فضانوردان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی به فضا اعزام می‌شوند؟ احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا تا پایان تابستان ۲۰۲۵ ویدیو | درمان غیرتهاجمی آلزایمر با عینک نوردرمانی هند رادار جدید برای ردیابی هواپیماهای رادارگریز معرفی کرد ایلان ماسک از Grok 4 به عنوان هوشمندترین هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد گلکسی z فلیپ ۷ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی z فولد و فلیپ ۷ تا چند سال آپدیت اندروید دریافت می‌کنند؟ گلکسی واچ اولترا ۲۰۲۵ معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات سامسونگ از گلکسی z فولد ۷ رونمایی کرد + مشخصات و ویژگی‌ها دو بسته‌ حمایتی ویژه دانش‌بنیان‌های آسیب‌دیده از جنگ بهترین شغل‌های ده سال آینده + کدام مشاغل پرتقاضا خواهند بود؟ مشخصات گلکسی S25 FE منتشر شد صرافی نوبیتکس بهتر است یا والکس؟ سرپرست پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد بیت‌چت چیست؟ پیام‌رسان بدون اینترنت جک دورسی چگونه کار می‌کند؟ چرا زمان با افزایش سن سریع‌تر می‌گذرد؟ + راهکارهایی برای طولانی‌تر کردن روزها مهلت بازپرداخت اقساط تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان خسارت‌دیده در جنگ تمدید شد برای اولین‌بار نصب ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ بیشتر شد چگونه با شارژ حساب دمو در لایت فارکس، بدون ریسک وارد دنیای معاملات شوید؟ افشای مشخصات گوشی جدید سامسونگ ایلان ماسک در مخالفت با دونالد ترامپ، یک حزب سیاسی جدید تشکیل داد
سرخط خبرها

چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک
اپل و فیس‌بوک رابطه خوبی با هم ندارند و وال استریت ژورنال گفته این شرکت سال‌های قبل به دنبال کسب سهم و درآمد از تبلیغات پست‌ها در این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیس بوک و اپل چندین سال است که با هم اختلاف دارند. اما ذکر این نکته جالب است که اپل سال‌ها قبل با این شبکه اجتماعی مذاکره کرده بود تا ببیند چگونه می‌تواند از عرضه فیس بوک در فروشگاه برنامه خودش یعنی اپ استور کسب درآمد بیشتری داشته باشد.

اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمد‌های تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آن‌ها انتظار کسب درآمد داشت، پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه‌ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آن‌ها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی در آن‌ها داشته باشد.

البته این سهم خواهی اپل محدود به متا نیست. مت مولن وگ، مدیرعامل تامبلر می‌گوید این شرکت با عرضه ویژگی پست‌های شاخص در پلتفرم آن‌ها مخالف بود و تا وقتی که این قابلیت به عنوان خرید درون برنامه‌ای معرفی نشد، اپل اجازه نداد تامبلر آن را عرضه کند.

اپل و متا در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمد‌هایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیتی را در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و ۱۰ میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال ۲۰۱۸ در نظر داشتند، اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->