شواهد جدید از وجود آب مایع در مریخ وزارت ارتباطات: دستوری برای رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام صادر نشده است ۹۰ درصد مردم افغانستان به اینترنت ۲ جی دسترسی دارند آیا واتساپ در برخی اپراتورها رفع فیلتر شده است؟ (۱۰ مهر) قوی‌ترین دوربین‌‌‌های گوشی‌های هوشمند را بشناسید آیا شیائومی رکورد سریع‌ترین شارژ گوشی همراه را شکسته است؟ تیم کوک: حتی یک نفر هم معنای دقیق متاورس را نمی‌داند نمونه اولیه ربات انسان‌نمای شرکت ایلان ماسک رونمایی شد + ویدئو کدام مدل‌ها از آیفون‌ ۱۴ فروش بیشتری دارند؟ اینترنت موبایل وصل شد؟ فیلترینگ اینستاگرام معاش چند نفر را به خطر می‌اندازد؟ تصاویر جذاب از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴ پرو مکس طرح جدید گوگل درباره اطلاعات شخصی افراد تست سقوط آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ از راه‌پله یک ساختمان ۱۰ طبقه + فیلم ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مشروط منعی ندارد هشتگ مهسا امینی چگونه داغ شد؟ + فیلم هزینه اینترنت استارلینک چقدر است؟ ویدئو | اولین نمایشگر کشویی کامپیوترها پیام‌رسان ایتا موقتا برای کاربران جدید کد ارسال نمی‌کند
خبر فوری

چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک
اپل و فیس‌بوک رابطه خوبی با هم ندارند و وال استریت ژورنال گفته این شرکت سال‌های قبل به دنبال کسب سهم و درآمد از تبلیغات پست‌ها در این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیس بوک و اپل چندین سال است که با هم اختلاف دارند. اما ذکر این نکته جالب است که اپل سال‌ها قبل با این شبکه اجتماعی مذاکره کرده بود تا ببیند چگونه می‌تواند از عرضه فیس بوک در فروشگاه برنامه خودش یعنی اپ استور کسب درآمد بیشتری داشته باشد.

اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمد‌های تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آن‌ها انتظار کسب درآمد داشت، پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه‌ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آن‌ها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی در آن‌ها داشته باشد.

البته این سهم خواهی اپل محدود به متا نیست. مت مولن وگ، مدیرعامل تامبلر می‌گوید این شرکت با عرضه ویژگی پست‌های شاخص در پلتفرم آن‌ها مخالف بود و تا وقتی که این قابلیت به عنوان خرید درون برنامه‌ای معرفی نشد، اپل اجازه نداد تامبلر آن را عرضه کند.

اپل و متا در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمد‌هایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیتی را در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و ۱۰ میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال ۲۰۱۸ در نظر داشتند، اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}