تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان
سرخط خبرها

چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند

  • کد خبر: ۱۴۷۹۵۰
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند
کندی رشد اقتصادی و محتاط شدن مصرف کنندگان برای هزینه بیشتر، باعث شد فروش تلفن هوشمند چین در سال ۲۰۲۲، برمبنای سالانه، ۱۳ درصد کاهش پیدا کند که بزرگترین کاهش در یک دهه گذشته بود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) اعلام کرد مجموع گوشی‌هایی که طی سال میلادی گذشته، در چین فروش رفت، به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و برای نخستین بار، فروش سالانه گوشی در چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

سازنده چینی ویوو (Vivo)، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی، پرفروش‌ترین برند بود و مجموع فروشش، بر مبنای سالانه ۲۵.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

برند آنر (Honor) دومین برند پرفروش بود و فروش این شرکت، بیش از ۳۴ درصد افزایش یافت.

شرکت اپل و اوپو (Oppo)، به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند. فروش اپل بر مبنای سالانه ۴.۴ درصد کاهش یافت اما عملکرد این شرکت در مقایسه با رکود بازار، مطلوب بود.

به گفته محققان، با وجود این که اپل در سه ماهه چهارم، برند پرفروش بود اما فروش آیفون بر مبنای سالانه، به دلیل مشکلات زنجیره تامین که ناشی از اختلال تولید شرکت تایوانی فاکسکان در شهر ژنگژو بود، کاهش پیدا کرد.

تدابیر سخت‌گیرانه چین برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که در بهار سال ۲۰۲۲ در شهرهای متعدد تشدید شد، اقتصاد این کشور را به شدت متاثر کرد و ضعیف‌رین عملکرد اقتصادی این کشور در حدود نیم قرن اخیر را رقم زد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید فروش تلفن هوشمند در چین، مشابه وضعیت بازار جهانی است. طبق آمار آی‌دی‌سی، فروش جهانی تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و بر مبنای سال به سال، بیش از ۱۱ درصد کاهش نشان داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->