آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

درباره فیلم «یدو» مهدی جعفری | جشنواره فجر ۳۹

  • کد خبر: ۵۸۱۳۵
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
درباره فیلم «یدو» مهدی جعفری | جشنواره فجر ۳۹
مهدی جعفری در ادامه موفقیت «۲۳ نفر»، حالا «یدو» را در همان حال‌وهوای روایت‌های نوجوانانه به‌تصویر کشیده است، اما این‌بار با پروداکشنی سنگین‌تر و فضا‌های خارجی بیشتر که تمام آن در آبادان ابتدایی دهه ۶۰ می‌گذرد. به‌جز ستاره پسیانی، دیگر بازیگران نوجوان فیلم بومی هستند و طبق شنیده‌ها بازی‌های روان و خوبی از خود به‌نمایش گذاشته‌اند.

شهرآرارنیوز - مهدی جعفری در ادامه سونامی «۲۳ نفر»، حالا یدو را در همان حال‌وهوای روایت‌های نوجوانانه به‌تصویر کشیده است، اما این‌بار با پروداکشنی سنگین‌تر و فضا‌های خارجی بیشتر که تمام آن در آبادان ابتدایی دهه ۶۰ می‌گذرد. به‌جز ستاره پسیانی، دیگر بازیگران نوجوان فیلم بومی هستند و طبق شنیده‌ها بازی‌های روان و خوبی از خود به‌نمایش گذاشته‌اند.

 

درباره فیلم «یدو» مهدی جعفری | جشنواره فجر ۳۹

 

درباره فیلم «یدو» مهدی جعفری | جشنواره فجر ۳۹

 

کارگردان: مهدی جعفری

نویسنده: مهدی جعفری، مهین عباس زاده

تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح

بازیگران: ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی و ریحانه آریامنش

 

 

داستان: فیلم، اولین ماه‌های جنگ تحمیلی را در آبادان درحال محاصره به‌تصویر کشیده است.


تعداد بازدید : 752

تیزر فیلم 

 


 

تصاویر فیلم 

 

نشست خبری فیلم

 

منتقدان درباره فیلم چه‌ گفته‌اند؟

عباس مدحجی:

«یدو» تلاش دارد ادای دینی بکند به نوجوانان و کودکانی که در شکست حصر آبادان پابه پای بزرگترها رشادتها کرده اند و اگرچه تلاشش قابل ستایش است اما در این هم لکنت دارد و نتیجه چندان رضایت بخش نیست.

 

حمید عبدالحسینی/ سینما سینما

یدو فیلمی ست که از منظری کم تر پرداخت شده به جنگ می پردازد تا روایت گر تاثیرات آن بر زندگی و مناسبات آدم ها شود. فیلم جعفری قصه ای پرتب و تاب را از یک خانواده جنگ زده در بحرانی ترین روزهای شهرشان به تصویر می کشد و از طریق خلق یک نوجوان پویا و عمل گرا به جزئیات قابل توجهی در سینمای دفاع مقدس دست می یابد.

یدو فیلمنامه ای اقتباسی دارد و به همین مناسبت از کشش مناسبی در قصه پردازی و جذابیتهای روایت برخوردار است و ازسویی دیگر جعفری با افزودن ابعاد زیبایی شناسانه و ریتم و لحنی متناسب با کارکردهای قصه موفق شده تا فیلمی در ابعاد سینمایی را سر و شکل دهد.

ستاره پسیانی حضوری غافل گیر کننده در یدو دارد و بده بستان های موثر و به ثمر نشسته ای با بازیگر نوجوان فیلم دارد که در کلیت، روح و اتمسفر حاکم بر زندگی آنها را در چنین موقعیت سخت و بغرنجی انعکاس می دهد.

یدو در طول فیلم و درمواجهه با تمامی فقدان ها، بزرگ می شود و در پایان دیگر برای خود به مردی بدل گشته است، مردی که حالا قامتی استوارتر از گذشته یافته است.

 

کیوان کثیریان/ سینما سینما

مهدی جعفری، در دو فیلم از سه فیلمی که ساخته -ایستگاه اتمسفر، ۲۳ نفر و یدو- بر نقش نوجوانان در جنگ متمرکز شده و سعی کرده دنیای ساده و البته شیطنت آمیز نوجوانان را در دلِ فضای خشن و بی‌رحم جنگ به چالش بکشد و نهایتا آنها را به بلوغ برساند.

یدو قهرمان نوجوان فیلم همین مسیر را طی می‌کند. فیلم ایده جذابی دارد ولی قصه لاغر است، به‌قدر نیاز پرداخت نشده و ملات کافی ندارد. از میانه‌های فیلم، کشمکش‌های مادر و پسر به تکرار می‌رسد و کسالت‌بار است ولی فصل پایانی و تصمیم بالغانه نوجوان خوب از آب درآمده و اجرای خوبی هم دارد.

 

درباره فیلم «یدو» مهدی جعفری | جشنواره فجر ۳۹
 
 
درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->