کاظمی‌قمی در مشهد؛ اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند
سرخط خبرها

بند امیر بهشت بامیان در مرکز افغانستان + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۶۰۹۰۹
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
بند امیر بهشت بامیان در مرکز افغانستان + عکس و فیلم
در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر بامیان در قلب افغانستان نخستین پارک ملی این کشور قرار دارد که به نام بند امیر معروف است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بند امیر به مجموعهٔ هفت دریاچه در بلندی‌های هندوکش در ولایت بامیان گفته می‌شود که با سد‌های طبیعی از یکدیگر جدا شده‌اند. آب این دریاچه‌ها توسط چشمه‌ها تأمین می‌گردد. این منطقه نخستین پارک ملی افغانستان نیز به‌شمار می‌رود.
 
 
برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و کیفیت بهتر روی عکس‌ها کلیک کنید
 
 
مناظر زیبا، دلپذیر و دلچسب این منطقه دولت مرکزی را واداشت تا بند امیر را به عنوان اولین پارک ملی در افغانستان اعلام کند، این بند یکی از عجایب طبیعی افغانستان به حساب می‌آید.
 
بند هیبت زیباترین و بند ذوالفقار بزرگترین این بند‌ها است در این قدمگاهی نیز وجود دارد که مردم آن را به یار غریبان نسبت می‌دهند.
 
کسانی که به بند امیر می‌آیند هم روح خود را جلا می‌دهند و از دیدن زیبایی‌های بند امیر بهره مند می‌شوند. سال‌ها جنگ و ناامنی در افغانستان باعث شده تا گردشگران زیادی این روز‌ها نتوانند به بند امیر سفر کنند.
 
 
 
 
عکس‌های درون خبر: ذبيح افضلی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->