پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد قیمت خودرو‌های خارجی رشد ۳ تا ۳۵ میلیون تومانی پیدا کرد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های داخلی در مسیر کاهش (۲ دی ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان موتور بورس با بزرگان بازار روشن ماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ دی ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی، فقط ۱۴ درصد! اداره کل صمت خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ رتبه سوم کشور در تعداد پرونده کشف کالای قاچاق را کسب کرده است ۹ مزرعه ماهی خاویاری در خراسان رضوی فعال است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز عرضه سنگین دلار، تتر و درهم از فردا (۳ دی ۱۴۰۳) قانون پیش فروش مسکن اصلاح می‌شود جلسه مجلس با همتی و فرزین برای بررسی افزایش قیمت ارز، سه‌شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود کدام آپارتمان‌ها در وضعیت رکود بازار مسکن خریدار دارند؟ (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | عبده تبریزی: قیمت پایین برق و گاز اقتصاد ایران را آشفته کرده است دلار حواله از ۶۳ هزار تومان عبور کرد (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | قالیباف: گرانی‌های قیمت ارز و کمبود برق و گاز این روزها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است زیان ۲۵۰ همتی صنایع درپی قطعی برق برنامه‌های مجلس برای حمایت از بورس چیست؟ |رونق بازار سرمایه با بازار توافقی ارز دستور پزشکیان برای تسریع در پرداخت وام ازدواج سرنوشت نامعلوم تعهدات مالی سفرهای استانی دولت سیزدهم به خراسان رضوی واریز سود به حساب بیش از ۲۰ میلیون سهامدار در پاییز ۱۴۰۳ جلسه غیرعلنی مجلس در مورد نوسانات نرخ ارز برگزار شد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) | هویج کیلویی ۱۰ هزار تومان
سرخط خبرها

میانگین سن ناوگان کشتیرانی باید از ۱۹ به ۱۰ سال برسد

  • کد خبر: ۲۹۲۱۷۳
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
میانگین سن ناوگان کشتیرانی باید از ۱۹ به ۱۰ سال برسد
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درباره اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور را فرصت بی نظیری برای حوزه دریایی کشور بیان کرد و گفت: به دنبال کاهش عمر ناوگان هستیم در نظر داریم طی ۱۰ سال میانگین سن ناوگان را به زیر ۱۰ سال برسانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، "محمدرضا مدرس‌خیابانی" در مجمع عمومی صاحبان سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتهی به سال مالی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ که با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد، با یادآوری اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۹۹ با حمل بنزین به کشور ونزوئلا توانست برگ زرینی به افتخارات خود بیفزاید، گفت: انجام موفق و افتخارآفرین این مأموریت، منجر به صدور پیام تبریک مقام معظم رهبری به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد که سند افتخاری در تاریخ ۵۷ ساله این شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به مجمع فوق‌العاده گروه کشتیرانی در روز‌های پایانی اسفندماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در آن مجمع با همکاری و همراهی سهامداران، از محل سود انباشته شرکت افزایش سرمایه ۴۳ درصدی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و بر این اساس، سرمایه ثبتی این شرکت به هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رتبه هجدهم در میان شرکت‌های بزرگ کانتینری دنیا را به خود اختصاص داده و رتبه ۲۲ را در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی دارد، ادامه داد: هم‌اکنون۲۱ درصد سهم حمل‌ونقل بار داخلی برعهده این ناوگان است.

وی سال ۲۰۲۴ میلادی را سالی بسیار سخت برای صنعت حمل و نقل دریایی جهان توصیف و تصریح کرد: در این سال نرخ حمل بار کانتینری در دنیا با ۵۷ درصد کاهش مواجه بوده و هم اکنون نیز با کاهش مجدد قیمت حمل بار در بازار‌های جهانی مواجه هستیم.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: میانگین قیمت حمل کانتینری کالا‌های وارداتی ۵۲ درصد کاهش داشته است و در حوزه صادرات نیز با کاهش قیمت حمل مواجه بوده‌ایم؛ ضمن اینکه قیمت‌های حمل جهانی در بخش حمل فله نیز با کاهش و نوسان مواجه است.

وی افزود: با این حال میزان حمل کالا‌ها به لحاظ وزنی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۷ دهم درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته رسید.

مدرس‌خیابانی رشد حمل بار کانتینری ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ را ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: همزمان در بخش حمل فله، با کاهش ۸ درصدی مواجه بودیم که البته در این بخش به دلیل اینکه برخی از کشتی‌ها به صورت کاپوتاژی اجاره داده شده‌اند، تفاوتی در میزان درآمد ایجاد نشده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سرمایه انسانی شرکت نیز خاطرنشان کرد: آموزش نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در دستورکار گروه کشتیرانی قرار دارد و به همین منظور در حالی که در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰۰ نفر دریانورد خارجی بر روی ناوگان ملی فعال بوده‌اند، امروز خوشبختانه تمام دریانوردان شاغل بر روی ناوگان، ایرانی هستند.

وی همچنین تعداد شناور‌های گروه کشتیرانی را ۱۴۳ فروند انواع شناور کانتینربر، فله‌بر، چندمنظوره و حمل کالای عمومی، تانکر و ... اعلام کرد و افزود: با خرید کانتینر‌های تازه، تعداد کانتینر‌ها در ناوگان هم اکنون به ۲۰۶ هزار دستگاه رسیده که مأموریت حمل کالا را انجام می‌دهند.

میانگین سنی ناوگان گروه کشتیرانی باید به کمتر از ۱۰ سال برسد

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی نیز در حال حاضر با سفارش ساخت و خرید از تولیدکنندگان داخلی تعداد ۱۵۵۸ دستگاه واگن در انواع مختلف در ناوگان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: از این رهگذر و با استفاده از واگن‌های تانکر این امکان فراهم شده که تمام سوخت مورد نیاز ناوگان، تولید شده از سوی پالایشگاه‌های داخلی، به بنادر جنوبی حمل شود همچنین با کسب مجوز صدور بارنامه‌های بین‌المللی ریلی امکان برای انتقال و حمل کالا به صورت DOOR TO DOOR نیز بیش از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد‌های مهم این گروه در حوزه بازار حمل‌ونقل دریایی را استمرار فعالیت‌ها به رغم همه تحریم‌ها ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر در حوزه حمل کالا با هیچ مشکی مواجه نیستیم و امکان حمل کالا از هر نقطه دنیا به کشور و بالعکس وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با صلابت و تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبراهه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: توسعه کریدور شمال-جنوب یکی از رویکرد‌های مهم اقتصادی کشور است که به همین منظور گروه کشتیرانی فعالیت‌های خود را در بندر شهیدبهشتی چابهار آغاز کرده است که در این خصوص ۵.۵ هکتار زمین در این بندر برای انجام خدمات تخلیه و بارگیری در حال آماده سازی و تجهیز است سال گذشته نیز حدود ۶۶ هزار TEU کانتینر در چابهار تخلیه و بارگیری شد، امسال این رقم به ۱۰۰ هزار TEU کانتینر خواهد رسید.

مدرس خیابانی به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور نیز اشاره کرد و آن را فرصت بی نظیری برای حوزه دریایی کشور دانست و گفت: امیدواریم با استفاده از این ابلاغیه بتوانیم در جهت توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهره کامل را ببریم.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه ناوگان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت اول این گروه طی سال‌های آتی دانست و تصریح کرد: در این حوزه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است برای مثال یکی از شناور‌هایی که باید به طور کامل اسقاط و از رده خارج می‌شد با تلاش همکاران گروه در بخش توسعه ناوگان با تمهیدات و شرایط خاص و پیچیده‌ای تعمیر شد و به عنوان یک شناور نو به ناوگان بازگشت و مشغول به کار شد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت داخل برای تعمیرات ادواری، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید ملزومات ناوگان، سامانه‌های هوشمند سازی و پایشگری مصرف سوخت را از دیگر اقدامات گروه کشتیرانی در راستای توسعه ناوگان دانست.

مدرس‌خیابانی همچنین به انعقاد قرارداد ساخت ۱۲ شناور با شرکت‌های داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: گروه کشتیرانی بر تأمین حداکثری نیاز‌های خود از تولیدات داخلی تاکید دارد که به همین منظور بیش از ۸۳ درصد از ملزومات مورد نیاز ناوگان از داخل تهیه و تامین شده است، ضمن اینکه به روزآوری تجهیزات مورد نیاز ناوگان، تامین کانتینر و کانتینر یخچالی از داخل و خریداری کشتی سازی اروندان همگی در راستای حمایت از صنایع داخلی بوده است.

به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش ظرفیت و جوان سازی ناوگان در شرکت کشتیرانی دریای خزر با ورود ۸ فروند شناور و افزایش ظرفیت حمل از ۹۵ به ۱۲۳ هزار تُن و همچنین سفارش ساخت چندین شناور جدید از اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه با حمایت سهامداران توانستیم مجوز دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان را دریافت کنیم، افزود: امیدواریم با کمک بانک‌های عامل از این امکان فراهم شده برای کاهش اساسی عمر ناوگان و توسعه ناوگان بهره ببریم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: به دنبال کاهش عمر ناوگان هستیم که به همین منظور تلاش می‌کنیم تا هم از طریق شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی کشتی‌های جدیدی به ناوگان اضافه کنیم و طی ده سال میانگین سن ناوگان را به زیر ده سال برسانیم، چون عمر ناوگان کشتیرانی در حال حاضر ۱۹ سال است؛ اما این نیازمند تأمین به موقع منابع مالی و همراهی همه سهامداران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->