هوای مشهد دوباره برای گروه‌های حساس «ناسالم» شد (۲۹ شهریور ۱۴۰۴) سومین جشنواره «عطر و طعم پاییز» مشهد با نمایش ۲۰۰ گونه گل داوودی برگزار می‌شود ۳۵ دستگاه اتوبوس جدید در راه مشهد | ناوگان اتوبوسرانی تقویت می‌شود افزایش آماده‌باش قطار شهری مشهد همزمان با اول مهر ۱۴۰۴ جزئیات اصلاحات جدید در خطوط ۲۹، ۸۱ و ۱۰۹۳ اتوبوسرانی مشهد تامین ۶۰ واگن جدید برای خط یک مترو مشهد وارد فاز اجرایی شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) جهش بی‌سابقه شهرداری مشهد در توسعه زیرساخت‌های ورزشی بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی به ۷۰ هزار خانواده در مشهد تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت
سرخط خبرها

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

  • کد خبر: ۳۸۵۴۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: طی هفت سال گذشته، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: موفقیت شهرداری مشهد برای افزایش رضایتمندی شهروندان در ارائه خدمات بهتر و ارائه خدمات بهتر نیز یقینا مستلزم شناخت نیاز‌ها و انتظارات شهروندان است و یکی از بهترین راه‌های اطلاع از درخواست ها، انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل شهروندان در حوزه شهری، که در مشهد از سال ۷۵ شاهد راه اندازی آن بوده ایم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ است.

وی افزود: تحلیل تماس‌ها و درخواست‌های مردمی ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ نشان داد یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در این مرکز به ثبت رسیده است که ۵۴ درصد از شهروندان، به صورت آنی و در لحظه تماس، توسط کارشناسان واحد دریافت، راهنمایی و پاسخگویی شده و درخواست‌های ۴۶ درصد از شهروندان نیز برای پاسخگویی، به واحد مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.

رمضانی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندان در هفت سال گذشته از شهرداری که آن را با ۱۳۷ در میان گذاشته اند شامل توسعه و نگهداری فضای سبز ۱۰ درصد، نظارت بر ساخت و ساز‌ها ۱۰ درصد، رفت و روب و نظافت ۹.۵ درصد، سد معبر ۸.۵ درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر هشت درصد بوده است.
وی اضاغه کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان با ۱۳۷، در اسفند ماه و کمترین تماس در دی ماه صورت گرفته و در تمامی این سال ها، منطقه دو مشهد به علت وسعت و جمعیت بالا، بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵۵ درصد درخواست‌های مردمی نیز مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، شاهد رشد تماس‌ها در موضوع برف روبی، فرهنگی، من کارت، آبگرفتگی معابر و آرامستان‌ها به میزان بیش از ۱۰۰ درصد بوده و تعداد درخواست‌های شهروندی در دو حوزه عمران شهری و تفکیک و بازیافت با کاهش مواجه بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، پنجاه درصد درخواست‌های قابل پیگیری مردمی در پنج روز و ۵۰ درصد نیز در بیشتر از پنج روز پاسخگویی می‌شد که در سال ۹۸، با اتصال سامانه سجای ۱۳۷ به اتوماسیون اداری گام، زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی مربوط به موضوع بارش برف با میانگین پاسخگویی ۲.۲ روز و رتبه آخر سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی نیز به پیام‌های با موضوع دفاتر پیشخوان با میانگین پاسخگویی ۵۲ روز اختصاص داشته است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میانگین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی قابل پیگیری در مناطق ثامن و سه کمتر و در مناطق چهار و هشت بیشتر از سایر مناطق بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد در مورد درخواست‌های مردمی قابل پیگیری اقدام نشده، تصریح کرد: پیام‌های مردمی با موضوع فضای سبز با ۱۶.۹ درصد، آسفالت با ۱۵.۹ درصد، ترافیک با ۱۵.۲ درصد، مرمت و بهسازی پیاده رو‌ها با ۱۰.۱ درصد و جوی و جداول با ۸.۴ درصد، بیشترین درصد درخواست‌های مردمی انجام نشده را به خود اختصاص داده اند که به دلایلی همچون عدم تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز، نبود طرح و برنامه، نبود امکانات و ... بوده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->