ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

آیا باید گوگل کروم خود را فوری به روزرسانی کنیم؟

  • کد خبر: ۱۰۵۱۸۹
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
آیا باید گوگل کروم خود را فوری به روزرسانی کنیم؟
گوگل بار دیگر از شناسایی یکی دیگر از آسیب پذیری‌های روز صفر کاربران کروم خبر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر پس از خواندن این تیتر فکر می‌کنید دچار دژاوو (آشناپنداری) شده اید اشتباه می‌کنید. بنا به گزارش Lifehacker، گوگل بار دیگر یک آسیب پذیری روز صفر را شناسایی کرده که کروم و به طور گسترده همه کاربران آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما خبر خوش این است که خوشبختانه یک پچ برای آن وجود دارد.

گوگل روز پنجشنبه ۱۴ آوریل یک گزارش امنیتی منتشر کرد که نشان می‌داد که این شرکت، کروم را به نسخه جدید ۱۰۰.۰.۴۸۹۶.۱۲۷ به روزرسانی کرده است تا نقص جدید کشف شده را برطرف کند.

اما آخرین آسیب پذیری امنیتی گوگل کروم چیست؟ این نقص با نام CEV-۲۰۲۲-۱۳۶۴ شناسایی شده است که نوعی آسیب پذیری در موتورجاوااسکریپت V ۸ است. این نقص زمانی رخ می‌دهد که قطعه کد قبل از استفاده از یک شیء نوع آن را بررسی نمی‌کند. معمولا این نقص به سادگی به مرورگر آسیب زده و هکر‌ها به راحتی می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند.

این موضوع توسط Clement Lecigne از گروه تحلیل تهدیدات گوگل در روز چهارشنبه ۱۳ آوریل گزارش شد که به معنی آن بود که گوگل این مشکل را ظرف ۲۴ ساعت اصلاح کرده است.

هنگامی که یک اکسپلویت روز صفر وجود دارد توسعه دهندگان باید در اولین فرصت آن را اصلاح کنند. البته پچ گوگل برای همه کاربران عرضه نشده است و به گفته این شرکت در روز‌ها و هفته‌های آینده انجام خواهد شد. با این حال توصیه می‌کنیم تا زمانی که پچ در مرورگر در دسترس قرار بگیرد به روزرسانی را بررسی کنید.

برای بررسی روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر خود کلیک کنید. سپس کلمه " Help " را انتخاب کنید. در ادامه "About Google Chrome" را انتخاب کنید. سپس به کروم اجازه دهید تا به روزرسانی جدید را جست و جو کند. اگر در دسترس باشد آن را خواهید دید. پس از به روزرسانی کروم با محافظت در برابر CEV-۲۰۲۲-۱۳۶۴ راه اندازی مجدد می‌شود.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->