنش به زائران اربعین توصیه می‌شود، همین زیارت ارزشمند است.

گام‌هایی همراه با آگاهی

زیارت جامعه کبیره که امام‌هادی (ع) آن را بیان کرده‌اند، متنی با فراز‌های عمیق و تأمل‌برانگیز است. در این مسیر با خو‌اندن این دعا درباره ویژگی امامان معصوم (ع) بیاموزید و در مسیر زیارت همراه با معرفت، قدم بردارید.

یادگاری به‌جامانده از امام‌سجاد (ع)

صحیفه‌سجادیه سرعت‌بخش ما در مسیر معرفت است. مناجات‌ها و معارف و آموزه‌هایش، می‌تو‌اند درس‌های فراوانی را به ما به‌عنوان زائر طریق‌الحسین (ع) بیاموزد.

همدمی برای هر صبح

دعا برای فرج امام‌زمان (عج) و همچنین تجدیدعهد با ایشان در هر مقامی لازم است. در این مسیر، ما نیز هر روز صبح، دعای عهد ایشان را باید بخوانیم.

همراهی در مسیر از جنس ذکر

ابومحمد صفوان خاطره‌ای از امام‌صادق (ع) روایت کرده است: «از حضرت صادق (ع) اذن گرفتم به زیارت مولایمان حسین‌بن‌علی (ع) بروم. از ایشان درخواست کردم آنچه باید در این مسیر انجام دهم، بیان کنند. آن حضرت فرمودند: در این مسیر، از کسانی که اساس قتل حسین‌بن‌علی (ع) را بنیان نهادند، برائت بجو و بگو: اللَّهُمَ‏ الْعَنْ‏ أَوَّلَ‏ ظَالِمٍ‏ ظَلَمَ‏ حَقَ‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک. اللهم عنهم ‏جمیعا».

با علاقه به دخت پیامبر (ص)

یکی از این اذکار پرخیروبرکت که در مسیر یاری‌مان می‌کند، ذکری است که پیامبر خدا (ص) به حضرت فاطمه (س) آموختند و از آن پس به نام آن حضرت ثبت شد. پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «تسبیحات فاطمه، تعقیباتی است که گوینده آن از فایده‌اش بی‌نصیب نمی‌ماند (و بسیار پرفایده است)» (بحارالأنوار، ج ۸۲، ص ۳۲۹).

نردبانی از خاک کربلا

در سیره علما و بزرگان، گفتن ذکر با تسبیحی که از تربت امام‌حسین (ع) است، توصیه شده است. از امام‌صادق (ع) روایت شده است: «یک ذکر یا استغفار که با تسبیح تربت حسین (ع) گفته شود، برابر است با هفتاد ذکری که به‌گونه‌ای دیگر گفته شود».

رونق دل و جان

فرستادن صلوات بر «محمد و آل‌محمد (ص)»، بیان استغفار، زمزمه مدام «لا حول و لا قوه الا بالله» و همچنین زمزمه ذکر «لااله‌الا‌ا...»، ثواب بسیار زیادی برای زائران پیاده‌روی اربعین دارد. با خواندن این اذکار و با استغفار و یاد خدا جان و روحتان را برای زیارت آماده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->