برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت مقام زن در مشهد دوچرخه‌های بایدو در مسیر بوستان‌های ویژه بانوان در مشهد جامعه پذیری شهری پست اینستاگرامی شهردار مشهد به مناسبت سالروز حادثه پلاسکو ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد پیوست پیگیری برای زیارتِ آسان و ارزان راه‌اندازی باشگاه رفاهی برای رانندگان حمل‌ونقل بار مشهد پرونده لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد بسته شد آلودگی هوا به ازای هر سفر با خودروی شخصی، ۱۰ برابر همان سفر با اتوبوس است  اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای نایلونی در بازارهای مشهد یک سوم کل آلودگی هوا در مشهد مربوط به خودرو‌های شخصی است مرثیه‌ای برای خانه‌های تاریخی مشهد خودرو‌های دارای نقص فنی و آلاینده یکی از مقصران آلودگی هوای شهرها بازگشایی خیابان «عبادت» در محله مهرآباد مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰ خطر بزرگ بیخ گوش خانه «اکبرزاده» مشهد هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در مشهد برگزار می شود شهروند خبرنگار| هوای مه آلود کوهشار مشهد کتابخانه حاج حسین ملک تبدیل به دیزی سرا شد! راه‌اندازی ۱۱ ایستگاه سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی جدید در مشهد سرمایه‌گذاری برای احداث و تجهیز پل‌های مکانیزه و غیرمکانیزه در مناطق کم‌برخوردار مشهد
خبر فوری
ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد
برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره‌ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با هزار مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی بموقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه‌ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیرو‌های امدادی و خودرو‌های تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

وی اضافه کرد: اداره آموزش‌های شهروندی این سازمان با آموزش‌های مدون و برنامه ریزی شده به تمامی اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب‌های این چنینی ایفای نقش می‌کند. اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت‌های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار میکند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می‌طلبد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}