اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای ژامبون‌های کثیف

  • کد خبر: ۱۱۹۶
  • ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
ماجرای ژامبون‌های کثیف
عملیات میدانی تعزیرات در بازرسی از چند واحد صنفی در مشهد به پلمب یک رستوران منجر شد

محمد جواد ابوعطا - « گزارش های مردمی یکی از مهم ترین راه های کسب اطلاعات درباره تخلف صنوف در سطح شهر است.» این ها را حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی می گوید. او و سازمان متبوعش روزانه با جمع آوری همین اطلاعات و پس از اطمینان از بروز تخلفات صورت گرفته، عملیات بازرسی از اماکن مختلف را در دستور کار قرار می دهند. جدیدترین پرونده هایی که به بازرسی میدانی در سطح شهر منجر شد، دامن مسئولان 2رستوران لوکس در بولوار وکیل آباد به دلیل ارائه قلیان و یک کارگاه تولید ساندویچ سرد به علت کشف مگس در محصولاتش را گرفت.


کشف مگس در ساندویچ ژامبون
اولین پرونده که در اختیار قاضی جلیلی، رئیس گشت سیار سازمان تعزیرات استان قرار گرفت درباره شکایت شهروندی مبنی بر کشف مگس در یک ساندویچ سرد خریداری شده از سوپرمارکت بود. با مشخص شدن برند این ساندویچ سرد، تیم تعزیرات به سراغ کارگاه تولیدی آن رفتند.
بررسی این کارگاه که در زیرزمین یک ساختمان بود، نشان می داد که چندروزی از تاریخ انقضای پروانه بهداشتی این کارگاه می گذرد و کارکنانش نیز کارت بهداشت ندارند. وجود مگس در فضای عمومی کارگاه نشان از کمبود تجهیزات لازم داشت.از آنجایی که تخلفات بهداشتی کارگاه گسترده نبود، به این کارگاه فرصت دو هفته ای داده شد تا ضمن تمدید پروانه بهداشت کارگاه، اقدامات لازم برای دریافت کارت بهداشتی کارکنان را نیز انجام دهند. همچنین دستور لازم برای ایجاد تونل باد به منظور جلوگیری از ورود مگس و سایر حشرات نیز داده شد.


تخلفات عمده 2رستوران لوکس
در پرونده بعدی اعلام شده بود که یک رستوران لوکس در بولوار هفت تیر اقدام به ارائه قلیان با قیمت های 100تا 200هزار تومان می کند. از آنجایی که ارائه قلیان در رستوران ها و چایخانه ها ممنوع است، قاضی جلیلی برای بررسی میدانی وارد عمل شد.
طبق مشاهدات مقام قضایی مالکان این واحد صنفی اقدام به ارائه قلیان های عربی اشرافی می کردند که قیمت خرید هر قلیان بین 1.5تا 2میلیون تومان است. با شناسایی این تخلف 60قلیان از این مجموعه توقیف شد که به گفته متصدی رستوران قیمت آن ها 70میلیون تومان می باشد. برای این رستوران پرونده تخلف تشکیل شد.
رستوران بعدی در انتهای بولوار وکیل آباد بود که با حضور مقام قضایی و محرز شدن تخلف ارائه قلیان، دستور ضبط قلیان ها صادر شد. اما این دستور با ممانعت مالک رستوران همراه شد. هم زمان با جمع آوری چندین قلیان و مشکلات ایجاد شده از ناحیه مالک رستوران، به دستور معاون دادستان مشهد این رستوران تا رسیدگی به پرونده اش پلمب شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->