به گزارش شهرآرانیوز؛ موتورسیکلتسواران بیکلاه بخوانند:
- کلاههای ایمنی شما را قادر میسازند آنچه در محیط پیرامون اتفاق میافتد ببینید.
- آزمایشها نشان دادهاند هنگام استفاده از کلاه ایمنی، همه صداها بهوضوح شنیده میشوند. کلاههای ایمنی میتوانند از گوشهای شما در برابر صدای باد و آسیب پرده گوش که در سرعتهای بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رخ میدهد محافظت کنند.
- حتی در سرعتهای کم، شدت برخورد سر شما با سطح میتواند به صدمات شدید منجر شود.
- بیشترین تصادفهای وسایل نقلیه موتوری با موتورسیکلتها به دلیل دیده نشدن موتورسیکلتها گزارش شده است.
- موتورسیکلتسواران باید هنگام رانندگی در منتهیالیه سمت راست حرکت کنند.
- راندن موتورسیکلت در روزهای برفی و یخبندان ممنوع است.
- راندن موتورسیکلت در پیادهروها، مسیرهای ویژه مثل مسیرهای وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه ممنوع و نقض حقوق شهروندی است.
- کلاه ایمنی باید گوشها را تحت فشار قرار ندهد و سر در آن کاملا راحت و آزاد باشد. البته بزرگ بودن بیشازاندازه آن هم جایز نیست.
- در صورت استفاده از عینک، باید کلاه ایمنی را به گونهای انتخاب کنیم که به اندازه عینک جا داشته باشد.
- لبه پشتی کلاه باید کمی بالا باشد به گونهای که وقتی موتورسیکلتران سر را به عقب برمیگرداند، با مهرههای گردن تماس پیدا نکند. در واقع، پشت کلاه ایمنی باید به اندازهای جا داشته باشد که فرد دیگری بتواند آن را بهآسانی و بدون چرخش ستون فقرات، از روی سر مصدوم بردارد.
- کلاه ایمنی باید یکدست باشد و جوشخوردگی نداشته باشد. کلاه جوشخورده در تصادف به 2 نیم تقسیم میشود و نمیتواند عاملی برای رفع خطر باشد.
- بند روی چانه باید سالم باشد تا راکب آن را محکم ببندد.
- کلاه ایمنی استاندارد بخرید.
- با این فرضیه که اولین و مهمترین کارایی کلاه ایمنی کاهش صدمات به ناحیه سر و گردن است، رعایت چند نکته ضرورت دارد:
* رنگ کلاه ایمنی باید روشن باشد. 2 علت دید شدن و خنک بودن داخل محفظه بهویژه در فصل تابستان بسیار مهم است.
سراسر صورت، دارای قاب صورت و محافظ چانه، صورت و آروارهگونه است. حافظ چشم در مقابل باد و نور خورشید و ضربهگیری خوب است.
صورتباز، حفاظت کمتری در مقابل عناصر مختلف و ضربات دارد.