سرخط خبرها

راه‌حل یک گم‌شدن شایع!

  • کد خبر: ۹۲۰۱
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
راه‌حل یک گم‌شدن شایع!
تکتم جاوید
بیش از یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته و مشکلات رفتاری بچه‌ها به تدریج پیدا و دردسر‌های پدر و مادر‌ها آغاز می‌شود. یکی از شایع‌ترین دردسر‌ها گم کردن وسایل است. اگرچه در بسیاری از موارد این گونه سهل انگاری‌ها ضرر مالی چندانی را به همراه ندارد، اما خیلی ناامیدکننده است که مرتب برای فرزند خود جامدادی بخرید یا در مدرسه پیگیر وسایل گم شده اش باشید. گم کردن عادتی است که به راحتی نمی‌توان آن را تغییر داد و نیازمند تمرین و حمایت است.

بردن وسایل زیاد ممنوع: هرچه وسایل حمل شده بیشتر باشد به همان میزان نگهداری آن‌ها نیز دشوارتر خواهد بود. پیش از خروج کیف و پوشاک فرزند خود را بررسی کنید. از حمل وسایل گران قیمتی که ارتباطی با کتاب درس و مدرسه ندارد، جلوگیری کنید. حمل کلاه و کاپشن در روز‌هایی که می‌دانید هوا گرم است، کاری غیرضروری است.

یک برچسب ساده، اما مفید: همه وسایل را برچسب بزنید، حتی لباس‌ها را، روی آن‌ها نام و کلاس فرزند خود را ذکر کنید. البته این کار برای کلید در خانه توصیه نمی‌شود. روی لباس‌ها بدوزید و روی مداد و جامدادی چسب بزنید و از این طریق خاطر خود را آسوده کنید که در صورت گم شدن نیز احتمال پیدا شدن آن‌ها بسیار بالاست. به آن‌ها بیاموزید که همه وسایل را پس از استفاده در جای خود بگذارند.

دنبال گم شده‌ها بگردید: فرزند شما باید یاد بگیرد که هرگاه چیزی گم می‌شود، باید به دنبال آن گشت. احساس مسئولیت باید در آن‌ها شکل بگیرد. از آن‌ها بخواهید که به دنبال وسایل گم شده خود بگردند، اگر احساس می‌کنید که این کار برای آن‌ها سخت است یا نیاز به کمک دارند، نشانی بخش‌هایی را که باید برای پیدا کردن وسیله گم شده خود به آنجا مراجعه کنند روی کاغذ بنویسید و در اختیار فرزندان خود قرار دهید.
تشویقش کنید: در صورتی که مشاهده کردید فرزند شما به سختی تلاش می‌کند تا وسایل خود را به صورت منظم حفظ و نگهداری کند، شاید لازم باشد، شما نیز با کار‌هایی کوچک او را تشویق کنید. بهتر آن است که برای هر یک از وسایل شخصی فرزند خود امتیازی قائل شوید و پس از گذشت یک هفته امتیاز‌های او را جمع کنید و برای هر امتیازی تشویق خاصی تعیین کنید.

بعضی «گم‌ها شدن‌ها» اجتناب ناپذیر است: خود ما نیز به عنوان افراد بالغ گاهی دسته کلید یا تلفن همراه خود را جا می‌گذاریم. قبول کنید در کلاس درسی که فرزند ما در آن قرار دارد بچه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند و در آن محیط شلوغ، گاهی برخی وسایل شبیه به هم هستند و به همین دلیل لذا بعضی گم شدن‌ها اجتناب ناپذیر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->