دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

پیشواز روز چهلم

  • کد خبر: ۳۵۲۶
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
پیشواز روز چهلم
دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد

ملیحه فلاح - در آستانه ماه محرم‌الحرام و با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی، دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین در مشهد برگزار شد تا خادمان چهلم سیدالشهدا(ع) آماده‌تر از همیشه به پیشواز زائران حضرتش بروند. در این همایش در کنار دست‌اندرکاران ایرانی این حوزه، بیش از 100موکب‌دار عراقی و 10موکب‌دار بین‌المللی شرکت کردند تا خود را برای میزبانی از زائران پیاده چهلمین روز شهادت اباعبدا...الحسین(ع) آماده کنند. وزیر کشور نیز که برای شرکت در این مراسم به مشهد آمده بود، مسئله اربعین را یک موضوع انسانی و مربوط به همه انسان‌های آزادی‌خواه دانست که بر اساس ذات خود زندگی می‌کنند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی به حضور همراه با امنیت، اخوت و صفای بیش از چند ده‌میلیون انسان در زمانی محدود در یک جا اشاره کرد و افزود: ایران سال گذشته بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار زائر را با تأمین همه امکانات و زیرساخت‌ها ظرف مدت ۲۰روز به کشور دوست و همسایه اعزام کرد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به همکاری‌های کشور عراق، این تعداد امسال بیشتر نیز باشد. به گفته وی، در این حرکت عظیم بیش از ۸۰درصد فعالیت‌ها را مردم انجام می‌دهند و نقش دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تسهیل‌کنندگی در بخشی از زیرساخت‌ها و امکانات است. وزیر کشور ادامه داد: امروز نگرانی استکبار، ساخت موشک یا دستیابی به انرژی هسته‌ای نیست و همه این‌ها بهانه است. نگرانی اصلی ‌آن‌ها ترویج اسلام به عنوان دین کامل و مطابق با خواسته‌های فطری جامعه بشری است.


حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین
وزیر کشور همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، نحوه تعامل و همکاری مسئولان عراقی در موضوع گذرنامه، خدمات و امنیت مرتبط با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را بسیار خوب توصیف و بیان کرد: هفته آینده وزیر کشور عراق برای تأمین، گسترش و بهبود کیفیت خدمات آیین پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی به تهران سفر می‌کند. به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی به حذف روادید برای ایرانیان در سفر به عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس توافق صورت‌گرفته با مسئولان عراقی، پس از دهه نخست محرم تا آخر ماه صفر این روند ادامه یافته و نیازی به اخذ روادید از سوی شهروندان ایرانی برای سفر به عراق نیست. وی با بیان اینکه این امر به هیچ‌وجه به معنای نبود نظارت بر رفت‌وآمدهای مرزی مردم بین ایران و عراق نیست، گفت: تأسیسات مرزی و مسئولان امور مرزها نیز آمادگی لازم را از همه نظر دارند و هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.


اربعین یک پدیده الهی است
تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم، اربعین را یک پدیده الهی دانست که هرسال چند ده‌میلیون انسان با عشق و علاقه به این کاروان می‌پیوندند و ادامه داد: اربعین تنها حرکتی دینی و مذهبی نیست، غیرمسلمانان و غیرشیعه‌ها نیز در این حرکت گسترده حضور دارند و این نشان از جاذبه اباعبدا...(ع) است. حجت‌الاسلام احمد مروی محو شدن مرز میهمان و میزبان را یکی از جلوه‌های اربعین دانست و اضافه کرد: در این حرکت تفاوتی میان میهمان و میزبان نیست، همه افراد هم پذیرایی می‌شوند و هم پذیرایی می‌کنند. تولیت آستان قدس رضوی به 2نکته مورد تأکید رهبری در حرکت عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: نباید عراق را ایرانیزه کنیم و باید در کنار همکاری با برادران عراقی به نظامات این کشور احترام گذاشته شود. وی همچنین در جمع خبرنگاران از حضور جدی این آستان در خدمت‌رسانی به‌ زائران اربعین در حوزه‌های اسکان، تغذیه و بهداشت و سلامت خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از هزار خادم امام رضا(ع) در این حرکت عظیم به زائران حسینی خدمت‌رسانی کردند که امسال آستان قدس تلاش دارد به ‌میزان افزایش جمعیت زائران در اربعین، خدمت‌رسانی خود را افزایش دهد.


راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور است، گفت: یقینا دشمنان و مستکبران جهانی راهپیمایی اربعین را رصد کرده و برای مقابله با آن شیطنت‌هایی نیز می‌کنند و این وظیفه همه ماست که با هوشیاری کامل و وحدت مراقب این حرکت عظیم باشیم.
به گزارش آستان‌نیوز، سردار علی فدوی در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی ادامه داد: همه مصائبی که بر سیدالشهدا(ع) وارد شد، طی یک صبح تا شب بود و خدای متعال ظهور منجی عالم بشریت را پاداش آن قرار داد.
وی ادامه داد: طبق بیان تاریخ، در گذشته نیز پیاده‌روی اربعین مرسوم بوده است، اما تعداد افرادی که در آن شرکت می‌کردند، بسیار اندک بوده است و حال با عنایت خاص خداوند متعال این حرکت عظیم هرسال باشکوه بیشتر در حال برگزاری است.
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرسال جلوه‌های عزت و پیروزی در راهپیمایی اربعین بیشتر خودش را نشان می‌دهد، تأکید کرد: همه ما باید سهم خویش را در هرچه باشکوه‌تر شدن اربعین بیشتر کنیم. اکنون نام سیدالشهدا(ع) چنان دل‌ها را مجذوب خود کرده است که همه دوست دارند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.
فدوی با بیان اینکه دشمن در 40سال اخیر پیوسته به دنبال ظلم به ملت ایران بوده است، گفت: اقتدار و سربلندی ایران مورد اذعان دشمنان است و این عنایت خداوند است. آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال مهار ایران و ایجاد توان بازدارنده در برابر ایران هستند.
وی اخلاص در عمل، معنویت و تعهد به احکام و حدود الهی را زمینه‌ساز پیروزی برشمرد و عنوان کرد: خدای متعال بارها در قرآن کریم وعده پیروزی را به مخلصان داده است.
جانشین فرمانده‌کل سپاه اظهار کرد: مبارزه با آمریکا در ذهن هیچ کشوری خطور نمی‌کند، اما ملت ایران بارها آن‌ها را شکست داده‌اند. این همان معادله‌ خداوند در قرآن است که یک سمت معادله انجام وظیفه و تکالیف الهی است و سمت دیگر آن وعده پیروزی خداوند.
فدوی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ما و همه متحدان آمریکا خواستیم در سوریه تحول ایجاد شود ولی نتوانستیم، چون ایران نمی‌خواست.
وی تأکید کرد: اگر در هر زمان و مقطعی بر اساس فرمایش‌های الهی حرکت کنیم، یقینا نتیجه مطلوب آن را که وعده خداوند است، خواهیم دید.
فدوی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور است، گفت: یقینا دشمنان و مستکبران جهانی راهپیمایی اربعین را رصد کرده و برای مقابله با آن شیطنت‌هایی نیز می‌کنند و این وظیفه همه ماست که با هوشیاری کامل و وحدت مراقب این حرکت عظیم باشیم.
وی بیان کرد: وقتی نام سیدالشهدا(ع) به میان می‌آید، خیلی از افراد خواسته‌های درونی خویش را کنار می‌گذارند و به دنبال اتحاد و هم‌افزایی بیشتر هستند و همین امر باعث صیانت از راهپیمایی اربعین خواهد شد.
فدوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اکنون به‌خوبی فهمیده‌اند که ما در مقام ابتکار عمل هستیم، اظهار کرد: با اینکه 8سال جنگ بین ایران و عراق در میان بود، اما وقتی تمام خباثت‌های مستکبران پایان یافت، دل‌های این 2ملت به‌وسیله محبت سیدالشهدا(ع) با هم متحد شد.
سفیر عراق در ایران نیز در این گردهمایی، مراسم اربعین را فرصتی برای انسجام، اتحاد، برابری و برادری بین مردم کشور عراق و ایران دانست و افزود: در این حرکت عظیم در کنار آشنا شدن مردم عراق با عشق مردم ایران به امام حسین(ع) زائران ایرانی نیز با میهمان‌نوازی و فرهنگ مردم عراق آشنا می‌شوند. به گفته سعد عبدالوهاب جواد قندیل، در راستای آسان کردن مسیر زیارت برای همه زائران ایران به عراق توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی بین مسئولان عراق و ایران امضا شده که یکی از این توافقات دادن روادید در مرزهای ایران به زائرانی است که قصد تشرف به کربلا را دارند که برای این کار زائران باید با گذرنامه خود به سفارت‌خانه و سرکنسولگری عراق مراجعه کنند. حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز روز گذشته در دومین روز از این همایش با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات گام مؤثری در مسیر خدمت به اربعین برمی‌دارد، گفت: هر فرد و نهادی در این راه خادم است و در این طریق کوتاهی نخواهیم کرد تا رضایت خاصه ولی‌نعمتمان محقق شود. حجت‌‌الاسلام سیدحمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق در این گردهمایی گفت: نمی‌گذاریم هیچ‌کس در لباس روحانیت، نظامی یا دولتی از داخل عراق علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کند. یکی از نخست وزیران عراق هم که می‌خواست علیه ایران با آمریکا همراهی کند، نگذاشتیم به کارش ادامه دهد و در مسند قدرت بماند و نخواهیم گذاشت او و امثال او برگردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->