آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

درمان استرس با مدیتیشن

  • کد خبر: ۸۳۹۵۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
درمان استرس با مدیتیشن
امروزه در بین مردم مدیتیشن به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان استرس تبدیل شده و تحقیقات مختلف هم آن را تایید کرده است. این روش قدیمی به شیوه‌های مختلفی می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، گاهی اوقات ممکن است آنقدر درگیر استرس خود باشید که متوجه نشوید ناراحتی هاس جسمی مانند سر درد، کمر درد، شانه درد و تنش‌های عضلانی که تجربه می‌کنید؛ دقیقاً با وضعیت روانی شما مرتبط هستند. مدیتیشن اسکن یا اسکن مدیتیشن بدن یک راه عالی برای از بین بردن این تنشی است که شاید خودتان متوجهش نباشید.

اسکن بدن به بخش‌های خاصی از بدن و احساسات مختلفی در آن که به شکل تدریجی و ترتیبی از پا تا قسمت سر می‌آید، توجه می‌کند. اگر از لحاظ ذهنی خودتان را اسکن کنید به هر قسمت بدن خود توجه می‌کنید و متوجه درد، تنش، گرفتگی و ناراحتی‌های عمومی می‌شوید. هدف این نیست که درد را به طور کامل از بین ببرید، اما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این وضعیت را مدیریت کنید.

فواید تمرین منظم مدیتیشن اسکن

هنگامی که این مدیتیشن را روزانه انجام دهید و آن را تمرین کنید، فواید را در جسم و ذهن خود می‌بینید. تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش استرس یکی از اصلی‌ترین فواید مدیتیشن اسکن بدن است که فواید جسمی مثل کاهش التهابات، خستگی و بی خوابی دارد.

در چنین حالتی اسکن بدن، تنش‌های روانی و جسمی را از بین می‌برد. این نوع از مدیتیشن یک راه کاربردی و تاثیرگذار است که به شما کمک می‌کند تا وضعیت ریلکسی را هنگام ابتلا به هر گونه تنش پیدا کنید.

مدیتیشن کاهش اضطراب

روش؛ چگونه مدیتیشن اسکن بدن انجام دهیم؟
انجام دادن اسکن بدن مانند همه انواع مدیتیشن راهکار ساده‌ای دارد که در ادامه، دستورالعمل آن را برای شروع به شما معرفی می‌کنیم.

راحت باشید

در جایی که احساس راحتی بیشتری دارید، دراز بکشید؛ مخصوصاً اگر قرار است که مدیتیشن اسکن بدن را قبل از خواب انجام دهید. اگر برایتان مقدور نیست یا با خوابیدن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید نشسته این کار را انجام دهید.

چند نفس عمیق بکشید و اجازه دهید که تنفس تان آرام شود

به جای اینکه از قفسه سینه نفس بکشید، از شکم نفس بکشید و اجازه دهید که شکم شما جلو آمده و دوباره منقبض شود و تنفس را از همان جا انجام دهید. اگر متوجه شدید که شانه‌های شما بالا می‌آید و با هر نفس پایین می‌رود، بیشتر روی تنفس از شکم تمرکز کنید که شبیه به یک بالن عکس العمل نشان می‌دهد.

مدیتیشن رفع اضطراب

نسبت به پا‌های خود آگاهی داشته باشید

اکنون به آرامی توجه خود را روی پاهایتان معطوف کنید. این احساس را در پا پیدا کنید و اگر متوجه درد شدید، آن را بپذیرید و هر احساس و فکری که به شما رجوع می‌کند را پذیرا باشید و به آرامی نفس را بیرون بدهید.

داخل تنش‌ها تنفس کنید

اگر هر گونه احساس ناراحتی داشتید، توجه خود را به آن معطوف کنید. از آن قسمت تنفس کنید و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد، یعنی دقیقا هنگام تنفس به آن قسمت از بدن خود فکر و تمرکز کنید.
با خودتان تصویرسازی کنید که این تنش‌ها هنگامی که تنفس می‌کنید از بین می‌رود و در هوا بخار می‌شود. هر زمان که آمادگی داشتید؛ به سراغ قسمت بعدی بروید.
کل بدن را اسکن کنید این تمرین را با هر قسمتی از بدن انجام دهید. به تدریج پای خود را بالا بیاورید تا به بالای سرتان برسد.
به احساسی که دارید توجه کنید و با خودتان فکر کنید که استرس را کجای بدن نگه داشته اید. اگر در هر قسمت از بدن احساس سفتی، درد و فشار کردید سعی کنید که در همان قسمت‌ها تنفس را وارد کرده و بیرون بدهید. انجام این کار باعث از بین بردن تنش در بدن می‌شود و آن‌ها را آزاد می‌کند.

مدیتیشن اسکن بدن

مدیتیشن اسکن بدن را هر زمان که احساس استرس داشتید و چند بار در روز به طور منظم انجام دهید.
اگر وقت ندارید، می‌توانید ورژن خلاصه شده آن را انجام دهید.
به این صورت که یک جا بنشینید و ببینید که در کدام قسمت بدن، تنش و گرفتگی وجود دارد و لازم نیست که به همه بخش‌های بدن سر بزنید.
مدیتیشن اسکن بدن می‌تواند آگاهی از بدن، آگاهی از استرس و ریلکسیشن را افزایش دهد.
سعی کنید که اغلب این مدیتیشن را تمرین کنید.

منبع: کارگرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->