رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاظمی قمی: کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با افغانستان باید ایجاد شود

  • کد خبر: ۱۳۵۷۳۴
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کاظمی قمی: کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با افغانستان باید ایجاد شود
نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت تهران بر این باور است که برای جلوگیری از تهدید تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.

وی پس از نشست «فرمت مسکو» اظهارداشت کشورها و همسایگان افغانستان در چارچوب یک کمیته هماهنگ‌کننده یا کمیته امنیتی به افغانستان کمک کنند.

کاظمی قمی افزود می‌توان از طریق آموزش نیروها، تبادل اطلاعات و تامین تجهیزات به افغانستان کمک کرد. به عبارت دیگر کشورهای همسایه در این زمینه با کابل همکاری کنند.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت مسئولیت حفظ امنیت مردم و مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه بر عهده رهبری افغانستان است.

به گفته وی، مسائل امنیتی در پرتو تهدیدات تروریستی یک موضوع جدی است، زیرا تروریسم مرز نمی‌شناسد، در حالی که فقدان امنیت و بی‌ثباتی در افغانستان کشورهای همسایه و کل منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در عین حال تاکید کرد، وضعیت و ثبات افغانستان نیز ارتباط مستقیمی با ایجاد یک دولت فراگیر و مردمی در این کشور دارد.

کاظمی قمی همچنین با اشاره به فرمت مسکو گفت جستجوی راه‌هایی برای کمک به افغانستان در چارچوب این ابتکار منطقه‌ای به معنای دخالت در امور داخلی یک کشور نیست. من فکر می‌کنم که «فرمت مسکو» می‌تواند به بهبود وضعیت افغانستان کمک کند.

پیش از این، چهارمین نشست «فرمت مسکو» درباره افغانستان در سطح نمایندگان ویژه در ۱۶ نوامبر در مسکو با حضور ۱۱ کشور برگزار شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->