علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

برای کودکان ایرانی چه واکسن‌هایی تزریق می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۶۷۸۰
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
برای کودکان ایرانی چه واکسن‌هایی تزریق می‌شود؟
شنیده‌ها حاکی از آن است که واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در برخی کشور‌های دنیا واکسن‌های تأیید شده برای گروه سنی زیر ۱۲سال، فایزر، سینوواک و سینوفارم است و البته سوبرانای کوبا که برای کودکان بالای ۲سال این کشور تزریق شده است.

حالا به‌نظر می‌رسد که همین سینوفارم چینی و حتی سوبرانای کوبایی که در ایران به‌صورت مشترک با همکاری انستیتوپاستور با نام پاستوکووک تولید می‌شود، شانس بیشتری برای تزریق به کودکان داشته باشد، زیرا شنیده‌های ما حاکی از آن است که واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده‌اند.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا هم چندی پیش از صدور مجوز تأییدیه سازمان غذا و دارو تنها برای ۲واکسن سینوفارم و پاستوکووک خبر داده و گفته بود که واکسن‌های موردنظر برای گروه سنی ۵ تا ۱۱سال در ایران همین ۲واکسن خواهند بود.

حالا علیرضا بیگلری، عضو کمیته علمی کرونا درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲سال می‌گوید: «اغلب واکسن‌هایی که در دنیا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته، چینی و آمریکایی‌اند که تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند، چراکه زودتر از واکسن‌های دیگر تولید شدند. درباره واکسن پاستور هم که مشترک با کشور کوبا ساخته شده، نتایج کارآزمایی بالینی در ایران برای بزرگسالان و در کوبا برای کودکان بسیار مؤثر، ایمن و بی‌خطر بوده است.»

بیگلری با بیان اینکه نوع ترکیب این واکسن از پلتفرم واکسن‌هایی است که به کودکان و شیرخواران تزریق می‌شود، می‌گوید: «این واکسن نوترکیب، همان مدلی است که در واکسن پنوموکوک، ذات‌الریه یا مننژیت داریم و پلتفرم کنژوگه و ترکیبی آن سال‌ها در کودکان کار شده است. این واکسن در چندین کشور ازجمله کوبا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته و تمام کودکان بالای ۲سال آن کشور، با این واکسن واکسینه شدند. البته با توجه به چاپ مقالات واکسن پاستوکووک و کارآزمایی بالینی اطفال و همچنین نتایج و نوع کارآزمایی که با رعایت دقیق الزامات قانونی سازمان‌های جهانی بوده است، این واکسن هم در نخستین فرصت تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را می‌گیرد.»

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->