شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

پلیس راه: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو در راه‌های خراسان رضوی توقیف می‌شوند

  • کد خبر: ۱۵۶۶۰۰
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
پلیس راه: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو در راه‌های خراسان رضوی توقیف می‌شوند
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: کل تخلفات اعمال قانون شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۹۲۴ مورد بوده است. در روز به طور میانگین ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو توقیف می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ محمد قانعی‌نژاد امروز، ۹ فروردین ماه، در دهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ماموریت طرح نوروزی اینگونه بود که پلیس راه و عوامل انتظامی در امنیت ترافیکی دخیل بودند. از سال گذشته وزارت کشور و استانداری به پشتیبانی پلیس راه و یگان‌های انتظامی آمدند. امسال نقش بیشتری در این زمینه داشتند و از نظر نیروی انسانی و خودرویی در امنیت ترافیکی کمک کردند که موفقیت قابل قبولی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشتیم.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند تا ۸ فروردین در تعداد فقره فوتی ۴ فقره تصادف فوتی یعنی معادل ۱۴ درصد کاهش داشتیم. تعداد جانباخته‌ها در سال جاری ۲۶ نفر و در سال گذشته ۳۲ نفر بوده که ۶ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش داشته است. تا الان ۲۵۳ تصادفات منجر به جرح که در مقایسه با سال گذشته ۸۶ فقره معادل ۲۵ درصد کاهش داشته، تعداد مجروحان نیز ۴۴۸ نفر که نسبت به سال گذشته ۸۴ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش داشتیم.

قانعی‌نژاد گفت: عوامل مختلفی در وقوع تصادفات تاثیر دارد که مهم‌ترین فاکتور وقوع تصادف فراوانی تردد است. رفع نقاط حادثه‌خیز در حوزه راهداری است، اما پلیس راه شناسایی نقاط حادثه‌خیز را براساس فراوانی تصادفات انجام می‌دهد. در سال گذشته ۶۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که ۲۰ نقطه با اعتبارات ملی و ۴۰ نقطه با اعتبارات راهداری و کشوری نه به صورت کامل بلکه با انجام اصلاحاتیبه صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت رفع شده است. برای سال جاری در زمینه رفع ایرادات ۳۰ نقطه حادثه‌خیز برنامه‌ریزی کردیم که قرار شد تا اردیبهشت ماه آشکارسازی و تا شهریور ماه رفع خطر شوند. علاوه بر این ۱۲۰ نقطه پرریسک شناسایی کردیم که آرام‌سازی، اصلاح یا تغییر تابلو و علایم انجام خواهد شد تا ریسک خطر کاهش یابد.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی با بیان اینکه فراوانی تخلف زیاد است، اما براساس آمار‌ها ۵ درصد رانندگان متخلف هستند، عنوان کرد: کل تخلفات اعمال قانون شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۹۲۴ مورد بوده است. در روز به طور میانگین ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو توقیف می‌شوند.

وی افزود: بیشترین آمار تصادفات در محور غرب شامل نیشابور و سبزوار است، در ایام نوروز ۴۸ فقره تصادف فوتی و جرحی در این محور داشتیم که ۳۷ درصد کل تصادفات را شامل می‌شود. بعد از آن محور جنوب یعنی تربت حیدریه، گناباد و بجستان با ۳۱ فقره تصادف، معادل ۳۴ درصد تصادفات در رتبه بعدی قرار دارد. ۱۶ درصد تصادفات نیز در حوزه اطراف مشهد بوده و بقیه در محور‌های جنوب و شرق پراکنده هستند. در ایام نوروز کمترین تصادفات فوتی و جرحی در محور شمال استان بوده است.

قانعی‌نژاد خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد تصادفات ایام نوروز معادل ۵۶ فقره تصادف منجر به جرح و فوت از نوع واژگونی بوده که عمدتا ناشی از عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است. رتبه بعدی تصادف با موتورسیکلت و دوچرخه بوده که ۲۱ فقره معادل ۱۷ درصد تصادفات است. ۶ درصد تصادفات نیز مربوط به عابر پیاده بوده است. فرا‌وانی رانندگان خانم نسبت به آقایان کمتر، اما تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح مقداری بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->