آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی، مهیای برپایی جشن‌های باشکوه نیمه شعبان

  • کد خبر: ۱۵۳۸۹۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
حرم مطهر رضوی، مهیای برپایی جشن‌های باشکوه نیمه شعبان
در آستانه نیمه شعبان؛ سالروز میلاد پربرکت امام زمان (عج)، صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران و مجاورانی است که برای حضور در جشن‌های این عید فرخنده به بارگاه نور و نعمت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت خجسته حضرت مهدی موعود (عج)، خادمان آستان قدس رضوی بار دیگر به استقبال از این عید باسعادت رفتند و با فضاآرایی ویژه و اتخاذ تمهیدات لازم، حرم مطهر رضوی را آماده پذیرایی از دلدادگان امام هشتم (ع) کردند. 

فضا آرایی ویژه 

در این راستا، چهار کتیبه بزرگ مناسبتی مزین به آیه شریفه «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین»، «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان (عج)»، «السلام علیک بقیه الله فی ارضه» و «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی   دل بی‌تو به جان آمد وقت است که بازآیی» بر بالای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد چشم‌نوازی می‌کند.  

همچنین پرچم‌های رنگی و کتیبه‌های عمودی «عید مبارک» که به منظور عرض تبریک و شادباش این ایام پربرکت در گوشه و کنار حرم مطهر به ویژه ورودی صحن‌ها نصب شده، حال و هوای عید نیمه شعبان را در این خطه بهشتی در نظر دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) دوچندان کرده است.  

چراغانی صحن و سرای رضوی نیز با نصب ریسه‌های رنگی در صحن‌ها و بست‌های مختلف همچون صحن‌های انقلاب اسلامی، غدیر، کوثر و جمهوری اسلامی تکمیل شده و زائران شب‌ها شاهد جلوه زیبایی از رنگ و نور در جای جای این حریم قدسی هستند.  

گل‌آرایی بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) نیز با استفاده از حدود ۵۰ هزار بوته گل فصلی، اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهر‌های ورامین و تهران در محل‌های برگزاری مراسم‌های جشن نیمه شعبان در رواق‌های مختلف، آبنما‌های صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی و ورودی‌ها در حال انجام است.

 پذیرایی از زائران با اقلام متبرک 

به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج)، علاوه بر دو چایخانه حضرت رضا (ع) در صحن کوثر و باغ رضوان که در دو شیفت صبح و بعدازظهر زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی فعال است، چایخانه جدیدی در صحن امام حسن مجتبی (ع) افتتاح خواهد شد تا بر میزان پذیرایی از زائران و مجاوران در حرم مطهر افزوده شود.  

در این راستا، حدود ۱۹۰ هزار کیک تهیه شده که بین ارادتمندان امام هشتم (ع) در شب و روز عید نیمه شعبان در این چایخانه‌ها توزیع خواهد شد.  

همچنین با مشارکت خادمیاران مهمانسرای حضرت رضا (ع)، در مجموع توزیع ۲۴ هزار لیوان شربت و ۲۴ هزار کیک بین زائران در شب و روز عید نیمه شعبان در چایخانه صحن امام حسن مجتبی (ع) و در دو وعده ناهار و شام روز این عید خجسته در محل مهمانسرا در دستور کار قرار دارد.  

شایان ذکر است، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی و دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده میزبانی شایسته از زائران انیس النفوس (ع) است. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->