تولیت آستان قدس در مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتسال: دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در جام جهانی فوتسال است تطهیر و غبارروبی پنجره‌های فولاد حرم مطهر رضوی در کنار وارثان زمین بررسی فلسفه و آثار سنت خوب قرض‌الحسنه | قرضی که به خدا می‌دهیم جامعه‌المصطفی سکوی نمایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است میزان ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد آیت‌الله علم‌الهدی: جامعه‌المصطفی فرصتی برای توسعه اسلام و انقلاب در عرصه بین‌الملل است یادی از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی | او ابوذر زمانه بود تفحص پیکر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب به دنبال خیر بررسی نگاه اسلام به شادی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی واعظ‌موسوی | خدا لبخند را دوست دارد پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد پیکر مطهر «حاج احمد خدادادی»، جانباز شهید دفاع مقدس، در مشهد تشییع شد حاج احمد خدادادی، جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، به خیل شهدا پیوست معادباوری؛ ترمز و سرعت‌گیر انسان نماز سرچشمه نیکی‌ها | مروری بر روایات پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) درباره باید‌ها و نباید‌های نماز سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد آغاز ثبت‌نام عمره از امروز (شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) + قیمت جدید پرچم گنبد منور رضوی به‌مناسبت فرارسیدن ماه «ربیع‌الاول» تعویض شد + فیلم از جوانمردی اهل‌بیت (ع) برای جوانان بگوییم
سرخط خبرها

در کنار وارثان زمین

  • کد خبر: ۲۵۰۲۰۷
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
در کنار وارثان زمین
مستضعفین یعنی ائمه و پیشوایان بالقوه عالم بشریت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همه موجودی زمین خواهند بود.

مستضعف بالقوه صاحب وراثت عالَم و خلیفه‌ا... در زمین است. این کلام راهبردی رهبر فرزانه انقلاب است که به تبیین یک حقیقت به‌غفلت‌گرفتارشده می‌پردازند. رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان در ششم آذر ۱۳۹۸، آنان را مخاطب قرار می‌دهند و می‌پرسند: «اسم بسیج کشور ما، [یعنی]مجموعه شما چیست؟ نیروی مقاومت بسیج مستضعفین».

مستضعفین چه کسانی هستند؟ در شرح این پرسش به یک ناهنجاری معنوی و ظلمی که به یک واژه قرآنی شده است، توجه می‌دهند و اصلا نگاه می‌کنند به این بیان که: «مستضعفین را بد معنا می‌کنند؛ مستضعفین را به افراد فرودست یا حالا اخیرا -یعنی این چند سال اخیر باب شده- اقشار آسیب‌پذیر [معنا می‌کنند]، یعنی آسیب‌پذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمی‌داند، قرآن می‌گوید: «وَنُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم اَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُمُ الوٰرِثین؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم».

ایشان با استناد به آیه ۵ سوره مبارک قصص تأکید می‌کنند: «مستضعفین یعنی ائمه و پیشوایان بالقوه عالم بشریت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همه موجودی زمین خواهند بود؛ بسیج مستضعفین این است. مستضعف یعنی آن کسی که بالقوه صاحب وراثت عالم است، بالقوه خلیفه‌ا... در زمین است، بالقوه امام و پیشوای عالم بشریت است».

آدم‌هایی چنین‌اند که می‌توانند حجت خدا و امام خویش را یاور باشند. کسانی که سد‌های طاغوت‌ساخته پیش‌رو را بشکنند. دست کسانی که آنان را به استضعاف کشانده و عقب نگه داشته‌اند، را کوتاه کنند. آن وقت خواهند توانست گام‌های بلند بردارند. مستضعف‌های رشیدشده و توانمند و توانگرند که زمین را امامت خواهند کرد، نه کسانی که در استضعاف با بی‌عملی بمانند.

اینان همان آسیب‌پذیر‌هایی هستند که نمی‌توانند درکنار مستضعفان قرار بگیرند. واقعیت هم می‌گوید ناتوانان را تاب همراهی با توانمندان نیست. کسانی می‌توانند گام به‌سوی فردای ظهور بردارند که امروز، با خودسازی و اصلاح‌گری، راه را برای دیگران و سوخت را برای دولت ظهور فراهم کنند.

آنچه باید دانست و دیگران را هم به آن امید داد، این است که مسیر آفرینش به‌سوی طاغوت‌زدایی و دادگری است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، «جهت حرکت کلی ادیان الهی، به‌سمت رفع استضعاف و محرومیت است». جولان باطل را نقطه پایانی است محتوم. دولت ماندگار برای حق و اهل حق تضمین‌شده است. برای تحقق این امر باید کوشید.

انتظار سازنده هم‌بستر کوشندگی برای زمینه‌سازی ظهور است؛ سعی‌ای فاخر که برای همه انسان‌ها فخرآور خواهد بود. به تصریح رهبر حکیم انقلاب، «مسلمان با درس انتظار فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد ... این، درس انتظار واقعی به همه انسان‌هاست، لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند». بکوشیم در افضل اعمال، ما را هم سهمی از فضیلت منتظران صالح باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->