آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

باند زورگیری خشن از رانندگان تاکسی در مشهد، متلاشی شد

  • کد خبر: ۵۷۶۲۵
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
باند زورگیری خشن از رانندگان تاکسی در مشهد، متلاشی شد
۳ نفر بودند، ۲ نفرشان مردی جوان را زیر مشت و لگد گرفته و مجال تنفس به او نمی‌دادند، هم مرد بی‌دفاع را می‌زدند و هم رگباری او را به فحش بسته بودند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ۳ نفر بودند، ۲ نفرشان مردی جوان را زیر مشت و لگد گرفته و مجال تنفس به او نمی‌دادند، هم مرد بی‌دفاع را می‌زدند و هم رگباری او را به فحش بسته بودند. مرد سوم تا کمر توی خودرو فرو رفته بود و تمام سوراخ سنبه‌هایش را می‌گشت. تعدادی از اهالی محل جمع شده بودند، اما خشونت نهفته در الفاظ مردان مهاجم آن‌ها را تنها تماشاچی کرده بود. در این میان پیرمردی مو سفید برای پی بردن به اصل ماجرا، صدایش را بلند کرد که یکی از مردان خشن داد کشید: موضوع ناموسی است، کسی جلو نیاید.
 
همین‌طور هم شد و کسی جلو نرفت، اما این سؤال به ذهن هیچ‌کس نرسید که اگر موضوع ناموسی است، چرا جیب‌های او را خالی می‌کنند. این گوشه‌ای از پرونده سرقت از رانند‌های تاکسی در مشهد بود، رانندگانی که بعد از غروب آفتاب ۳ مهاجم ناشناس را به صورت دربست به نقاط حاشیه‌ای می‌بردند و در نقطه‌ای خلوت اسیر این شیادان می‌شدند.

شکایت پی‌درپی رانندگان تاکسی از ۳ مهاجم ناشناس که صورتشان را پشت ماسک‌های بهداشتی مخفی می‌کردند و همچون آوار بر سر رانندگان تاکسی خراب می‌شدند، منجر به واکنش پلیس شد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، در مأموریتی ویژه از کارآگاهان اداره رسیدگی به جرائم خشن خواست تا با ورود به پرونده و شناسایی متهمان، از تکرار جرم جلوگیری کنند.


در جست‌و‌جوی سارقان مسلح

کارآگاهان ابتدا به سراغ پرونده‌های تشکیل شده در پلیس آگاهی رفتند و در ادامه به سراغ مال‌باختگان رفتند تا شاید سرنخ‌های بیشتری پیدا کنند.
بررسی اظهارات این افراد نشان می‌داد که متهمان از شگردی یکسان در تمام سرقت‌ها استفاده کرده‌اند. آن‌ها برای کشاندن رانندگان به حاشیه شهر در پیشنهادی فریبنده، تاکسی را به صورت دربست کرایه کرده، یک نفر درصندلی جلو و ۲ نفر دیگر در صندلی عقب سوار می‌شده‌اند. متهمان پس از دادن آدرس‌های پیچ درپیچ در فرصتی مناسب در محله‌های خلوت، درخواست ایستادن خودرو را داده و ناگهان به سمت راننده حمله می‌کرده‌اند. آن‌ها پس از ضرب و شتم شدید راننده، با تهدید سلاح سرد، گوشی تلفن همراه، سایر مدارک، کارت‌های عابربانک و پول‌های قربانی را سرقت کرده و ناپدید می‌شده‌اند.


آخرین قربانی در پلیس آگاهی

کارآگاهان اداره مبازه با سرقت خشن پلیس آگاهی با تمرکز بر روی این پرونده به دنبال شناسایی و شکار متهمان خشن بودند که یک راننده تاکسی خودش را به پلیس آگاهی می‌رساند.
این فرد هراسان از آنچه برایش اتفاق افتاده، اعلام می‌کند که همین چند دقیقه قبل اسیر چند زورگیر قرار گرفته که خودرواش را دربستی کرایه کرده بودند. شکایت فوری این فرد در پلیس آگاهی منجر به کشف سرنخ‌های مهمی می‌شود.

در ادامه مأموران به یک متهم سابقه‌دار تحت تعقیب مظنون می‌شوند. ردزنی این فرد منجر به شناسایی پاتوق احتمالی این فرد در بولوار توس می‌شود. هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و کارآگاهان عملیاتی ویژه را برای بازرسی از این مخفیگاه آغاز می‌کنند.
در بازرسی از این محل، ۲ متهم دستگیر می‌شوند که یکی از آن‌ها همان متهم تحت تعقیب به اتهام سرقت خشن بوده است. علاوه بر دستگیری ۲ متهم تعداد زیادی کارت‌های بانکی، مدارک هویتی سرقتی نیز کشف می‌شود، مدارکی که دست داشتن متهمان در این سرقت‌های خشن را ثابت می‌کند.


لو دادن متهم سوم

بازجویی از متهمان در حالی آغاز می‌شود که آن‌ها همدست دیگرشان را نیز به پلیس لو می‌دهند. مأموران با دریافت آدرس محل سکونت این فرد، به منطقه طبرسی شمالی رفته و سومین متهم پرونده را هم دستگیر می‌کنند.
بازجویی‌های تخصصی از متهمان برای مشخص شدن تعداد دقیق سرقت‌هایشان آغاز می‌شود و هم‌زمان ده‌ها راننده تاکسی در رویارویی با متهمان این افراد را شناسایی می‌کنند.


اعتراف به ۲۳ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی درباره دیگر جزئیات پرونده این زورگیران بیان کرد: در بازجویی‌های ویژه‌ای که با هماهنگی مقام قضایی از متهمان انجام شده، این افراد تاکنون به ۲۳ فقره سرقت با شگرد زورگیری و تهدید اعتراف کرده‌اند که تمام شاکیان شناسایی شده‌اند و از متهمان شکایت کرده‌اند.
سرهنگ جواد شفیع‌زاده ادامه داد: البته با توجه به اینکه احتمال دارد رانندگان بیشتری در دام این افراد شرور افتاده باشند، از قربانیان احتمالی خواست تا برای شکایت به پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در ابتدای بولوار پیروزی مراجعه کنند.

وی با هشدار به رانندگان تاکسی اعلام کرد: معمولا پیشنهاد کرایه‌های غیرمعمول، یا آدرس‌های نامشخص و کشاندن تاکسی‌ها به نقاط خلوت یا جاده، از شگرد‌هایی است که منجر به زورگیری و سرقت و یا حتی قتل رانندگان می‌شود بنابراین رانندگان تاکسی‌ها بیش از پیش باید مراقب این حیله قدیمی سارقان و مجرمان باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->