حاجی بگلو: سودآوری سرمایه‌گذاری در مشهد تضمین شده است استاندار خراسان رضوی: مصرانه پیگیر تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی هستیم +فیلم قفل ۱۴ ساله اراضی وکیل‌آباد با تفاهم‌نامه جدید شهرداری مشهد باز می‌شود + فیلم ناصحی: شهرآرا، سنگر صداقت در مسیر خدمت به شهر و مردم است چلۀ فرهنگ‌بانی پژمان‌فر: شهرآرا اعتماد عمومی را جلب کرده است هوای مشهد در مرز ناسالم شدن (۳ خرداد ۱۴۰۴) یک شهر و یک شهرآرا چمران: سرمایه‌گذاری در مشهد آینده‌ساز است انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری مشهد و بانک تجارت برای جهش پروژه‌های شهری (۲ خرداد ۱۴۰۴) تلاش شهرداری و شورای شهر مشهد برای مقابله با چالش‌های فضای سبز و حمل‌ونقل مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در مسیر درآمدزایی پایدار با نوآوری‌های مالی و اقتصادی مشهد در حوزه سرمایه‌گذاری‌های غیرساختمانی، شهری بکر و سرمایه‌پذیر است تأمین آب فضای سبز مشهد با مدل نوین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز اجرای پروژه عظیم عصمتیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ۱۲ مشهد رونمایی از بسته سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل صندوق‌های نوآورانه مدیریت شهری برای نخستین‌بار در مشهد مظفری: ارتقای بهره‌وری آب، اولویتی حیاتی برای شهر مشهد است قرارداد سرمایه‌گذاری تأمین آب فضای سبز مشهد منعقد شد (یکم خرداد ۱۴۰۴) موزه ملی غذا در مشهد افتتاح می‌شود
سرخط خبرها

کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر ۳۰۰ دستگاه پل غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۳۶۹۰۴
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر ۳۰۰ دستگاه پل غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به اهمیت تعمیر و نگهداری پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پل‌های غیرهمسطح گفت: برنامه‌ریزی‌های و استفاده از روش‌های پیشگیرانه کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر پل‌های موجود درمشهد را در پی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی در این خصوص افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ دستگاه پل در کلان‌شهر مشهد در قالب تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌های روی مسیل‌ها و زیرگذر‌های عابر پیاده وجود دارد که نگهداری و تعمیر آن‌ها که به‌نوعی سرمایه شهر هستند؛ بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و با هدف حفظ منابع و بهره‌وری حداکثری و همچنین خدمت‌رسانی مداوم تجهیزات شهری به‌ویژه پل‌ها به مردم با کمترین هزینه جمع‌آوری اطلاعات و شناسنامه‌دار کردن و پایش سلامت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نگهداری و تعمیرات پل‌ها در دستور کار قرارگرفته و اجرایی شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بابیان اینکه طی سال‌های گذشته هرساله به‌صورت میانگین ۱۰ دستگاه پل تعمیرات اضطراری داشته‌اند، اظهار کرد:، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سال آینده از مرحله تعمیرات اضطراری گذر کرده و به نگهداری پیشگیرانه اقدام خواهد شد.

منبتی تصریح کرد: این کار در کنار اینکه به کاهش هزینه‌ها و افزایش دوام و تاب‌آوری پل منجر می‌شود؛ موجب انجام اقدامات پیشگیرانه برای تعداد بیشتری از پل‌ها در طول سال خواهد شد.

وی به شناسایی چالش‌ها در حوزه نگهداری پل‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نبود سیستم یخ‌زدا در پل‌ها و استفاده از روش‌های سنتی و غیراصولی در برف‌روبی، خوردگی عناصر فلزی پل، لغزندگی، جمع شدن و تغییر شکل آسفالت، اضافه‌بار عبوری از روی پل‌ها، بی‌توجهی به پدافند غیرعامل، سرقت تجهیزات و امکانات پل‌ها، کمبود آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فنی بومی برای نگهداری و تعمیر پل‌ها، وجود نداشتن دوره تضمین در طراحی، کم بودن دوره تضمین ساخت پل‌ها، نقص در سیستم زهکشی پل‌ها و رعایت نکردن حریم تقاطع‌ها توسط شرکت‌های خدماتی و سازمان‌ها ازجمله این چالش‌ها هستند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در حوزه تعمیرات نیز هزینه‌های بالای تعمیرات پل‌ها، نبود بودجه جاری برای تعمیرات جزئی، تعمیرات اضطراری پیش‌بینی‌نشده، بروکراسی بالا در انتخاب پیمانکار برای تعمیرات اضطراری، محدودیت‌های انحراف ترافیک تعمیرات، کمبود مشاور ذیصلاح، نبود مدیریت واحد در بهره‌برداری از پل‌ها، کمبود اعتبارات تعمیرات پل‌ها (تخصیص اعتبار کم)، توجه نکردن به دوام پل در طراحی و بی‌توجهی به دوام پل در ساخت موضوعاتی هستند که به‌عنوان چالش شناسایی‌شده‌اند.

منبتی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی و نگهداری ۳۰۰ دستگاه پل در نقاط مختلف شهر افزایش عمر مفید، افزایش ایمنی، بهره‌برداری بی‌وقفه، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌های زیست‌محیطی و بهره‌برداری مداوم با کمترین هزینه مورد توجه قرارگرفته و اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->