تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۱۸۱۰۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
  • ۲
دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم گفت: توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی از سیاست‌های شورای ششم است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ مجید دبیریان، در رابطه با اجرای طرح کرایه اتوبوس ۱۰۰ تومانی در خطوط حاشیه شهر اظهارداشت: در راستای سیاست‌های شورای ششم برای موضوع توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی با این موضوع کاملا موافق هستیم.

وی با اشاره به اینکه این یکی از روش‌هایی است که ما می‌توانیم برای موضوع توسعه عدالت و کمک به اقتصاد خانوار انجام بدهیم افزود: ما در تلاش هستیم تا به سمت رایگان کردن کرایه‌های حمل و نقل عمومی که بهترین حالت است، حرکت کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اولویت ما برای آغاز این طرح خطوط اتوبوسرانی حاشیه شهر است، گفت: در ادامه به دنبال اجرای این طرح در کل شهر هستیم. شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، فرقی ندارد که توان اقتصادی ندارند یا برای توجه به فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری و به دنبال آن مدیریت ترافیک با این وسایط حمل و نقل در شهر تردد می‌کنند از این طرح استفاده کنند.

حاشیه شهر اولویت ما است

وی تاکید کرد: این ایده‌آل است که ما بتوانیم در همه نقاط شهر این کار را انجام دهیم. اما امروز اولویت ما در حاشیه شهر است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهدورئیس کمیسیون اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما با نگاه اقتصادی روی این طرح بررسی‌های خود را انجام دادیم و معتقدیم که باید هزینه‌های نگهداری شهر را پایین بیاوریم و برای ایجاد منابع درآمد پایدار به روش‌های نوین تلاش کنیم. البته روش‌های جایگزینی وجود دارد. ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغاتی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، همینطور از ظرفیت تبلیغاتی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها استفاده کنیم. اینها به عنوان روش‌های ایجاد منابع درآمد پایدار است، چیزی که ما به آن توجه داریم.

دبیریان تاکید کرد: ما سالانه حدود ۷۰۰میلیارد تومان یارانه به مردم بابت استفاده آنها از اتوبوس پرداخت می‌کنیم و در واقع قیمت تمام شده بلیط اتوبوس برای ما ۷هزار تومان است که مردم تنها هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند.‌ براساس پیش‌‌بینی‌های ما این عدد تا چند سال بعد افزایش چند برابری خواهد داشت. اگر ما بتوانیم از همین روش‌های جایگزین هزینه را جبران کنیم آن پول که قرار بوده اینجا هزینه شود، می‌تواند در جای دیگر  مصرف شود و به اقتصاد شهر کمک کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قطعا محسناتی مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی دارد و ما از این طرح استقبال و برای توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زائران عزیزی که به مشهد می‌آیند و می‌خواهند از اتوبوس استفاده کنند، مشکل تهیه من کارت دارند. در نتیجه باید هزینه اضافه پرداخت کنند. طبیعتا در کنار توسعه خطوط که ما در حاشیه شهر خواهیم داشت، مسیرهای منتهی به حرم هم باید در اولویت قرار بگیرد و این مورد توجه ما است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
بجای رایگان کردن حمل و نقل به افزایش ناوگان حمل و نقل اقدام کنید از اقدامات تبلیغاتی و پو پولیستی پر هیز کنید خودتان باشید وروراست وصداقت داشته باشید
حسبی بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
نمیدونم چرا احساس میکنم میخواد گرون تر شع؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->