یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟
سرخط خبرها

سارقان کامیونت در مشهد در دام پلیس

  • کد خبر: ۱۰۳۹۴۲
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
سارقان کامیونت در مشهد در دام پلیس
مجریان قانون راز عاملان ۱۱ فقره جرم سریالی در بولوار توس مشهد را برملا کردند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ به‌خیال خود با مخدوش‌کردن پلاک خودرو یی که بر آن سوار بودند، فکر می‌کردند که می‌توانند از چنگ قانون بگریزند و دستشان برای پلیس رو نمی‌شود. آن‌ها فکر می‌کردند همین که دوربین‌های پلیس نتواند ردشان را بگیرد، دست پلیس هم هیچ وقت به آن‌ها نمی‌رسد و راز سرقت‌های سریالی‌شان هم بر ملا نمی‌شود، اما از آنجا که بارکج هیچ وقت به منزل نمی‌رسد، گشت شبانه پلیس دستشان را رو ساخت و آن‌ها را تسلیم قانون کرد.

ماجرای دستگیری مجرمان این پرونده از آنجایی شروع شد که تیم گشتی کلانتری معراج مشهد طبق روال هرروزه خود، کلانتری را برای پایش میدانی و بررسی محلی ترک کرد. بررسی تیم گشتی پلیس در چند خیابان منطقه توس مشهد ادامه داشت تا اینکه رفتار مشکوک راننده یک دستگاه خودرو کامیونت که پلاک انتظامی‌اش هم مخدوش شده بود، نظر مأموران را به خود جلب کرد.

مجریان قانون برای اینکه سر از کار راننده این خودرو نیمه‌سنگین دربیاورند، خود را به نزدیکی کامیونت رساندند و از راننده که مردی جوان بود خواستند تا خودرو را متوقف کند. راننده اگرچه تصمیم به متوقف‌کردن خودرو نداشت، اما در همان ابتدای امر اقدام به‌موقع مأموران پلیس راه فرار را بر او سد کرد و زمانی نگذشت که او و دیگر سرنشین کامیونت جلب ضابطان قضایی شدند.

متهمان ابتدا منکر هرگونه جرم احتمالی از سوی خود بودند و راننده نیز از مخدوش‌بودن پلاک انتظامی خودرو اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما استعلام گرفته‌شده از شماره انتظامی پلاک کامیونت حقیقت این ماجرای مشکوک را فاش کرد؛ حقیقتی که مشخص کرد این خودرو نیمه‌سنگین به تازگی در یکی از خیابان‌های مشهد سرقت شده است.
به‌دست‌آمدن این سرنخ، ظن مأموران مبنی بر اینکه متهمان دستگیرشده سارقان اصلی این خودرو هستند، برانگیخت و از همین رو مجریان قانون دو مرد جوان را به کلانتری معراج انتقال دادند.

متهمان همچنان بر طبل انکار‌های خود می‌کوبیدند تا اینکه در جلسات بازجویی پلیسی سرانجام لب به بیان حقیقت گشودند و راز سرقت‌های سریالی خود را از خانه‌های مسکونی و خودرو‌ها فاش کردند.
فرمانده انتظامی مشهد در توضیح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان پس از اقرار به جرم خود مبنی بر سرقت کامیونت، مخفیگاه خود را نیز به مأموران ما لو دادند. ضابطان قضایی پلیس در کلانتری ۴۳ مشهد بلافاصله خود را به محل مخفیگاه سارقان رساندند و با هماهنگی مقام قضایی وارد این محل شدند. در همان بازرسی اولیه محل تعداد زیادی لوازم سرقتی شامل انواع باند خودرو، مانیتور، کیس کامپیوتر، کابل برق و مخابرات کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: متهمان در ادامه تحقیقات این پرونده به یازده فقره سرقت لوازم خانگی از چند خانه اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی از این افراد برای کشف دیگر جرایم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه ضمن هشدار به شهروندان، تأکید کرد: مردم حتی‌الامکان از خالی‌گذاشتن خانه خود به‌مدت طولانی خودداری کنند و از فردی معتمد بخواهند که هرازگاهی به آن سر بزند. همچنین شهروندان از قرار دادن کلید خانه خود در محل‌هایی به‌ظاهر مخفی همچون زیر جاکفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنند. علاوه بر این خانه را به سیستم امنیتی از قبیل دزدگیر و دوربین مداربسته تجهیز کنند. شهروندان هنگام ترک خانه از نگهداری هرگونه وجه نقد، اشیای قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد خود بسپارند. شهروندان همیشه به هنگام خروج از خانه از قفل‌بودن در‌های ورودی و در تراس اطمینان حاصل کنند و از قراردادن کلید به‌روی آن‌ها خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->