خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

نقره داغ پیرمرد کشاورزی که شیشه بالگرد اورژانس را شکست! + جزئیات

  • کد خبر: ۸۸۲۹۱
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
نقره داغ پیرمرد کشاورزی که شیشه بالگرد اورژانس را شکست! + جزئیات
سال گذشته هلی کوپتر اورژانس خوزستان در زمین کشاورزی یک پیرمرد روستایی فرود می آید و باعث خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود، این پیرمرد در یک حرکت احساسی اقدام به شکستن شیشه هلی کوپتر می‌کند؛ حالا این پیرمرد روستایی علاوه بر حبس، به پرداخت جریمه نقدی و تبعید به سیستان و بلوچستان نیز محکوم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در روزهای گذشته انتشار محکومیت یک پیرمرد از اهالی روستای سید خدر شهرستان دزپارت که سال گذشته در پی نشستن هلی‌کوپتر اورژانس خوزستان درون زمین کشاورزیش خسارتی به آن وارد کرده بود از طریق فضای مجازی دست به دست چرخید و باعث به وجود آمدن بحث‌های مختلفی شد. محکومیتی که علاوه بر حبس برای متخلف، جریمه نقدی بر اساس دلار و تبعید به سیستان و بلوچستان را برای وی در پی داشته است. 

فرماندار شهرستان دزپارت: خسارت وارده به هلی کوپتر ۲ هزار و ۸۵۰ دلار است

مجید رحمانی فرماندار شهرستان دزپارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به وقوع این حادثه و صدور حکم برای ضارب اظهار کرد: سال گذشته و در زمان حضور مسئولان وقت شهرستان این اتفاق روی داد و طبق آنچه اعلام‌ شد، این فرد در پی نشستن بالگرد اورژانس که برای انتقال یک بیمار به بیمارستان بود به دلیل پخش شدن محصول با استفاده از باد هلی‌کوپتر به آن حمله‌ور و شیشه آنرا شکسته است.

وی افزود: در پی شکسته شدن شیشه بالگرد توسط این فرد، کار پیگیری مساله و شکایت از وی به وسیله شبکه بهداشت دهدز صورت گرفت.

فرماندار شهرستان دزپارت ادامه داد: طبق پیگیری انجام شده، این فرد از زمان وقوع حادثه تا زمان صدور رای و تجدیدنظر هیچ‌گاه برای دفاع از خود و بیان دلایل انجام این کار در جلسه دادگاه مربوطه حاضر نشد و رای نیز به‌صورت غیابی صادر شد.

رحمانی با تاکید بر اینکه این مساله به مانند بسیاری از موارد منجر به محکومیت روزانه یک امر و تصمیم عادی بود، بیان کرد: پس از صدور رای عده‌ای از شهروندان و رسانه‌های محلی در این‌باره شیطنت کرده و مساله را با بزرگنمایی به تحریف کشاندند.

وی افزود: در هر صورت فرد ضارب باید برای دفاع از خود در جلسات دادگاه مربوطه حاضر شده و همچنین اگر خسارتی در پی نشستن هلی‌کوپتر بر زمین به این فرد وارد شده است وی می‌بایست مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری و به حق خود می‌رسید ولی هیچ‌گونه پیگیری از جانب این فرد انجام نشده است.

فرماندار شهرستان دزپارت با بیان اینکه خسارت و محکومیت به مبلغ ۲ هزار و ۸۵۰ دلار بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پرونده دارای شاکی خصوصی و خسارت به بیت‌المال است، فرد محکوم می‌بایست با جبران خسارت به مساله پایان دهد و بتواند رضایت شاکی را جلب کند.

رحمانی در پایان گفت: با توجه به حکم موجود فرد محکوم بازداشت و راهی زندان شده است و پیگیری‌هایی از طریق خانواده وی و برخی از مسئولان صورت گرفت که با گفت‌وگو و جبران خسارت می‌تواند ختم به خیر شود.

کارشناس حقوقی: این مجازات بسیار سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد/ خطای پیرمرد دهدزی قابل گذشت است

محمد خزائی کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنابر رای صادره، متهم پرونده به عنوان مجرمانه «تخریب مال غیر» بیان شده در ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی محکوم شده است. بنابر ماده ۶۷۷ «هر کس عمداً اشیاء منقول و یا غیر منقول متعلق به دیگری را تخریب نماید یا به هر نحو کلاً یا بعضاً تلف نماید و یا از کار اندازد به‌ حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.»

وی افزود: نکته قابل توجه اینجاست که مجازات مذکور در این ماده، مجازات تعزیری درجه ۵ است که بنابر تبصره ماده ۱۱ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، حداقل و حداکثر آن به نصف تقلیل یافته است. یعنی مجازات این جرم بنابر قانون ۳ ماه تا ۱ سال و نیم است.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: بنابراین قاضی برای متهم این پرونده حداکثر مجازات یعنی یک سال و نیم حبس را در نظر گرفته است.  این در حالی است که بنابر تبصره ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری قاضی باید اصولا به حداقل مجازات حکم کند و اگر بخواهد به بیش از حداقل مجازات مقرر قانونی حکم بدهد با جهات قانونی این تصمیمش را در رای بیان کند که متأسفانه در رای صادره شاهد بیان دلیلی از سوی قاضی نیستیم.

خزائی در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی مجازات تکمیلی اقامت اجباری متهم به مدت دوسال در نیک شهر سیستان و بلوچستان اگرچه براساس ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به ظاهر مشکل قانونی ندارد اما در همین ماده نیز تصریح شده است که مجازات تکمیلی باید متناسب با جرم ارتکابی و خصوصیات مرتکب باشد. در حالی که با توجه به وضعیت متهم، دلیل بیان شده در خصوص حمله وی به بالگرد، شغل او که کشاورزی است و جهات دیگر این مجازات بسیار سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد. از طرفی نیز بعید به نظر می‌رسد که عرف قضایی و وجدان عمومی این مجازات را متناسب با جرم ارتکابی بداند و بازخوردهای منفی نسبت به این حکم نیز مؤید همین عدم تناسب است. در پایان لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت متشاکی دولت می تواند از شکایت خود گذشت کند.

نقره داغ پیرمرد کشاورزی که به شیشه بالگرد اورژانس را شکست + جزئیات

فرد محکوم شکایتی مبنی بر زیان دیدن نداشته است

طباطبایی نماینده حقوقی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان روز گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به این حکم اظهار کرد: در پی خسارت وارده اقدامات قضایی و تشکیل پرونده انجام و شکایت صورت گرفت ولی در جریان این مساله که از خرداد سال گذشته تاکنون بوده است فرد محکوم هیچ‌گاه شکایت و اعتراضی در خصوص زیان دیدن از نشستن بالگرد ارائه نداده و پیگیری نکرده است.

نیازمند تخفیف در حکم صادره هستیم

یکی از بستگان فرد محکوم و شهروندان دهدزی در پیامی ارسالی به این خبرگزاری با درخواست از شاکیان این پرونده برای تخفیف در حکم صادره اظهار کرد: فرد ضارب با اتخاذ یک تصمیم احساسی و در لحظه با دیدن خسارت به کشاورزی خود دست به این اقدام زده است و از عواقب آن بی اطلاع بوده و حتی خسارت وارده به خود را نیز پیگیری قانونی نکرد.

وی افزود: این فرد از اقشار بسیار ضعیف از نظر توان مالی است و با زندگی در یک روستای صعب‌العبور و فاقد جاده مناسب حتی توان احداث یک اتاق برای زندگی خود را ندارد.

وی بیان کرد: از مسئولان مربوطه خواهشمندیم برای پایان دادن به این مساله در محکومیت این فرد و حکم تبعید وی یک بازنگری داشته باشند تا مساله ختم به خیر شود.

محصولات کشاورزی روستاییان منطقه دزپارت حکم طلا دارد!

عمده روستاهای شهرستان دزپارت جز محروم‌ترین و کم امکانات‌ترین مناطق کشور به حساب می‌آیند که نبود جاده مناسب تقریبا درد مشترک همه آنهاست و روستایی مانند سید خدر که حادثه مذکور در آن به وقوع پیوسته است علاوه بر قرار داشتن در یک منطقه بسیار سخت‌گذر کوهستانی از داشتن جاده و امکانات اولیه محروم بوده و بر این اساس انتقال بیماران بدحال و اورژانسی از این منطقه به بیمارستان و نجات آنها فقط با بالگرد مقدور است.

به واسطه نبود زمین‌های هموار و قابل کشت در این منطقه محروم، کشاورزی با مشقت‌های فراوان قابل انجام است و به روایتی هر وجب از اراضی و محصولات کشاورزی در آن حکم طلا را داشته و محصول برداشت شده آذوقه فصول سرد مردم این منطقه فاقد شغل پایدار و درآمد را تامین می‌کند و شاید این مساله سبب نگرانی کشاورز محکوم در پی نشستن هلی‌کوپتر در زمین کشاورزی خود شده است، منطقه‌ای که خود می‌تواند یک تبعیدگاه باشد و نیازی به تبعید این فرد محکوم از آن به شهر دیگر نباشد!

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->