انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه‌اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان

  • کد خبر: ۸۵۸۲
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان
مدیر میراث فرهنگی چناران از صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان این شهرستان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر افزود: این مجوز برای مالکان خانه‌هایی که علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند صادر می‌شود و به منظور نظارت هرچه بهتر بر اماکن اسکان و خانه‌های مسافر در شهرستان و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی بدون مجوز است.
او ادامه داد: «گلمکان شهری است از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران که به دلیل قرارگیری در دامنه رشته کوه بینالود و کوهستانی بودن آن هرساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و نبود مراکز اقامتی در شهر باعث مشکلاتی برای اقامت گردشگران و مسافران شده بود که با تمهیدات و حمایت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث شد که سرمایه گذاران در این حوزه سرمایه گذاری کنند».
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران افزود: «تاکنون برای اقامت گردشگران در شهرستان چناران ۱۵ موافقت نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده است که ۲ مجوز بوم گردی و یک خانه مسافر آن مربوط به شهر گلمکان است».
وی گفت: «خانه مسافر گلمکان، باغ ویلایی با تمام امکانات رفاهی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع و دارای امکاناتی از جمله استخر بزرگ سرپوشیده آب گرم به مساحت ۱۲۰ متر مربع، استخر مجهز به جکوزی، گرمایش از کف و سیستم تصفیه مداوم آب و همچنین زمین والیبال روی چمن و استخر تابستانی، انواع وسایل تفریحی، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و وسایل بازی کودکان،
۲ سوییت مجزای مبله شده و با امکانات کامل به مساحت‌های ۱۴۰ و ۴۰ متر مربع و آب، برق و گاز است».
گفتنی است: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار گردشگران خارجی که بیشترآن‌ها از کشور‌های عربی بودند از جاذبه‌های گردشگری چناران دیدن کرده اند.
شهرستان چناران دارای بیش از ۱۲۰ اثر شناسایی شده دارد که ۲۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->