طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

طریقه رنگرزی پارچه و لباس در خانه

  • کد خبر: ۵۰۹۳۷
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
طریقه رنگرزی پارچه و لباس در خانه
این روز‌ها خیلی از کار‌ها از جمله همین رنگ کردن پارچه را می‌توان با کمترین هزینه در منزل انجام داد. به علاوه، نوعی سرگرمی هم برای این روز‌های در خانه ماندن محسوب می‌شود.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ رنگرزی هنری است که از روزگاران کهن میان ما ایرانی‌ها معمول بوده است. برای همین، هنوز هم می‌توان فروشگاه‌هایی را در سطح شهر‌ها با ارائه این نوع خدمات یافت، هنری که کمک می‌کند لباس‌های رنگ ورورفته را دوباره نونوار کرد یا به پارچه‌های ساده و سفید، طرح و نقشی رنگی و زیبا بخشید. در بین انواع شیوه‌های رنگرزی، ابری سازی پارچه طرف داران بیشتری دارد. در این روش، با استفاده از شیوه‌های بسیار ساده، طیف‌های مختلفی از یک رنگ را روی پارچه ایجاد می‌کنند که در نهایت، طرحی شبیه به ابروباد خواهیم داشت.
این روز‌ها خیلی از کار‌ها از جمله همین رنگ کردن پارچه را می‌توان با کمترین هزینه در منزل انجام داد. به علاوه، نوعی سرگرمی هم برای این روز‌های در خانه ماندن محسوب می‌شود. این موضوعی است که امروز می‌خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم.
 
 

مواد لازم

رنگ الیاف یا پارچه (می توان از پودر رنگ یا رنگ های محلول در آب استفاده کرد. این رنگ ها بین 15 تا60 هزارتومان قیمت دارند.)
پارچه یا لباس های نخی، کتانی یا الیافی (پارچه یا لباس باید جنس طبیعی و رنگ سفید یا بسیار روشنی داشته باشد)
طناب پلاستیکی
چوب یا هر وسیله ای برای هم زدن

 

پیش آمادگی برای رنگرزی

برای اینکه بتوانید هنر ابری سازی را روی پارچه هایتان پیاده کنید، نیاز است پارچه یا لباس مدنظر را به هر روشی که دوست دارید تابزنید و آن را با طناب محکم ببندید، بعد عمل رنگ کردن را انجام دهید. با این کار، بخشی از پارچه در معرض رنگ قرار نمی‌گیرد و بخشی کمتر و بخشی هم بیشتر رنگ خواهد گرفت. هم چنین می‌توانید از یک لوله پلاستیکی یا چوبی نیز برای پیچیدن پارچه به دور آن و سپس بستنش با طناب کمک بگیرید. گره زدن پارچه یا لباس به جای پیچاندن آن با طناب روش دیگری است که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

 

رنگ کردن با پودر رنگ

برای شروع، آب گرم را داخل سطلی بریزید و رنگ را به آن اضافه کنید. نسبت رنگ و آب را بر اساس دستور روی بسته بندی پودر رنگ ترکیب کنید. برای تثبیت رنگ روی پارچه یا لباس، چند قاشق نمک یا جوش شیرین به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. عمل هم زدن را بسیار آرام انجام بدهید. حالا پارچه یا لباس مدنظر را درون ظرف بیندازید و آن را دایره وار هم بزنید. زمانی که هاله‌ای سبز رنگ روی پارچه مشاهده کردید، می‌توانید مطمئن شوید که پارچه‌ها رنگ را به خود گرفته اند. حالا وقت آن است که پارچه را از درون رنگ خارج کنید و اجازه بدهید در دمای محیط خشک شود. وقتی پارچه خشک شد، طناب را از دور آن باز کنید و حاصل کار خود را ببینید. فراموش نکنید پارچه‌های خیس رنگ تیره تری از حالت خشک شده دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->