آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه مهار شد + جزییات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) حمله سارق سابقه دار به ماموران پلیس با چاقو جاده هراز مسدود شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قتل راننده تهرانی با یک گلوله در سرش هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات
سرخط خبرها

دلیل اصلی مرگبار بودن ویروس کرونا کشف شد

  • کد خبر: ۳۶۳۱۳
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
دلیل اصلی مرگبار بودن ویروس کرونا کشف شد
محققان با انتشار مقاله‌ای جدید دلیل اصلی مرگبار بودن ویروس کرونا را توضیح دادند. به گفته آن‌ها این ویروس پس از آلوده کردن سلول‌ها استتار می‌کند تا سیستم ایمنی بدن نتواند واکنش سریعی به آن نشان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (University of Texas Health Science Center at San Antonio) یکی از رفتارهای کلیدی و مهم ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کردند. به گفته آن‌ها ویروس کرونا پس از وارد شدن به سلول‌ها برای جلوگیری از شناسایی استتار می‌کند. محققان می‌گویند این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد، اما یکی از دلایل خطرناک بودن بالای این ویروس و همچنین مقاومت بالای آن در بدن برخی از بیماران را نشان می‌دهد.

 

دلیل اصلی مرگبار بودن ویروس کرونا کشف شد

 

به گفته محققان ویروس کرونا آنزیمی به نام nsp16 تولید کرده و با استفاده از آن کلاهک RNA خود را تغییر می‌دهد. ویروس پس از متصل شدن به سلول‌ها آن‌ها را وادار به تولید هزاران کپی از خود می‌کند. سلول در این فرآیند از بین رفته و کپی‌های جدید سلول‌های سالم را آلوده می‌کنند. سیستم ایمنی برخی از این کپی‌ها را شناسایی کرده و سلول‌های آلوده را نیز از بین می‌برد. مبارزه سیستم ایمنی در مقیاس سلولی رخ داده و نقش مهمی در بهبودی بیمار بازی می‌کند.

«Yogesh Gupta»، محقق اصلی می‌گوید: «ویروس کرونا به نوعی استتار می‌کند. این ویروس تغییراتی ایجاد می‌کند که سلول را فریب می‌دهند، بنابراین RNA ویروسی که نوعی هشدار برای سیستم ایمنی بدن است، به عنوان قسمتی از سلول و نه یک عامل خارجی تشخیص داده می‌شود.»

این کشف می‌تواند در آینده به محققان در تولید داروهای ضدویروسی کمک کند. برای مثال می‌توان دارویی تولید کرد که آنزیم nsp16 را هدف قرار داده و مانع از ایجاد تغییرات فریب دهنده درون سلول‌ها شد. با این کار سیستم ایمنی بدن شناسایی و مبارزه با ویروس کرونا را سریع تر آغاز می‌کند که به بهبودی زودتر بیمار منتهی خواهد شد.

منبع:دیجیاتو


بیشتر بخوانید:

 

نوع پنجم و ششم کرونا می‌تواند کشنده‌ باشد + علائم

 

درمان سرفه‌های خشک بیماران کرونایی در خانه

 

کنترل کرونا در منزل با تغذیه خوب و استراحت کافی

 

غذاهای مناسب برای مبتلایان به کرونا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->