تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها
در اجلاسیه شهدای وحدت در مشهدمقدس مطرح شد؛

هشدار سرلشکر صفوی به دشمنان: به خطوط قرمز ایران وارد شوید قاطعانه پاسخ می‌دهیم؛ شما از توانمندی‌های ایران خبر ندارید

  • کد خبر: ۱۳۱۵۹۹
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
هشدار سرلشکر صفوی به دشمنان: به خطوط قرمز ایران وارد شوید قاطعانه پاسخ می‌دهیم؛ شما از توانمندی‌های ایران خبر ندارید
دستیار فرمانده معظم کل قوا گفت: به دشمنان می‌گوییم که بدانند، آن‌ها در خانه‌هایشان بسیار آسیب‌پذیر هستند. ما به‌دقت در حال رصد آنان هستیم و اگر از خط قرمزهای جمهوری اسلامی عبور کنند، ایران آنان را در همان جایی که امروز هستند، سرکوب و زمین‌گیر خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در سیزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت و آیین گرامیداشت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده که صبح امروز در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارزش‌های ذاتی این یادواره‌ها این است که به ما ارزش وحدت را یادآوری می‌کند و بر همین اساس، از طرف مقام معظم رهبری وکالت دارم که سلام خاص ایشان را به همه شما ابلاغ کنم.

وی افزود: حادثه تروریستی عصر دیروز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (س) شاه‌چراغ، قلب همه ما را داغدار کرد. برای ۱۵ شهید این حادثه طلب مغفرت می‌کنیم و برای مجروحان آن هم آرزوی شفای عاجل داریم. به‌موازات این، همه بدانید که آن تروریست کافر و غیرایرانی که از درب ورودی زنانه حرم شاه‌چراغ، دیشب خود را به حرم رساند، نماینده جریانی بود که به‌زودی با برخورد قاطع و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهند شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جنگ نرم فرهنگی امروز خاطرنشان کرد: در برابر تحرکات این‌چنینی، یکی از اهداف جهاد تبیین، هوشمندساختن نسل جوان ایران است تا همه بدانند که تفکر شهدا چگونه بود، با همسر، فرزندان و اطرافیان دور و نزدیک خود چطور رفتار می‌کردند و سیره و سبک زندگی‌شان چگونه بود.

سرلشکر رحیم‌صفوی ادامه داد: ۶۵ درصد جمعیت کشور کمتر از چهل سال سن دارند و به‌طور خاص، جمعیت بین ۱۵ تا ۲۹ سال ایران بیش از ۱۸ میلیون نفر است؛ یعنی همان کسانی که انقلاب را ندیده‌اند و جنگ را کمتر می‌شناسند و به همین خاطر، اجلاسیه‎های وحدت می‌تواند معارف دفاع مقدس و خط‌مشی شهدا را به شیوه‌ای تأثیرگذار به نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی برساند؛ شهدایی که در راه خدا جان خود را دادند و ایثارگری و گذشت فوق‌العاده آنان، یک سرمشق انسانی است که ارزش‌های این راه را در دل مردم زنده نگه می‌دارد. همان‌طور که امروزه بعد از گذشت بیش از هزار سال، هنوز یاد نهضت حسینی و قیام اباعبدا... (ع) در قلوب مردم زنده است.

شهید شوشتری را بیش از چهل سال می‌شناختم

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از جان‌فشانی‌های شهیدان شوشتری و محمدزاده تصریح کرد: شهید شوشتری را بیش از چهل سال می‌شناختم. در جریان آزادسازی سنندج در اردیبهشت سال ۱۳۵۹، با دو جوان رشید از دیار خراسان آشنا شدم؛ یکی نورعلی شوشتری و دیگری عباس شاملو که امروز اولی در ملکوت اعلی است و دومی با تنی مجروح، محاسن سفید کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: شهید شوشتری در میانه جنگ بر سفره مردم کردستان می‌نشست و با آنان غذا می‌خورد. پس از پایان عملیات‌ها هم بی‌درنگ به سیستان و بلوچستان رفت و در راه پاسداری از اسلام و عزت و امنیت ملت ایران، شمال غرب تا جنوب شرق را به هم دوخت و همه زندگی خود را وقف کرد. سردار شهید رجبعلی محمدزاده هم یک فرمانده نخبه و دلاور با دلی مهربان و از بنیان‌گذاران تیپ حضرت سلمان بود که در جریان عملیات کربلای ۵ که از زمین و زمان گلوله می‌بارید و  در هر مترمربع، گلوله خمپاره و توپ فرود می‌آمد، لحظه‌ای درنگ و سستی به دل راه نداد و در امتداد همان مجاهدت‌ها، شهید محمدزاده هم به سیستان و بلوچستان رفت و در آبادانی مناطق محروم جنوب شرق نقش مؤثری داشت.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه پاسداران از میان مردم به صحنه آمدند و با خدا عهد و پیمان بسته‌اند که یک دستشان در دست قرآن و تعالیم معصومان و دست دیگرشان در دست مردم باشد، ابراز کرد: موضوع اصلی، وحدت، امنیت، قدرت و منافع ملی است و میان این چهار مؤلفه ارتباط دقیقی وجود دارد. زیرا دشمنان ما امروز به دشمنی با وحدت ما برآمده‌اند و همان‌طور که هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومت و دولتی، حفظ بقای ملی مبتنی بر دفاع از تمامیت ارضی، منافع ملی و ارزش‌های آن کشور است، در ایران اسلامی هم برای تحقق این هدف، با هرکس که از خط قرمز‌های ما عبور کند، برخورد خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به نظر می‌رسد که ملت شجاع و هوشمند ما باید به فهم مشترک و شیوه عملی برسند که مبتنی بر سرکوب دشمن خارجی و رفع ضعف‌های داخلی باشد. به‌طور مثال، امروزه بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول تدریس هستند و در شرایط کنونی که دشمن، برهم زدن فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند، بر عهده این اساتید دانشگاه است که با دانشجویان به شیوه استدلالی صحبت کنند.

به‌زودی از مشکلات فعلی عبور خواهیم کرد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: راهبرد دشمنان خارجی و برخی معاندان داخلی در چهل سال اخیر، با شکست مواجه شده و از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته تا دنباله‌رو‌های مرتجع آنان در منطقه، در برابر افزایش قدرت نفوذ ایران در منطقه زمین‌گیر شده‌اند و در این شرایط، بدیهی است که آنان از طریق ایجاد شکاف میان فرقه‌ها و مذاهب گوناگون، در امور داخلی ایران اسلامی توطئه کنند.

سرلشکر رحیم‌صفوی افزود: ما حاکمیت مقتدری داریم که رهبری حکیم و مردمی هوشمند در آن دست‌به‌دست هم داده‌اند. خداوند متعال بهترین حکومت، بهترین مردم و بهترین کشور را در اختیار ما قرار داده است و به فضل خدا به‌زودی مشکلات داخلی به‌گونه‌ای حل‌وفصل خواهند شد که دیگر دشمن توان ایستادگی در برابر مجاهدان ایرانی را نداشته باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان ابراز امیدواری کرد: حضور یکپارچه و متحد ملت در مواجه فتنه گران در روز‌های اخیر در امتداد همان اقدام بازدارنده و تاریخی نیروی زمینی سپاه پاسداران بود که اخیراً با موشک‌های خود، مواضع و سنگر‌های معاندان را در اقلیم کردستان درهم کوبید.

وی تاکید کرد: در این باره، به مردم می‌گویم که من از زمان دولت موقت مرحوم بازرگان تا دولت امروز، شاهد عملکرد همه دولت‌ها بوده‌ام و براساس این تجربه به‌عنوان پاسدار و سرباز قدیمی این کشور می‌گویم که ما قوی هستیم و به‌زودی از مشکلات فعلی عبور خواهیم کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین خطاب به دشمنان اظهار داشت: به دشمنان هم می‌گوییم که بدانند، آن‌ها در خانه‌هایشان بسیار آسیب‌پذیر هستند. ما به‌دقت در حال رصد آنان هستیم و اگر از خط قرمز‌های جمهوری اسلامی عبور کنند، ایران آنان را در همان جایی که امروز هستند، سرکوب و زمین‌گیر خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->