بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

ایجاد شرکت بورسی برای جذب سرمایه های خرد مردمی در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۹۶۵
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
ایجاد شرکت بورسی برای جذب سرمایه های خرد مردمی در مشهد
شهردار مشهد از تاسیس صندوق سرمایه گذاری و شرکت بورسی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی خبر دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در توسعه شهری اعلام کرد: در چند ماه باقی مانده از سال ۹۸ مقدمات ایجاد شرکت بورسی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای سرمایه گذاری در توسعه شهر مشهد فراهم می‌شود.
شهردار مشهد در مصاحبه با شهرآرا گفت: شهر مشهد در رقابت برای جذب سرمایه از سایر کلانشهر‌ها از نظر زمانی جلوتر و سرمایه پذیرتر است. مشهد در موضوعاتی برای سرمایه گذاری وارد می‌شود که پُر بازده‌تر و البته پُر ریسک‌تر است. از همین رو برای اینکه بتوانیم در مقطع زمانی حاضر ریسک سرمایه گذاری در مشهد را کاهش دادیم و سرمایه گذاری در شهر را کمی امن‌تر کنیم بهترین کار تشکیل سبد سرمایه گذاری است تا با کاهش ریسک سرمایه بتوانیم سرمایه گذاران خرد را نیز جذب کنیم.
محمدرضا کلایی ادامه داد: تشکیل سبد سبد‌های تامین مالی و مدیریت ریسک سرمایه برای جذب سرمایه‌های خرد فلسفه اصلی ایجاد شرکتی با پوسته بورسی است که این کار را معاونت اقتصادی مدیریت شهری پیگیری می‌کند.
وی ضمن بیان اینکه پوسته شرکتی به همین منظور خریداری شده است، گفت: در این میان چیزی که مهم است تشکیل سبد مناسب برای چنین شرکتی است. برای تشکیل سبد در حوزه دارایی‌های درامد ثابت که ارزش بلند مدت دارند مشکلی نداریم. اما در خصوص شرکت‌هایی نوآور که ریسک بالاتر و البته بازدهی بیشتری دارند با کمبود مواجه هستیم.
شهردار مشهد افزود: این موضوع را در جلسه با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیگیری کردیم. همچنین از معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد در کارخانه نواوری نیز خواستیم این بخش را پوشش دهندتا سهم استارت اپ‌های نواور در سبد این شرکت را افزایش دهیم و سبد کامل داشته باشیم.
کلایی ادامه داد: بعد از تشکیل این شرکت امیدواریم اعتماد شهروندان جلب شود. امیدوارم این کار در چند ماه باقی مانده از سال ۹۸ انجام شود تا در ابتدای سال ۹۹ شروع فعالیت این شرکت را در بازار سرمایه داشته باشیم.

خبرنگار: مسعود سلطانی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->