افتخارات طلایی هادی رضایی دارنده نشان مشهدالرضا (ع)؛ از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر
سرخط خبرها

دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۱۸۱۰۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
  • ۲
دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم گفت: توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی از سیاست‌های شورای ششم است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ مجید دبیریان، در رابطه با اجرای طرح کرایه اتوبوس ۱۰۰ تومانی در خطوط حاشیه شهر اظهارداشت: در راستای سیاست‌های شورای ششم برای موضوع توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی با این موضوع کاملا موافق هستیم.

وی با اشاره به اینکه این یکی از روش‌هایی است که ما می‌توانیم برای موضوع توسعه عدالت و کمک به اقتصاد خانوار انجام بدهیم افزود: ما در تلاش هستیم تا به سمت رایگان کردن کرایه‌های حمل و نقل عمومی که بهترین حالت است، حرکت کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اولویت ما برای آغاز این طرح خطوط اتوبوسرانی حاشیه شهر است، گفت: در ادامه به دنبال اجرای این طرح در کل شهر هستیم. شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، فرقی ندارد که توان اقتصادی ندارند یا برای توجه به فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری و به دنبال آن مدیریت ترافیک با این وسایط حمل و نقل در شهر تردد می‌کنند از این طرح استفاده کنند.

حاشیه شهر اولویت ما است

وی تاکید کرد: این ایده‌آل است که ما بتوانیم در همه نقاط شهر این کار را انجام دهیم. اما امروز اولویت ما در حاشیه شهر است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهدورئیس کمیسیون اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما با نگاه اقتصادی روی این طرح بررسی‌های خود را انجام دادیم و معتقدیم که باید هزینه‌های نگهداری شهر را پایین بیاوریم و برای ایجاد منابع درآمد پایدار به روش‌های نوین تلاش کنیم. البته روش‌های جایگزینی وجود دارد. ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغاتی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، همینطور از ظرفیت تبلیغاتی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها استفاده کنیم. اینها به عنوان روش‌های ایجاد منابع درآمد پایدار است، چیزی که ما به آن توجه داریم.

دبیریان تاکید کرد: ما سالانه حدود ۷۰۰میلیارد تومان یارانه به مردم بابت استفاده آنها از اتوبوس پرداخت می‌کنیم و در واقع قیمت تمام شده بلیط اتوبوس برای ما ۷هزار تومان است که مردم تنها هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند.‌ براساس پیش‌‌بینی‌های ما این عدد تا چند سال بعد افزایش چند برابری خواهد داشت. اگر ما بتوانیم از همین روش‌های جایگزین هزینه را جبران کنیم آن پول که قرار بوده اینجا هزینه شود، می‌تواند در جای دیگر  مصرف شود و به اقتصاد شهر کمک کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قطعا محسناتی مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی دارد و ما از این طرح استقبال و برای توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زائران عزیزی که به مشهد می‌آیند و می‌خواهند از اتوبوس استفاده کنند، مشکل تهیه من کارت دارند. در نتیجه باید هزینه اضافه پرداخت کنند. طبیعتا در کنار توسعه خطوط که ما در حاشیه شهر خواهیم داشت، مسیرهای منتهی به حرم هم باید در اولویت قرار بگیرد و این مورد توجه ما است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
بجای رایگان کردن حمل و نقل به افزایش ناوگان حمل و نقل اقدام کنید از اقدامات تبلیغاتی و پو پولیستی پر هیز کنید خودتان باشید وروراست وصداقت داشته باشید
حسبی بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
نمیدونم چرا احساس میکنم میخواد گرون تر شع؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->