ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها
فراتر از وظیفه

اقدام درخور ستایش سرباز راهنمایی و رانندگی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۰۴۰
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
اقدام درخور ستایش سرباز راهنمایی و رانندگی در مشهد
شهروندانی که شاهد ماجرا هستند از رفتار شایسته سرباز عکس می‌گیرند و این تصویر خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و سرباز جوان و رفتار انسان‌دوستانه‌اش را به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل می‌کند.
ایمان فروزان‌نیا - زن مستأصل به این فکر می‌کند که چطور باید کنار خیابان به‌تنهایی پنجری ماشینش را بگیرد. تعویض لاستیک کنار خیابان کار سخت و ناخوشایندی است و زن هم برای همین کلافه شده است. ناگهان صدای یک مأمور راهنمایی و رانندگی او را به خودش می‌آورد. فرشته نجات رسیده است و خیلی زود مأمور جوان مشغول تعویض لاستیک می‌شود. شهروندانی که شاهد ماجرا هستند از رفتار شایسته سرباز عکس می‌گیرند و این تصویر خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و سرباز جوان و رفتار انسان‌دوستانه‌اش را به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل می‌کند.


دست دیگران را بگیریم
واکنش کاربران فضای مجازی به تصویر منتشرشده از سرباز راهنمایی و رانندگی که در خیابان‌های مشهد به کمک راننده‌ای آمده که لاستیکش پنچر شده است، بیشتر از جنس تعریف و قدردانی بود مثل کاربری که نوشته بود: «این روزها این‌قدر خبر بد شنیده‌ام که این خبر و تصویرش حالم رو خوب کرد. مرسی از اون سرباز زحمت‌کش که این‌طوری حالمون رو خوب کرد. حتی در حد یک پنچرگیری ساده، سعی کنیم توی این روزهای سخت و دشوار دست دیگران رو بگیریم، نه مچشون رو.» کاربر دیگری نوشته بود: «تو روزهایی که خیلی از سلبریتی‌ها سعی می‌کنند چهره بدی از پلیس به مردم نشان بدهند، دیدن این تصاویر حس خوبی به آدم می‌دهد. مأمور راهنمایی و رانندگی وقتی متوجه پنجری خودرو شد بلافاصله لاستیک ماشین را عوض کرد.» برخی از کاربران هم رو به شوخی آورده بودند و از این نوشتند که اگر راننده مرد بود سرباز کمکش نمی‌کرد! کاربر توییتری به اسم مهدی در جواب این عده نوشت: «یه بار توی خیابون با زن و بچه ماشینم جوش آورد. مأمور راهنمایی و رانندگی چندبار با موتور رفت و برای ماشینم آب آورد. دم همه‌شون گرم!» تا نشان بدهد که جنس کار انسان‌دوستانه این سرباز و رفتارهای مشابهش از آن جنسی که در شوخی‌ها می‌آید جداست.


رفتارهای خوب دنباله‌دار
تا امروز فیلم‌ها و تصاویر متعددی که مربوط به رفتار انسان‌دوستانه مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی است در فضای مجازی داغ شده و داستان سرباز مشهدی اولین مورد از این مجموعه نیست. اوایل تابستان ویدئویی در فضای مجازی داغ شد که نشان می‌داد یک سرباز پلیس راهور با در دست گرفتن جارو خرده‌شیشه‌های ناشی از تصادف بر کف خیابان را کنار می‌زند تا هم ماشین‌ها با سرعت بیشتری تردد کنند و هم لاستیک خودروهای عبوری بر اثر برخورد با شیشه‌های روی سطح خیابان پنچر نشوند. کمی قبل‌تر از آن هم تصویر یک مأمور راهنمایی و رانندگی در شهرستان سراوان در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. این مأمور پلیس در یک روز بارانی که خیابان را آب گرفته بود، دانش‌آموزان را روی دوش خود می‌گرفت و از آب‌های سرریزشده در خیابان عبور می‌داد.
بهمن سال قبل هم یک سرباز خوش‌قلب در خیابان‌های کرمانشاه به کمک شهروندی شتافت که روی ویلچر بود و قصد عبور از عرض یک خیابان شلوغ را داشت. حرکت این مأمور پلیس راهور که توسط یک شهروند به صورت اتفاقی ثبت شده بود در فضای مجازی داغ شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در مراسمی ضمن قدردانی از حرکت این سرباز، با اهدای لوح و هدیه از کار خداپسندانه او تجلیل کرد.


عینک سیاه به چشم نزنیم
یکی از بحث‌هایی که همیشه بعد از داغ‌ شدن این‌طور ویدئوها در فضای مجازی بالا می‌گیرد موضوع بایدها و نبایدهای بازنشر چنین ویدئوهایی است. برخی کاربران با این دلیل که انتشار این‌طور ویدئوها باعث می‌شود نقص‌ها و کمبودها از یاد بروند با انتشار آن‌ها مخالفت می‌کنند. در مقابل این گروه، کاربرانی هستند که می‌گویند باید به همان اندازه که کلیپ‌های مربوط به تخلفات و کاستی‌ها پخش می‌شود، کلیپ‌های مربوط به رفتارهای پسندیده هم بازنشر شوند. کاربری در این رابطه نوشته بود: «توی شهر خیلی اتفاقای خوب می‌افته که چون کسی ازشون فیلم و عکس نمی‌گیره، دیده نمی‌شن. ما مردم خوبی داریم که هنوز به فکر هم هستن. انتشار این فیلم‌ها باعث می‌شه این موضوع رو از یاد نبریم.» کاربری دیگر به اسم عطیه نوشته بود: «چرا همه‌ش باید سیاهی‌ها رو ببینیم؟ معتقدم با ترویج کارهای خوب می‌تونیم باعث گسترش این نوع کارها بشیم.»
اگر به برخی از پویش‌های خوبی که از گذشته تا امروز در فضای مجازی راه افتاده‌اند نگاه کنیم، می‌بینیم که خیلی از آن‌ها از انتشار یک عکس یا فیلم شروع شده‌اند مثل پویش دیوار مهربانی که اتفاقا از مشهد شروع شد. بعد از اینکه تصویر چوب‌لباسی نصب‌شده روی دیوار خانه یک شهروند مشهدی که برای گذاشتن لباس‌های اضافه تعبیه شده بود در فضای مجازی پخش شد، این پویش در تمام کشور رایج شد و تا مدت‌ها با شور و هیجان ادامه داشت. اگر خودمان فرصت یا توان انجام یک کار انسان‌دوستانه را نداریم، می‌توانیم از اتفاقات خوب دور و برمان فیلم و عکس تهیه کنیم و با انتشار آن‌ها در فضای مجازی، هم دیگران را به انجام کارهای مشابه تشویق کنیم هم باعث دلگرمی افرادی شویم که سعی می‌کنند با کارهای کوچک حال بقیه را خوب کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->