واریز حقوق تیرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و مستمری‌بگیران آغاز شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) | بازنشستگان حساب خود را چک کنند بیمارستان ام البنین، قطب سلامت مادران و نوزادان در شرق کشور، ICU ندارد بازنشستگان برای هزینه‌های روزمره خود به دنبال وام و تسهیلات بانکی هستند تأمین‌اجتماعی برای ایفای تعهدات خود به بازنشستگان و کارگران، باید منابع حق‌بیمه را به‌موقع دریافت کند آیا ارتقای درجه شغلی بر حقوق و مستمری بازنشستگی کارگران تأمین‌اجتماعی تاثیر دارد؟ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در انتظار واریز حقوق و مستمری (۲۹ تیر ۱۴۰۴) | معوقات حقوق فروردین چه زمانی واریز می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۴) | مشهدی‌ها منتظر هوای خنک نباشند شیوه‌نامه جهش تحصیلی ۱۴۰۴ ابلاغ شد واریز هزار و ۶۸ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق فرهنگیان در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۴ نرخ کاذب بلیت هواپیما، چالش جدی برای زائران اربعین مرمت کاخ اردشیر بابکان آغاز شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) چه تغییراتی در روش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس رخ داده است؟ (۲۹ تیر ۱۴۰۴) تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش به مدارس شبانه‌روزی وضعیت کمبود معلم‌ در سال ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ چطور خواهد بود؟ افزایش ۵ درصدی ثبت‌نام کلاس هفتمی‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ شهریه مهدکودک‌ها در مرداد ۱۴۰۴ اعلام خواهد شد | لزوم حمایت از دهک‌های کم‌درآمد نماینده ایران ایر در پاکستان: پرواز مشهد-کویته و بالعکس به زودی راه‌اندازی می‌شود + فیلم امحای بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) + فیلم کشف لاشه یک فُک خزری در سواحل شهرستان نور | شمار تلفات فک‌ها در مازندران به حدود ۴۰ قلاده رسید فوت ۳۲ نفر از حجاج ایرانی در حج ۱۴۰۴ افزایش اختلالات گوارشی در فصل تابستان چرا سالمندان تشنگی را حس نمی‌کنند؟ بهره‌برداری قطار تهران - آنکارا و تهران - هرات تا چند ماه آینده (۲۹ تیر ۱۴۰۴) دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در خراسان جنوبی پلیس فتا ادعای لورفتن سؤالات آزمون سمپاد را رد کرد ساخت بیش از ۷ هزار مدرسه در راستای تحقق عدالت آموزشی در سال ۱۴۰۴ بیمه زنان سرپرست خانوار در روستاها رایگان شد شناسایی ۲۷۷ مبتلا به تب دنگی در کشور (۲۹ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۸
وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: اجتماعات یادگیری بستری برای اشتراک یافته‌های خلاقانه و راه‌حل‌های مؤثر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود امانی طهرانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به برگزاری مرحله اول توانمندسازی مدرسان در دوره ابتدایی و متوسطه در مشهد مقدس، اظهار کرد: آنچه در این دوره ارائه شد، باید به صورت جدی در استان‌ها تا سطح کلاس‌های درس دنبال شود. این برنامه شامل؛ دوره‌های آموزشی مطابق با انتظارات رئیس‌جمهور و گزارش‌های مرتب و منظم پس از برگزاری دوره‌های استانی است.

وی افزود: از اول مهرماه، تکلیف تمام معاونان وزارتخانه، مدیران کل و مدرسین استانی این است که بر این فرایند در کلاس‌های درس نظارت و راهبری کنند تا مطمئن شویم در تک تک کلاس‌های درس ایران این اتفاق افتاده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به پنج مشخصه حداقلی کلاس درس مطلوب، اشاره کرد و ادامه داد: اولین مشخصه چینش متفاوت کلاس درس است که باید ملموس و قابل مشاهده باشد. این چینش متفاوت می تواند منجر به نقش متفاوت معلم، دانش‌آموز و الگوهای یادگیری شود.

وی با اشاره به شروع خوب برای همه دروس، خاطرنشان کرد: طراحی آموزش می‌تواند شامل فیلم، آزمایش، بازی، حل مسئله و یا کاربرد باشد و این همان «خلق موقعیت‌های یادگیری متنوع» است.

امانی با بیان این‌که در فعالیت گروهی انجام حداقل یک فعالیت تیمی در هر کلاس مورد تأکید است، گفت: در جلوه فناوری؛ امکان نمایش محتوا، کیت‌های آموزشی علوم، ریاضی، فارسی و کتابخانه کلاسی بسیار کمک‌کننده هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اختصاص وقت معین برای ارائه دانش‌آموزان، تصریح کرد: برای تحقق این اهداف، اجتماعات یادگیری تشکیل شده است. اتصال معلمان برای اشتراک تجارب باعث می‌شود بحث امکانات به درجه دوم اهمیت برسد.

وی به جشنواره تجربیات اشاره کرد و گفت: جشنواره تجربیات، جشنواره‌ای برای اشتراک تجربیات معلمان در زمینه موقعیت‌های یادگیری متنوع است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: پیشرفته‌ترین روش‌ها نیاز به بستر اشتراک‌گذاری دارند. این بستر تحت عنوان «اجتماعات یادگیری» فراهم شده است.

امانی طهرانی افزود: در این بستر، معلمان می‌توانند یافته‌های خلاقانه و راه‌حل‌های مؤثر را به اشتراک بگذارند.

وی اظهار کرد: نباید منتظر تغییر کتاب‌های درسی بمانیم. هر محتوایی در دست معلمی که طراحی آموزشی و خلق موقعیت یادگیری را بلد باشد، به محتوای فعال تبدیل می‌شود و نباید از توان معلمان غافل شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->