آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

رستم قاسمی: شهر فرودگاهی و قطار سریع السیر مشهد در اولویت وزارت راه و شهرسازی است

  • کد خبر: ۱۳۱۶۷۸
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
رستم قاسمی: شهر فرودگاهی و قطار سریع السیر مشهد در اولویت وزارت راه و شهرسازی است
وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای جذب سرمایه گذار جهت ساخت شهر فرودگاهی مشهد خبر داد و گفت: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مشهد – تهران مورد تأکید مقامات ارشد نظام نیز هست و این طرح در اولویت طرح‌های ریلی کشور قرارگرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد افزود: اکنون دو طرح بزرگ در خصوص مشهد در دستور کار است، یکی از این طرح‌های بزرگ‌دراه‌اندازی شهر فرودگاهی است که مذاکرات آن در حال انجام است و زمین آن نیز پیش‌بینی‌شده و تاکنون چند سرمایه‌گذار نیز از آن بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این شهر جدید فرودگاهی را برای مشهد بسازیم، زیرا تا چند سال آینده فرودگاه موجود این شهر پاسخگوی این‌همه تردد نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مشهد – تهران یکی دیگر از طرح‌های بزرگ برای مشهد است که مورد تأکید مقامات ارشد نظام نیز هست و طی کمتر از یک ماه گذشته مصوبه‌ای نیز دراین زمینه داشته‌ایم لذا این طرح در اولویت طرح‌های ریلی کشور قرارگرفته است.

قاسمی ضمن اشاره به این‌که قرار است تغییرات جدی در حوزه حمل‌ونقل کشور انجام شود اظهار کرد: کشور چین در حوزه ساخت قطار سریع‌السیر با ۳۶ هزار کیلومتر خط قطار سری السیر رتبه نخست دنیا را دارد و بر همین اساس به دنبال استفاده از تجربیات چین در ساخت قطار سریع‌السیر مشهد-تهران هستیم.

وی در ادامه به وضعیت جاده‌های منتهی به شهر مشهد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: چندی پیش جلسه‌ای با حضور معاونان وزارت با استاندار خراسان رضوی برگزار و در آن وضعیت جاده‌ها و حمل‌ونقل زمینی بررسی شد که مشخص شد وضعیت جاده‌های این استان از جمله مشهد مانند سایر شهر‌های کشور خوب نیست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم، اما طی چند سال گذشته حتی یک ریال در بودجه‌های وزارت راه و شهرسازی برای نگهداری جاده‌ها اعتبار درنظر گرفته نشده است درحالی‌که جاده نیاز به نگهداری دارد.

قاسمی افزود:، اما در خصوص بهبود جاده‌های منتهی به مشهد که شهری جهانی و شهر زائرانی است که از سراسر کشور و حتی جهان برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند اهتمام بیشتری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: لذا با حمایت نمایندگان مجلس نیروهایمان را برای بهبود وضعیت جاده‌های استان و جاده‌های منتهی به مشهد بسیج خواهیم کرد تا اگر جاده‌ای نیاز به تعریض و یا روکش آسفالت دارد این کار باهمت و تلاش مضاعف انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و این‌که مشکل تأمین زمین تقریباً در اکثر شهر‌های کشور حل‌شده است افزود: برای ساکنان مشهد قرار است ۳۰ هزار واحد از محل طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که طی توافقات انجام‌گرفته با آستان قدس رضوی، زمین تأمین‌شده است و ظرف ۱۰-۱۵ روز آینده کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده می‌شود.

قاسمی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی یکی هستند و این دو مجموعه می‌توانند در کنار هم نیاز‌های کشور را تأمین کنند.

وی بابیان اینکه مشهد شهری بین‌المللی و متعلق به همه مردم جهان است و مسیر‌های تردد زائران به سمت این شهر باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد، اظهار کرد: هرچند پرواز‌های زیادی به سمت مشهدزانجام می‌شود، اما کافی نیست و هنوز برخی از نقاط کشور از راه‌اندازی نشدن پرواز مستقیم به مشهد گلایه دارند که این کمبود باید برطرف شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->