مار سمی در کارگاه تزریق پلاستیک و وحشت کارگران (۱۶ اردیبهشت) عزم جدی برای جلوگیری از «کوتاه قامتی» در کشور واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید
سرخط خبرها

بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی شهید "علی نجفی" مشهد افتتاح شد

  • کد خبر: ۷۷۸۲۸
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی شهید
استاندار خراسان رضوی گفت: در موچ پنجم کرونا تعداد کل بستری شدگان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی نیز از ۷۰۰ نفر به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی شهید "علی نجفی" مشهد افزود: امروز شاهد افتتاح ۹۶ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی توسط نیروی زمینی سپاه هستیم و بیمارستان صحرایی ۶۴ تختخوابی سپاه نیز، که از مجهزترین بیمارستان های صحرایی کشور است، در روزهای اخیر در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: افزوده شدن تعداد تخت های بیمارستانی در مشهد، دلگرمی بزرگی برای متولیان حوزه سلامت به منظور کمک به درمان بیماران کرونایی است، چراکه مشهد از بابت تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی در این حوزه روبه رو است.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به چهار تا پنج برابر شدن تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در موج پنجم شیوع کرونا افزود: در ابتدای موج پنجم، یعنی آخر خردادماه میانگین بستری روزانه در بیمارستانهای خراسان رضوی ۱۸۲ نفر بود که اکنون این تعداد از روزانه ۸۰۰ نفر نیز تجاوز کرده است.


معتمدیان ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد کل بستری شدگان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی نیز از ۷۰۰ نفر به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.


وی گفت: از زمان اعلام نیاز تا بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی چهار روز بیشتر طول نکشید و از صفر تا صد کار تجهیز و بهره برداری توسط نیروی زمین سپاه انجام شد که این اقدام جهادی بزرگ جای قدردانی دارد.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سپاه امام رضا (ع) در بخش ایجاد کلینیک های سرپایی درمان کرونا نیز، که کاهش ورودی به بیمارستانها را دربردارد، و همچنین اقدامات پیشگیرانه بیماریابی و واکسیناسیون ویژه در حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی را انجام داده است.


معتمدیان با اشاره به اقداماتی که در راستای کاهش ورود مسافران به مشهد و خراسان رضوی با جدیت در حال اجراست، گفت: خوشبختانه در روزهای گذشته با اقدامات انجام شده، ظرفیت اشغال تخت در هتل های مشهد از ۷۰ به ۲۶ درصد کاهش یافته است.


وی گفت: کاهش شمار پروازها و قطارها در بخش هوایی و ریلی با عزمی راسخ با همکاری همه دستگاههای اجرایی در حال انجام است و طی روزهای اخیر ترددهای زمینی به خراسان رضوی نیز ۲۶ درصد کاهش یافته است.
وی از دایر بودن ۶۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این مراکز روزانه بیش از ۵۰ هزار دز واکسن کرونا به مراجعان تزریق می شود.


استاندار خراسان رضوی همچنین اقدامات سپاه در بحث امنیت کشور را قابل تقدیر خواندند و گفت: تلاش سپاه برای تامین امنیت مرزی و توجه به محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم کشور، بر کسی پوشیده نیست.

 

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در حاشیه آغاز به کار بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید نجفی در مشهد، به خبرنگاران اظهار داشت: سپاه پاسداران ۱۰ بیمارستان تخصصی سیار دارد که آماده هستند با توجه به وضعیت کرونا در هرجا که دانشگاههای علوم پزشکی و یا وزارت بهداشت و درمان درخواست کنند، در مدت ۱۲ ساعت مستقر شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کرمانشاه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار نیروی زمینی سپاه در کنار بیمارستان ثابت این نیرو خدمات دهی می‌کند. در اصفهان بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی سیار آماده است تا در صورت نیاز وارد عمل شود و در استان گلستان نیز برای کمک به مراکز دولتی کادر درمانی فرستاده ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: هر جا نیاز باشد کادر درمان یا بیمارستان های سپاه آماده کمک و اعزام هستند.

 

سردار پاکپور در خصوص بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید نجفی مشهد هم گفت: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکیل شد که با توجه به وضعیت خراسان رضوی که مشکل اساسی آن تخت بیمارستانی بود، بنا بود بیمارستان های سیار را به اینجا بیاوریم اما بهداری سپاه پیشنهاد داد با توجه به آماده بودن بیمارستان شهید نجفی، این مرکز به بیماران حاد تنفسی اختصاص یابد و در کمتر از ۷۲ ساعت اینجا تجهیز و آماده شد.

بیمارستان حاد تنفسی شهید نجفی مشهد که امروز فعالیت خود را آغاز کرد دارای ۲ بخش تخصصی حاد تنفسی و بخش آی.سی.یو با هشت تخت ویژه است. این بیمارستان در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.



منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->