وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر انرژی عمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد (۴ بهمن ۱۴۰۳) ۷۰درصد کارگران نسخه قرارداد ندارند وزیر نیرو: تابستان ۱۴۰۴ قطعی برق نخواهیم داشت بی‌برقی، ۲۵۰ همت خسارت به بخش صنعت وارد کرد طرح جدید مرکز آمار ایران برای محاسبه دقیق تعداد زائران در مشهد | دلیل اختلاف در آمار برخی شاخص‌ها مثل تورم چیست؟ + فیلم نرخ سکه از مرز ۶۰ میلیون تومان عبور کرد (۴ بهمن ۱۴۰۳) تکلیف پوشش بیمه موتورسواران در روز‌های بارانی به کجا رسید؟ ۱۲۵ میلیون دلار در بازار ارز تجاری مرکز مبادله ایران معامله شد مجلس با کاهش مبلغ وام ساخت مسکن به ۶۵۰ میلیون تومان مخالفت کرد عرضه اولیه یک شرکت مشهدی در بورس، دوشنبه آینده (۸ بهمن ۱۴۰۳) | حسابمان را برای عرضه اولیه «محتشم» چقدر شارژ کنیم؟ تاثیر نظافت صنعتی بر افزایش بهداشت و ایمنی محیط کار و کارکنان بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن گوشت تنظیم‌بازار در خراسان رضوی توزیع شد تهرانی‌ها ۲برابر الگو، مصرف آب دارند | هر تهرانی در شبانه‌روز، ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند لزوم همکاری دولت در ساخت مسکن کارگری افزایش قیمت طلا و سکه در مشهد | سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر شد (۴ بهمن ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ بهمن ۱۴۰۳) | ساینا ۴۷۷ میلیون تومان رقم تخفیف نمایشگاه‌های بهاره امسال مشخص شد | برگزاری نمایشگاه بهاره از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ دلار وارد کانال ۸۳ هزار تومان شد | جهش طلا به کانال ۵.۵ میلیون تومان (۴ بهمن ۱۴۰۳) صادرات ۴۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشور‌های خارجی رشد طلا در سایه تعرفه‌گذاری‌های جدید ترامپ با حذف ارز نیمایی، ارز مسافرتی با چه نرخی عرضه می‌شود؟ ویدئو | قیمت دلاری مسکن با لحاظ «افت قدرت خرید دلار» چقدر است؟ ناترازی انرژی تولیدات کاشی و سرامیک را کاهش داده است کاهش ارزش گمرکی ۱۰مدل خودرو وارداتی | خودروهای خارجی ارزان می‌شوند؟ نبض ناموزون صنعت در آذر ۱۴۰۳ | تولید کاهش یافت فعالان اقتصادی مشهد و خراسان رضوی، میزبان معاون وزیر امور خارجه | تأکید بر ضرورت جدایی اقتصاد و تجارت از تحولات سیاسی قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ بهمن ۱۴۰۳) | لیموشیرین در میادین تره‌بار مشهد کیلویی ۲۵ هزار تومان قانون ثبت مالکیت معنوی راه را برای سودجویان باز گذاشته است
سرخط خبرها

صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند

  • کد خبر: ۴۹۹۴۳
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد بر این باور است ما بازار ۸۰ میلیونی در صنعت پوشاک داریم که متأسفانه تولیدکنندگان با نگاه سنتی این بازار را دست‌کم گرفته‌اند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد، جواد حسین‌پور حجار، با تأکید بر این مطلب گفت: بازار پوشاک در دوره‌ای چندین‌ساله شاهد رکود است، حتی اگر تورم داریم حوزه پوشاک تورم واقعی را تجربه نکرده است، به این علت که جنس پوشاک یک جنس فصلی است و به‌گونه‌ای است که باید در یک بازه زمانی به فروش برسد، به‌ویژه پوشاک زنانه و بچگانه که تابع مد است، به این معنی که عمر ماندگاری کالایی مثل پوشاک که در تبعیت مد و تغییر فصل است، بسیار کوتاه است و حتما باید در یک بازه کوتاه فروخته شود. برای همین تولیدکننده و فروشنده باید محصول را سریع بفروشند و نمی‌توانند جنس را به امید ارزش‌افزوده نگه دارند.

این فعال حوزه صنعت پوشاک یادآور شد: شیوع کرونا درد دوچندانی علاوه بر رکود بر این صنف وارد کرد و در کنار آن زائران زیادی را که هر سال در شهر مشهد حضور داشتند، از دست دادیم. اما بحثی در پوشاک وجود دارد که می‌تواند علاج این درد باشد، اینکه واحد‌های تولید پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کنند و به‌سمت مهندسی کارکردن بروند و از دنیای سنتی خارج شوند و بحث نوآوری و ارائه خدمات به مشتری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی افزود: اگر این باید‌ها را سرلوحه کارشان قرار ندهند، قطعا کارشان بدتر خواهد شد. در دورانی هستیم که مردم سلایقشان تحت‌تأثیر دنیای فضای مجازی متفاوت شده است و از قیمت‌ها و طرح‌ورنگ‌ها اطلاع و حق انتخاب دارند. این وسط اگر برندی هوشمندانه حرکت کند، بازار فروش بهتری خواهد داشت. اما متأسفانه تولیدکننده‌های ما همچنان تولید سنتی دارند و ذهنشان درگیر تورم، رکود و تحریم است، درحالی‌که باید در دل این مشکلات و شرایط موجود، روش فروش را تغییر داد.
 
حسین‌پور حجار بر این باور است که ما بازاری ۸۰ میلیون‌نفری در ایران داریم که با این حجم مصرف‌کننده، صادرات در حوزه پوشاک معنی ندارد، ولی متأسفانه تولیدکننده‌های ما بازار ۸۰ میلیونی را دست‌کم گرفتند و به‌فکر صادرات هستند. در همین مشهد تعداد برند‌های پوشاکی مثل مانتو به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. نمی‌شود با سنتی‌فکرکردن، صاحب مشتری شوید و این غیرممکن است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد تصریح کرد: همچنان ۸۰ درصد واحد‌های پوشاک با تفکر سنتی کار می‌کنند. ما حتی واحد صنعتی بزرگ پوشاک در ایران نداریم و فقط رنگ‌ولعابشان صنعتی است. در صنعت پوشاک دنیا برای حفظ مشتری می‌جنگند، چون پوشاک جزو صنایع پول‌ساز و پردرآمد در است، ولی می‌بینیم یک تولیدکننده بافت، در خانه تولید می‌کند و می‌خواهد با فلان برند رقابت کند که این خنده‌دار است و به‌یقین از بازار روز عقب می‌ماند. پوشاک یک صنعت است و نگاه صنعتی و متولی صنعتی می‌خواهد. من معتقدم مشکل بازار پوشاک این است که تولیدکننده‌ها و فعالان این حوزه نگاه سنتی به بازار دارند. ۸۰ میلیون ایرانی به‌عنوان یک بازار بزرگ برای تولیدکننده است و نباید دست‌کم گرفته شود.

به گفته وی مردم جامعه ما به‌دنبال جنس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه و مد روز هستند و فروشگاهی می‌خواهند که کف استاندارد‌ها را داشته باشد، ولی متأسفانه کمتر تولیدکننده‌ای به این امر توجه کرده است.

حسین‌پور حجار، صاحب برند اطمینان، در ادامه یادآور شد: داستان کارکردن در بازار پوشاک نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید. اگر قدرت تغییر و تطبیق با شرایط موجود را نداشته باشید، محکوم به شکست هستید و از صحنه رقابت حذف می‌شوید. برای عبور از این بحران‌ها باید قدرت تغییر و تطبیق داشته باشیم.

وی در ادامه درباره محدودیت زمانی در روز‌های کرونایی اظهار کرد: در محدودیت ساعتی که برای اصناف مشخص شده است، چاره‌ای به‌جز تمکین نداریم. درست است که من به‌عنوان یک فعال صنفی از لحاظ اقتصادی لطمه می‌خورم، اما جان انسان‌ها مهم‌تر است و چاره‌ای نداریم. کارکردن در بازار نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->