پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) | صعود ادامه دارد؟ سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط
سرخط خبرها

انژکتور سوخت خودرو چگونه کار می کند؟

  • کد خبر: ۹۴۴۵۲
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
انژکتور سوخت خودرو چگونه کار می کند؟
انژکتور از اهمیت خاصی برخوردار است و در واقع یک شیر الکترونیک دقیق است که سوخت مورد نظر را در زمان تعیین شده تهیه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، انژکتور مهمترین قطعه در خودرو است و در صورتی که آن را از سیستم حذف کنید دیگر خودروی شما روشن نخواهد شد و نمی‌تواند حرکت کند. انژکتور سوخت یک دستگاه اندازه گیری سوخت است که قطرات سوخت را با الگوی خاصی به منیفولد ورودی موتور یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق می‌پاشد. انژکتور دارای یک شیر برقی و یک سوپاپ در داخل است و عملکرد یا ضربان شیر برقی توسط ماژول کنترل پیشرانه (PCM) کنترل می‌شود.

PCM زمان روشن شدن شیر برقی را کنترل می‌کند تا نسبت هوا به سوخت را بهینه نگه دارد، در حالی که بار موتور و شرایط کار دائماً تغییر می‌کند. انژکتور‌های سوخت معمولاً به یک ریل سوخت واقع در بالای موتور متصل می‌شوند و ریل سوخت نیز به نوبه خود با سوخت تحت فشار از پمپ بنزین واقع در باک سوخت تامین می‌شود.

زمان تعویض انژکتور سوخت: عملکرد ضعیف موتور دلایل زیادی دارد، اما نقص در سیستم تزریق سوخت، از جمله انژکتور‌های سوخت، در لیست احتمالات بالا هستند. انژکتور‌های سوخت نباید هنگام خاموش بودن خودرو، سوخت را به منیفولد ورودی نشت کنند. اگر در اطراف خودروی خود بوی سوخت مشاهده کردید، باید احتمال نشت انژکتور سوخت را در نظر گرفت. هیچ نشتی خارجی از انژکتور سوخت نباید وجود داشته باشد. اگر مشکوک به نشتی انژکتور خارجی هستید، به دلیل خطر آتش سوزی، ماشین خود را روشن نکنید.

چراغ موتور را بررسی کنید برخی از خرابی‌های پاشش سوخت، به عنوان مثال، یک شیر برقی معیوب، ممکن است باعث تنظیم کد مشکل در PCM شود و باعث روشن شدن چراغ چک موتور شود. کد‌ها خوانده می‌شوند و انژکتور سوخت مستقیماً در صورت نیاز آزمایش می‌شود.

همه انژکتور‌های سوخت دارای رسوباتی هستند که مسافت پیموده شده کافی دارند. این رسوبات می‌توانند باعث عدم تعادل در عملکرد انژکتور‌ها از سیلندر به سیلندر شوند. هنگامی که یک موتور از قبل جدا شده است، یا اگر در حال نصب یک موتور جدید هستید، زمان مناسبی برای سرویس انژکتور‌ها به عنوان یک مجموعه است.

همه انژکتور‌ها دارای سبد‌های فیلتر داخلی کوچکی هستند. یک مرکز خدمات انژکتور حرفه‌ای هر انژکتور را به صورت اولتراسونیک تمیز می‌کند و این فیلتر‌ها را با هزینه نسبتا کم جایگزین می‌کند.

چگونه مکانیک‌ها انژکتور سوخت را جایگزین می‌کنند؟
انژکتور‌ها را می‌توان پس از خارج شدن از خودرو تعمیر کرد یا به طور کامل با انژکتور‌های جدید جایگزین کرد. در صورت سرویس انژکتورها، تجهیزات تمیزکاری و تست تخصصی مورد نیاز است. انتخاب تعمیر در مقابل جایگزینی دقیقاً به انژکتور و ترجیح مشتری بستگی دارد. هر یک از گزینه‌ها نیاز به برداشتن انژکتور از ماشین دارد و روش زیر معمول است:

هنگامی که موتور سرد می‌شود، فشار داخل ریل سوخت با روشن کردن موتور برای مدت کوتاهی با فیوز پمپ سوخت کاهش می‌یابد. پلنوم بالایی در منیفولد ورودی به همراه هر کابل، شیلنگ یا سیم کشی که دسترسی را محدود می‌کند، برداشته می‌شود.

خطوط عرضه و برگشت از ریل سوخت حذف می‌شوند. کانکتور‌های الکتریکی هر انژکتور سوخت باز و جدا می‌شوند. سپس ریل سوخت باز می‌شود و از منیفولد ورودی خارج می‌شود.

انژکتور یا انژکتور‌هایی که نیاز به تعویض دارند از ریل سوخت خارج می‌شوند و مراقب باشید که هیچ زباله‌ای وارد دهانه‌های باز نشده شود. آب بند O-ring معمولاً انژکتور را در یک سوراخ بسیار صیقلی در ریل سوخت نگه می‌دارد.

با استفاده از یک O-ring جدید، انژکتور سرویس شده یا تعویض شده مجدداً در ریل سوخت قرار می‌گیرد - با استفاده از روغن موتور روی حلقه O برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن. حلقه‌های اورینگ در این برنامه برای جلوگیری از نشت سوخت بسیار محکم می‌شوند.

ریل سوخت مجدداً نصب شده و خطوط عرضه و برگشت مجدداً وصل می‌شوند. پلنوم به همراه تمام کابل ها، شیلنگ‌ها یا سیم کشی‌ها دوباره نصب می‌شود. در نهایت موتور روشن می‌شود، بررسی دقیقی برای نشتی انجام می‌شود و خودرو در جاده تست می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->