۱۵ درصد مشهدی‌ها، مالک اراضی قولنامه‌ای هستند| لایحه تشویق تفکیک اراضی در دستور کار شهرداری خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد
سرخط خبرها

مشهد بر مدار پیاده‌مداری

  • کد خبر: ۵۰۰۸۸
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
مشهد بر مدار پیاده‌مداری
شهردار مشهد با تأکید بر اینکه پیاده روسازی باید به یک نهضت تبدیل شود و در سراسرمناطق شهر اتفاق بیفتد، گفت: در این راستا بهسازی و مناسب سازی مسیر‌های تشرف حرم مطهر باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در نشست بررسی طرح نهضت پیاده روسازی و تقویت پیاده محوری افزود: به نظرم بهسازی پیاده رو‌ها به صورت پراکنده و جزئی تأثیر مناسبی ندارد و این اقدام باید به صورت کلان پروژه و در محور‌های شاخص، از جمله معابر تشرف به حرم مطهر رضوی اجرا شود.
وی اضافه کرد: در کنار مسیر‌های تشرف به حرم مطهر، بولوار وکیل آباد و کوهسنگی نیز ظرفیت مناسبی برای این کار دارند.


ضرورت تبدیل میدان کارخانه نوآوری به مسیری پیاده محور

کلائی با بیان اینکه یکی دیگر از مسیر‌های شاخص برای پیاده محوری حد فاصل میدان کوثر تا میدان کارخانه نوآوری است، اظهار کرد: برهمین اساس باید به آرام سازی حرکت خودرو در این مسیر توجه شود.
وی تصریح کرد: باید با نوع طراحی، این پیام را بدهیم که این مسیر عبوری نیست و برای رفت و آمد خودرو‌ها دسترسی‌ها را از سایر معابر هم عرض مهیا کنیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه معتقد است میدان کارخانه نوآوری باید کم کم به میدانی پیاده محور تبدیل شود، افزود: همچنین با وجود کارخانه نوآوری این زمینه برای واحد‌های تجاری این محدوده ایجاد خواهد شد تا به کافه پیاده راه تبدیل شوند.
وی ادامه داد: در کنار تقویت پیاده محوری در مسیر کوثر، در رینگ دور میدان کارخانه نوآوری نیز باید تغییر هویت ایجاد و پیاده محوری در این محدوده تقویت شود.


ضرورت بهسازی ۴ معبر اصلی تشرف به حرم

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر نیز در این نشست گفت: باید ۴ معبر اصلی تشرف به حرم مطهر به عنوان محور اصلی شهر مشهد بهسازی شود.
سیدمسعود ریاضی افزود: در این دوره فعالیت‌های عمرانی با شتاب و قدرت خوبی پیش می‌رود و در ۲۰ ماه ۱۱‌تقاطع غیرهم‌سطح احداث شده که فراتر از انتظار بوده است. ریاضی تصریح کرد: طبیعی است که باید اقدامات ترافیکی هم زمان پیش رود و اتفاقاتی که می‌افتد شکل یک نهضت داشته باشد، وقتی می‌گوییم نهضت پیاده روسازی، باید به طور مثال مردم بتوانند ۶ ماه بعد بخشی از اقدامات انجام شده را به چشم ببینند.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امضای مناسبی پای عملیات عظیم عمرانی‌ای که اکنون در شهر شاهد آن هستیم باشد، ناچاریم به پیاده روسازی در زمان کوتاه باقی مانده توجه کنیم.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ازاین رو اولویت بندی کردیم که در زمان باقی مانده چه میزان از پیاده رو‌ها را می‌توان بهسازی کرد و در این راستا ۴‌محور مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که محور اصلی شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است، اما بعد از گذشت ۱۲۰۰ سال هنوز معابر تشرف به حرم مطهر کامل نیست.
ریاضی گفت: در کنار مسیر‌های تشرف به حرم مطهر، بهسازی و مناسب سازی محور‌های گردشگری مشهد مانند بولوار وکیل آباد و کوهسنگی و همچنین معابر با درخواست سفر زیاد مانند خیابان سناباد و خیابان خیام نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در نهضت پیاده روسازی سعی کردیم تا به مناطق هم توجه شود که خوشبختانه در چند سال گذشته بهسازی پیاده روها، به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکلی مناسب اجرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->