اولین تصاویر رسمی از هدست XR سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی s۲۵ مقایسه مشخصات سری گلکسی S۲۵ با شیائومی ۱۵ و آیفون ۱۶ + جدول ویدئو | معرفی رسمی Galaxy S25 Ultra مقایسه سری گلکسی s۲۵ با سری گلکسی s۲۴ سامسونگ + جدول قیمت انواع گوشی سامسونگ در بازار | پیش‌فروش گلکسی S۲۵ آغاز شد ویدئو | آنباکس گلکسی اس ۲۵ اولترا از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی ترامپ چه می‌دانید؟ سری گلکسی S25 سامسونگ رونمایی شد| اعلام قیمت و تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید رقابت انسان‌ها و ربات‌ها در نیمه‌ماراتن چین نسخه تکامل‌یافته ماهواره کوثر سال آینده به فضا پرتاب می‌شود گروه «تپسل» اپلیکیشن «کافه بازار» را خرید تجار بالاخره می‌توانند آیفون‌هایی را که شناسه‌شان باز شده، ثبت سفارش کنند توکن PX «نات پیکسل» لیست شد + قیمت اولیه راس اولبریکت کیست؟ | خالق موفق‌ترین دارک‌وب خریدوفروش مواد مخدر ترامپ برای راس اولبریکت، خالق وب‌سایت «جاده‌ی ابریشم»، فرمان عفو صادر کرد استعفای رئیس ناسا آمریکا همزمان با آغاز دولت دوم ترامپ فرهنگستان جایگزین «فوروارد» را معرفی کرد ترامپ دستور بایدن برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را لغو کرد آیا رمزارزها در نوسان‌ نرخ ارز اثرگذار هستند؟ بیش از ۵۷ هزار حمله سایبری در پاییز ۱۴۰۳ علیه ایران اتفاق افتاد+جزئیات با حمایت ترامپ، ممنوعیت تیک تاک در آمریکا برداشته شد
سرخط خبرها

رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان

  • کد خبر: ۸۳۷۷۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان
اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان با همکاری زیمنس، اولین قطار خودران جهان را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های مختلف هم‌اکنون روی خودروهای خودران کار می‌کنند؛ اما وضعیت درباره قطارها چگونه است؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.

پیش‌ازاین نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده‌ایم. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای جهان، قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که این نوع قطارها در ریل‌های منحصربه‌فرد حرکت می‌کنند و این یعنی ریل‌های یادشده فقط با قطارهای خودران کار می‌کنند و امکان استفاده از قطارهای دیگر روی آن‌ها وجود ندارد.

قطارهای خودران دویچه بان روی ریل‌های قطارهای معمولی حرکت می‌کنند. به‌گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، مزیت قطارهای خودران جدید این شرکت آن است که هم در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند و هم می‌توان از آن‌ها در ریل‌های موجود برای قطارهای عادی بهره برد. بدین‌ترتیب، نیازی به صرف هزینه اضافه برای ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد.

رولاند بوش، مدیرعامل زینمس، درباره این موضوع گفت:

این قطارهای بدون راننده می‌توانند تا ۳۰ درصد مسافران بیشتری در خود جای دهند و این یعنی تعداد بیشتری از مردم می‌توانند در این قطارها سوار شوند؛ درنتیجه تعداد سفرهای موردنیاز برای به مقصد رساندن مسافرها کمتر خواهد شد. البته همچنان یک اپراتور انسانی برای نظارت بر این قطارها حضور خواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->