ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان
سرخط خبرها

شاخص کل بورس امروز ۲ تیر / رشد ۱۱۰ هزار واحدی بورس طی ۳ روز

  • کد خبر: ۳۱۳۸۵
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
شاخص کل بورس امروز ۲ تیر / رشد ۱۱۰ هزار واحدی بورس طی ۳ روز
در دومین روز تابستان و علیرغم اخبار منفی در حوزه اقتصاد سیاسی بازهم قدرت خریداران بازار را سبز نگاه داشت و شاخص کل امروز دوشنبه ۲ تیر بیش از ۴۰ هزار واحد رشد کرد.

گروه اقتصاد/شهرآرانیوز، امروز دوشنبه ۲ تیر ماه شاخص کل بورس در ادامه رشد ۷۰ هزار واحدی طی ۲ روز نخست هفته باز هم به حرکت صعودی خود ادامه داد و توانست رشد ۴۰۷۱۹ واحدی را به ثبت برساند و معادل ۳.۱۳ درصد رشد کند. بازار هنوز هم تحت تاثیر اخبار رشد نرخ دلار است. البته همچون روز‌های پایانی هفته گذشته و دو روز نخست هفته جاری بازهم توجه معامله گران به سمت نماد‌های شاخص ساز و بزرگ بورسی است و نماد‌های کوچک‌تر به خصوص در فرابورس گام‌های کوچک تری را این روز‌ها بر می‌دارند.


در همین راستا می‌توان به شاخص کل هم وزن اشاره کرد که امروز باز هم پشت سر شاخص کل ایستاد به نحوی که تنها ۱.۹۷ درصد معادل ۸۱۰۳ واحد رشد کرد.


به نظر می‌رسد توجه معامله گران این روز‌ها به سمت نماد‌های کالایی بیشتر شده است. اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد با نرخ رسمی آن انگیزه خوبی برای رشد در این نماد‌ها است. البته بسیاری از افراد با تجربه بازار می‌دانند که این میزان رشد دلار قطعا ثابت نخواهد ماند کما اینکه درگذشته هم شاهد رشد ناگهانی دلار تا ۱۸ هزار تومان بودیم و بعد نرخ آن در کانال‌های ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان تثبیت شد. با توجه به این تجربه به نظر می‌رسد آن دسته از معامله گرانی که از بازار‌های طلا و ارز به بورس آمده‌اند هنوز قصد خروج از این بازار را نداشته باشند.

رشد قیمت‌ها در بازار‌های جهانی هم این روز‌ها سیگنال مثبت برای بورس ایران محسوب می‌شود. امروز معاملات در بازار‌های جهانی آغاز شد و هر اونس طلا به مرز ۱۷۷۰ دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت برنت نیز بالاتر از در حین نگارش این گزارش بالاتر از ۴۲ دلار معامله می‌شود. نفت خام WTI نیز در محدوده ۴۰ دلار در هر بشکه دادوستد می‌شود. بازار فلزات پایه نیز اغلب صعود را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال مس با ۰.۵ درصد رشد به ۵۸۵۰ دلار رسیده است.


امروز دوشنبه ۲ تیر ماه، در جریان معاملات بورس تهران ۹ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگ سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان داد و ستد شد. بیشترین تاثیر بر شاخص کل را به ترتیب نماد‌های فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با ۳۵۰۷ واحد تاثیر مثبت، فارس (صنایع پتروشیمی خلیح فارس) با ۳۲۱۱ واحد تاثیر مثبت، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) با ۳۰۵۲ تاثیر مثبت، شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۲۱۱۰ واحد تاثیر مثبت، کگل (شرکت صنعتی معدنی گلگهر) با ۱۵۲۶ واحد تاثیر مثبت، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی) با ۱۳۰۲ واحد تاثیر مثبت و کچاد (شرکت معدنی و صنعتی چادرملو) با ۱۲۷۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل داشتند.

 نام 

 آخرین مقدار 

 درصد تغییر 

شاخص کل بورس

1341531

+%3.13

شاخص کل فرابورس

14710

+%1.7

شاخص گروه صنعت

1,174,706

+%3.18

شاخص گروه سیمان

12,175

+%3.47

شاخص گروه بانک

7,727

3.10%+

شاخص گروه فنی و مهندسی

9,437

4.32%+

شاخص گروه فراورده های نفتی

4,359,737

2.27%+

شاخص گروه کانه‌های فلزی

323,896

4.36%+

شاخص گروه فلزات اساسی

894,051

+%4.24

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->