صدور حکم انضباطی دیدار استقلال تهران و پارس جنوبی عنایتی سرمربیگری شهرخودرو خراسان را قبول نکرد بازگشت استقلال تهران و فرهاد مجیدی به سمت دفاع خطی استقلال بازنده بازی با پارس جم می‌شود؟ علی کریمی در آستانه بازگشت به لیگ برتر| جادوگر سرمربی گل‌گهر می‌شود؟ پیشنهاد کاله به فدراسیون بسکتبال برای حضور در لیگ لیونل مسی در بارسا می‌ماند حامد حدادی: در چین اگر از خانه بیرون برویم محروم و جریمه می‌شویم قاب خاطره | تصویری از تیم پیام ۷۵ علی تبریزی، رکورددار قهرمانی پرورش‌ اندام جهان: رشته بدن سازی در صداوسیما دچار حاشیه شد طلای پردردسر کمیل قاسمی! فرش قرمز رقبا برای پرسپولیس سرمربی تیم فوتسال دختران هیئت فوتبال خراسان رضوی: تمرین مخفیانه و غیرقانونی در کار نبوده است گل‌محمدی خواهان بشار رسن، مدیران مخالف تمدید جایگاه متزلزل ساکت الهامی در تراکتور علیرضا بیرانوند عازم بلژیک شد کریمیان: سپاهان قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد لغو دربی معروف برزیل به دلیل کرونا جلسه سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس لغو شد مجید جلالی اخراج شد
خبر ویژه
علم و ورزش

چند نکته برای بازگشت ورزشکاران به باشگاه‌های ورزشی

  • کد خبر: ۲۸۰۴۸
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
چند نکته برای بازگشت ورزشکاران به باشگاه‌های ورزشی
اگر تصمیم گرفته‌اید شما نیز بعد از ۳ ماه دوری، دوباره به باشگاه بازگردید، باید نکات مهم فردی و اجتماعی را رعایت کنید و در مقابل، حواستان به عملکرد باشگاه ورزشی خود باشد.
شهرآرانیوز

وظایف باشگاه‌ها
پذیرش ورزشکار در هر شیفت برمبنای ساعت باشگاه و برای هر نفر ۱۶ مترمربع، تهیه و دراختیار قراردادن تمامی ملزومات بهداشتی به ورزشکاران و کارکنان نظیر دستکش، ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده دست مطابق با دستورالعمل‌ها از دیگرمؤلفه‌های الزامی برای بازگشایی اعلام شده است. در کلاس‌های تمرینی هوازی، هر یک از ورزشکاران فاصله ۲ متر از هر طرف را باید رعایت کند و استفاده از ماسک یا شیلد و دستکش یک‌بار‌مصرف در طول تمرین الزامی است. همچنین باشگاه‌ها از پذیرش ورزشکار بیمار یا مشکوک خودداری کنند.

وظایف ورزشکاران
ورزشکاران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی در زمان بازگشت به باشگاه‌ها، ملزم به رعایت نکات مهمی هستند. تغییرات در سبک زندگی و آموزش‌های بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها با صابون یا ژل ضدعفونی‌کننده، محدودکردن ارتباطات اجتماعی به‌ویژه در هنگام اوج تمرینات، کمتردست‌زدن به صورت و چشم و دهان، کمتردست‌زدن به سطوح عمومی و استفاده از وسایل شخصی ازجمله نکات مختلفی است که باید توسط ورزشکاران برای جلوگیری از بیماری مدنظر قرار گیرد. درصورتی‌که علائم بیماری گردن به بالا و دارای علائم خفیف باشد، ورزشکار نیاز به استراحت کوتاه‌مدت دارد؛ اما درصورتی‌که علائم بیماری گردن به پایین نظیر تورم غدد لنفی، اسهال، خستگی و سرفه خشک باشد، ورزشکار چندین روز نباید فعالیت ورزشی داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
توجه : نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمیشود.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}