اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها بدهی دولت به شهرداری مشهد در مسیر تسویه پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری در روزهای پنجشنبه و جمعه اعمال تخفیف ۷۰ درصدی برای کاربران دوچرخه‌های اشتراکی بایدو از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) نگاهی به پرونده پرفراز‌و‌نشیب حفظ سنگ‌نگاره‌های ثبت‌ملی‌شده شاندیز | زور وکیل و وزیر هم به معدن دیزدر نرسید! + فیلم
سرخط خبرها

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

  • کد خبر: ۳۸۵۴۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: طی هفت سال گذشته، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: موفقیت شهرداری مشهد برای افزایش رضایتمندی شهروندان در ارائه خدمات بهتر و ارائه خدمات بهتر نیز یقینا مستلزم شناخت نیاز‌ها و انتظارات شهروندان است و یکی از بهترین راه‌های اطلاع از درخواست ها، انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل شهروندان در حوزه شهری، که در مشهد از سال ۷۵ شاهد راه اندازی آن بوده ایم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ است.

وی افزود: تحلیل تماس‌ها و درخواست‌های مردمی ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ نشان داد یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در این مرکز به ثبت رسیده است که ۵۴ درصد از شهروندان، به صورت آنی و در لحظه تماس، توسط کارشناسان واحد دریافت، راهنمایی و پاسخگویی شده و درخواست‌های ۴۶ درصد از شهروندان نیز برای پاسخگویی، به واحد مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.

رمضانی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندان در هفت سال گذشته از شهرداری که آن را با ۱۳۷ در میان گذاشته اند شامل توسعه و نگهداری فضای سبز ۱۰ درصد، نظارت بر ساخت و ساز‌ها ۱۰ درصد، رفت و روب و نظافت ۹.۵ درصد، سد معبر ۸.۵ درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر هشت درصد بوده است.
وی اضاغه کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان با ۱۳۷، در اسفند ماه و کمترین تماس در دی ماه صورت گرفته و در تمامی این سال ها، منطقه دو مشهد به علت وسعت و جمعیت بالا، بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵۵ درصد درخواست‌های مردمی نیز مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، شاهد رشد تماس‌ها در موضوع برف روبی، فرهنگی، من کارت، آبگرفتگی معابر و آرامستان‌ها به میزان بیش از ۱۰۰ درصد بوده و تعداد درخواست‌های شهروندی در دو حوزه عمران شهری و تفکیک و بازیافت با کاهش مواجه بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، پنجاه درصد درخواست‌های قابل پیگیری مردمی در پنج روز و ۵۰ درصد نیز در بیشتر از پنج روز پاسخگویی می‌شد که در سال ۹۸، با اتصال سامانه سجای ۱۳۷ به اتوماسیون اداری گام، زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی مربوط به موضوع بارش برف با میانگین پاسخگویی ۲.۲ روز و رتبه آخر سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی نیز به پیام‌های با موضوع دفاتر پیشخوان با میانگین پاسخگویی ۵۲ روز اختصاص داشته است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میانگین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی قابل پیگیری در مناطق ثامن و سه کمتر و در مناطق چهار و هشت بیشتر از سایر مناطق بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد در مورد درخواست‌های مردمی قابل پیگیری اقدام نشده، تصریح کرد: پیام‌های مردمی با موضوع فضای سبز با ۱۶.۹ درصد، آسفالت با ۱۵.۹ درصد، ترافیک با ۱۵.۲ درصد، مرمت و بهسازی پیاده رو‌ها با ۱۰.۱ درصد و جوی و جداول با ۸.۴ درصد، بیشترین درصد درخواست‌های مردمی انجام نشده را به خود اختصاص داده اند که به دلایلی همچون عدم تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز، نبود طرح و برنامه، نبود امکانات و ... بوده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->