سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شیر شتر و درمانی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها

  • کد خبر: ۵۳۰۲۸
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
شیر شتر و درمانی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها
در تحقیقات مشخص شده که شیر شتر خواص بسیاری از جمله خواصی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها دارد؛ حال که خراسان جنوبی خاستگاه پرورش شتر است، می‌توان از این خواص برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در تحقیقات مشخص شده که شیر شتر خواص بسیاری از جمله خواصی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها دارد؛ حال که خراسان جنوبی خاستگاه پرورش شتر است، می‌توان از این خواص برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد.

مقدار تولید شیر بوسیله شتر بین ۳.۵ لیتر در شرایط بیابان تا 40 لیتر در شرایط بسته گزارش شده است. در مقایسه با شیر گاو شیر شتر دارای دارای ویتامین C خاکستر ، سدیم ، پتاسیم ؛ فسفر ؛ روی ، آهن و منگنز بیشتری است . همچنین چربی شیر شتر نسبت به گاو دارای اسید چرب اشباع کمتری است.

خراسان جنوبی از جمله استان‌های مهم پرورش شتر است که در سال‌های اخیر به حوزه تولید صنعتی فرآورده‌های آن توجه شده تا با خروج از حالت سنتی ارزش افزوده بیشتری برای شتردارانی که از عدم حمایت‌ها در این سال‌ها رنج برده‌اند، تولید کند.

بسیاری از کشاورزان از بازار مصرف دور هستند و میزان شیری که روزانه از آنان جمع‌آوری می‌شود، متناسب با تولید استان نیست.

محمود اشرفی اظهار کرد: با اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل می‌شود.

وی افزود: شیر شتر به دلیل خواصی که دارد باید به عنوان شیر خشک صادر شود و این شیر چندین برابر شیر گاو کلسیم، فسفر و آهن دارد و از همه مهم‌تر انسولینی که در شیر شتر موجود است برای درمان دیابت مفید است.

اشرفی با بیان اینکه این شیر تاثیرات زیادی برای درمان هپاتیت و سل داشته و برای مداوای بسیاری از امراض صعب العلاج مفید است، اظهار کرد: شهرستان نهبندان رتبه اول شترداری در استان را دارد و پس از آن شهرستان‌های طبس، خوسف، بشرویه و سرایان به ترتیب پیشرو در پرورش شتر هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: توسعه شتر در کشور مانند توسعه گاو و گوسفند ساده نیست چراکه دوره آبستنی و پرورش آن طولانی است و درصد نرخ رشد جمعیت شتر کند است اما پتانسیل استان با توجه به کمبود آب و کویری بودن، برای پرورش شتر مناسب است.

اشرفی یادآور شد: خراسان جنوبی دومین استان کشور در جمعیت شتر است اما به دلیل نبود کشتارگاه به صورت زنده از استان خارج و به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، سمنان و قم ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->