اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

مشهد در انتظار دریافت واکسن وارداتی کرونا

  • کد خبر: ۵۸۰۷۸
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
مشهد در انتظار دریافت واکسن وارداتی کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در محموله اول واکسن کووید ۱۹ کادر درمان در اولویت است و به تدریج سالمندان را زیر پوشش قرار می‌دهیم
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ برخلاف هفته‌های اخیر، دیروز بدون هیچ دلیل مشخص و از قبل اعلام شده‌ای، خبرنگاران به ستاد کرونای استان دعوت نشدند و حتی از ورود خبرنگارانی که برای اطلاع‌رسانی به این ستاد آمده بودند نیز جلوگیری شد تا خبرنگاران در عمل، با این ستاد غریبه شوند.

برخلاف رویه هفته گذشته که جریان اطلاع‌رسانی در این باره به خوبی انجام می‌شد، خروجی نهایی مصوبات و اظهارات مسئولان در این ستاد بر روی خروجی سایت استانداری قرار نگرفت تا در روال اطلاع‌رسانی ستاد استانی کرونا، اختلال جدی ایجاد شود.


مشهد در انتظار دریافت واکسن وارداتی کرونا

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، نخستین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده است و براساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، به‌زودی تزریق این‌واکسن آغاز می‌شود. درهمین‌راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کادر درمان در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند، گفت: از دوز‌های بعدی به تدریج سالمندان را تحت پوشش قرار خواهیم داد. بی‌شک با توجه به گستردگی اقدامات درمانی و نسبت‌های جمعیتی در کلان‌شهر مشهد، کادر درمان استان و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از محموله اول واردشده به کشور سهم خواهند داشت.

مهدی قلیان افزود: همچنین علاوه بر ارسال اسامی کادر درمان واجد شرایط برای تزریق واکسن کرونا، آمادگی لازم برای تحویل و نگهداری این‌واکسن‌ها فراهم شده است.
وی با بیان اینکه هنوز به صورت کتبی تعداد دقیق واکسن‌های ارسالی به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اعلام نشده است، ادامه داد: امیداویم با تولید ماهانه ۱۵ میلیون دوز واکسن داخلی واکسیناسیون مردم عادی از خردادماه سال آینده آغاز شود.


اولین گروه برای تزریق واکسن کرونا تعیین شد

همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تأیید ورود محموله اول واکسن به کشور، اعلام کرد که محموله‌های بعدی واکسن کرونا در هفته‌های آینده به دست ما می‌رسد. علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه این‌واکسن ۹۱.۶ درصد اثربخشی دارد و یکی از بالاترین اثربخشی‌ها در میان واکسن‌های موجود است، افزود: واکسنی که وارد کشور شده کاملا مورد تأیید است و خیلی از کشور‌های دیگر نیز خواهان دریافت این‌واکسن هستند.
وی ادامه داد: البته برای دریافت واکسن از کشور‌های دیگر و همچنین از سبد کوواکس نیز که سبدی از واکسن‌های مختلف است و کشور‌های مختلف نیز عضو آن هستند در حال پیگیری هستیم.


نمره قبولی واکسن داخلی

رئیسی به این هم اشاره کرد که واکسن تولید داخل نیز با موفقیت در حال طی کردن مراحل بالینی است و امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده واکسن داخلی را نیز در اختیار داشته باشیم. یکی دیگر از واکسن‌های تولید داخل نیز مربوط به مؤسسه سرم‌سازی رازی است و در روز‌های آینده وارد آزمایش فاز انسانی خواهد شد.


تعداد شهر‌های نارنجی ۲ برابر شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد که هنوز شهری قرمز نشده است، اما شهر‌های نارنجی که هفته گذشته ۱۸ شهر بود، به ۳۶ شهر افزایش یافته و ۲ برابر شده است که این‌موضوع یک هشدار جدی برای بسیاری از نقاط کشور است. وی اعلام کرد: شهر‌های زرد که تعدادشان ۱۳۰ شهر بود به ۱۷۸ شهر رسیده و تعداد شهر‌های آبی که هفته قبل ۳۰۶ شهر بود به ۲۳۴ کاهش یافته است؛ بنابراین در یک بررسی ساده شاهدیم که خیزی ملایم از بیماری در برخی استان‌ها شروع شده است.


مشکل توزیع عادلانه دارو مرتفع شد

علی روح‌بخش، مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در گفتگو با وبدا اعلام کرد: با توجه به وقفه‌ای که در زمینه کاهش آمار بیماران رخ داد، تولید داروی کرونا مثل گذشته ادامه داشت و کمبودی در حوزه دارو‌های کرونایی وجود ندارد.

مسئول تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز گفت: تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی این‌دانشگاه در بحث رهگیری افرادی که در تماس نزدیک با موارد مشکوک یا مثبت کرونا بودند تاکنون ۴۰ هزار و ۸۸۰ نفر را شناسایی و رهگیری کرده است. به گفته دکتر محمدجعفر صادقی برای ۴ هزار و ۸۱۲ نفر هم کار مراقبت در منزل توسط مراقبان سلامت انجام شده است و روزانه هزار و ۸۰۰ نفر توسط مراقبان سلامت که عضو تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی این‌دانشگاه هستند رهگیری می‌شوند.
همچنین طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۷۶ بیمار دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۶۹۸۳ نفر نیز به این‌بیماری مبتلا شدند.


قدردانی برای مستندسازی تاریخ شفاهی کرونا

همچنین به دنبال اقدامات مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی در مستندسازی تاریخ شفاهی کرونا، سازمان نظام‌پزشکی مشهد در مراسمی از این‌مرکز به عنوان تنها نهاد مستندسازی کرونا در کشور قدردانی کرد.
رئیس مرکز اسناد و مطبوعات آستان‌قدس‌رضوی در این‌مراسم از آمادگی این‌مرکز برای گسترش این‌حرکت در استان و همچنین کشور خبر داد.

دکتر محمدهادی زاهدی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دقیقه مصاحبه با کادر درمان و خانواده شهدای سلامت در مشهد ضبط شده است و ما این‌آمادگی را برای ادامه کار داریم. دکتر علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد، نیز با بیان اینکه تاکنون ۳۲ نفر از کادر درمان استان خراسان‌رضوی به شهدای سلامت پیوسته‌اند، گفت: این‌اقدام مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی در کشور منحصربه‌فرد است و ما از ادامه آن استقبال می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->