آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

خوراکی‌های معجزه‌آسا برای افزایش قد

  • کد خبر: ۶۴۱۱۴
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
خوراکی‌های معجزه‌آسا برای افزایش قد
عوامل مختلفی بر رشد قد انسان تاثیر می‌گذارند اما بلند قد شدن فرزندان تا حد زیادی به ایجاد بستر لازم توسط خانواده بستگی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که قد افراد تا حد زیادی به ژنتیک بستگی دارد، دریافت مقدار کافی مواد مغذی از طریق رژیم غذایی برای اطمینان از رشد مناسب کاملاً ضروری است.

گنجاندن برخی از مواد خوراکی در رژیم غذایی می‌تواند با حفظ سلامتی و افزایش استحکام استخوان‌ها به شما در حفظ قد کمک کنند. به عنوان مثال، پروتئین نقش مهمی در رشد ایفا می‌کند و در عین حال باعث ترمیم بافت و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین سایر مواد مغذی‌ مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر در سلامت استخوان نقش فراوانی دارند.

در ادامه به معرفی هفت ماده خوراکی خواهیم پرداخت که باعث افزایش قد می‌شوند. 

 

لوبیا

لوبیا ماده‌ای مغذی و سرشار از پروتیین است. پروتئین موجود در آن باعث افزایش فاکتور رشد IGF-۱، در بدن می‌شود که این فاکتور رشد کودکان را تنظیم می‌کند. لوبیا همچنین سرشار از آهن و ویتامین‌های گروه B است که می‌تواند به محافظت در برابر کم خونی کمک کند. آهن نه تنها برای رشد بافت مورد نیاز است، بلکه کم خونی در اثر فقر آهن نیز ممکن است باعث تأخیر در رشد کودکان شود. همچنین این ماده مقوی سرشار از فیبر، مس، منیزیم، منگنز و روی است.

 

مرغ

مرغ سرشار از  ویتامین B۱۲ است که یک ویتامین محلول در آب بوده و برای افزایش قد بسیار مهم است. همچنین آسید آمینه تورین موجود در آن باعث رشد استخوان‌ها می‌شود. به گفته محققان مرغ منبع خوبی از نیاسین، سلنیوم، فسفر و ویتامین B۶ محسوب می‌شود.

 

 بادام

بادام مملو از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بلندتر شدن قد است. همچنین ویتامین E موجود در بادام یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. کمبود این ویتامین مهم می‌تواند عوارض جانبی جدی از جمله توقف رشد در کودکان را به همراه داشته باشد.

گفتنی است؛ در یک مطالعه کوچک بر روی ۱۴ نفر، مشخص شد که مصرف بادام باعث مهار تشکیل استئوکلاست‌ها ( نوعی سلول که بافت استخوانی را تجزیه می‌کند) می‌شود.

 

ماست

ماست منبع خوبی از چندین ماده مغذی اصلی است که برای رشد قد مهم هستند. در واقع، فقط ۲۰۰ گرم ماست تقریبا ۲۰ گرم پروتئین دارد. انواع خاصی از ماست‌ها حاوی پروبیوتیک هستند، نوعی باکتری مفید که می‌تواند به سلامت روده کمک کند. پروبیوتیک‌ها علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب می‌توانند به افزایش رشد قد در کودکان نیز کمک کنند. همچنین ماست منبع خوبی از کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

 

 شیر

شیر اغلب یکی از اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم  محسوب می‌شود که می‌تواند با تأمین مواد مغذی متعددی که برای سلامت استخوان مهم هستند به رشد قد افراد کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که شیر گاو می‌تواند افزایش رشد را در کودکان تحریک کند و ممکن است منبع مناسبی برای افزایش وزن و عضله سازی باشد.

 

 تخم مرغ

استفاده‌ی روزانه از تخم مرغ باعث رشد و تندرستی هرچه بیشتر در کودکان می‌شود. تحقیقات و بررسی‌هایی که به تازگی انجام شده اند نشان می‌دهند که تخم مرغ کودکان را به میزان ۴۷ ٪ از بازماندگی رشد حفاظت می‌کند.

 

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->