برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود صادرات داروی ایرانی سکته مغزی و قلبی سردرد‌های ناگهانی شب نیاز به بررسی پزشکی دارد گرمای شدید در کشور تا چه زمانی تداوم دارد؟ صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان کشوری پس از محاسبه حقوق شاغلان همتراز آن‌ها دریافت ارز اربعین و خروج از مرز‌ها بدون ثبت‌نام در سامانه سماح ممکن نیست کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی
سرخط خبرها

جامعه عفیف برای تحکیم خانواده

  • کد خبر: ۱۶۱۵۴۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
جامعه عفیف برای تحکیم خانواده
امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است.

برای اینکه جامعه دارای ثبات و آرامش بوده و تداوم یک جامعه ایده‌آل را داشته باشد، لازمه‌اش این است که جامعه عفیف باشد و سبک عفیفانه در همه شئونات اجتماعی تأثیرگذار است. به‌دلیل اینکه اولین و مهم‌ترین پیامد عفت‌مداری جامعه و رعایت پوشش مناسب، تحکیم خانواده است. به‌ویژه در این دوران که اختلاط بین زن و مرد در برخی مراکز مختلف وجود دارد، این عفت‌مداری ضروری‌تر است.

ازطرفی نیز هجمه سنگین امپراتوری رسانه‌ای حیازدا به گسترش این فضا کمک می‌کند. امروز در کشور‌های اروپایی و آمریکا شاهد خشونت بسیار زیاد، نبود آرامش در بین جامعه و بالارفتن بزهکاری هستیم و طبیعی است که هرچه رفتار‌های غیراخلاقی در جامعه اتفاق بیفتد، اثرش را در خانواده و در آرامش‌نداشتن جامعه خواهد گذاشت.

امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است. این موضوعی است که اندیشمندان غربی هم گاهی در لفافه و گاهی آشکارتر به آن اشاره می‌کنند. از ابتدای خلقت بشر، موضوع پوشش و لباس، یک موضوع جدی برای بشریت بوده و شأن و شئونات هر جامعه‌ای به نوع پوشش و رفتار‌های آن بوده است.

در طول تاریخ، بشر هرگز چنین‌جامعه‌ای را که غرب امروز منجر به آن شده و باعث گسترش تااین‌حد بی‌حیایی و بی‌عفتی به‌صورت آشکار شده، تجربه نکرده است. در سنت‌ها و مذاهب مختلف به‌صورت فطری حریم‌های عفیفانه وجود داشته و فقط در حدود یکی‌دو قرن اخیر است که به‌واسطه فرهنگ منحط غربی، به نام آزادی تا‌این‌حد زن‌و‌مرد را به عرصه هلاکت کشانده و باعث شده است زن‌و مرد کرامت خودشان را از دست بدهند؛ بنابراین بیشتر آن‌ها تنها زندگی کرده و تک‌والد هستند. چرا در فرانسه و انگلیس، وزارت تنهایی تشکیل شده است؟

برای اینکه افراد در خانه‌هایشان تنها از بین می‌روند و بر اثر بوی تعفن آن‌ها متوجه می‌شوند که این شخص فوت کرده است. چرا به اینجا رسیدند؟ به خاطر اینکه بی‌عفتی و بی‌حیایی باعث از بین رفتن خانواده شده و همه امیالی که باید در خانواده شکل بگیرد، به جای خانواده در سطح جامعه شکل گرفته و منجر به طلاق‌های زودهنگام و ازدواج‌های نامتعارف شده است؛ بنابراین اگر ما بخواهیم جامعه خودمان را از این رفتار‌های غیر‌اخلاقی مصون بداریم، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت یکپارچه برای پیشرفت موضوع عفاف و حجاب قدم بردارند.

دستگاه‌های فرهنگی ازجمله آموزش‌وپرورش به‌صورت زیربنایی‌تر از سطح دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها این موضوع را اقناعی و براساس سلسله‌روش‌های متعارفی مطرح کنند و با دانشجویان و دانش‌آموزان دراین‌زمینه‌ها صحبت شود تا خودشان پرچم‌دار حیا و عفاف در سطح جامعه شوند؛ و الا خطر بزرگی جامعه را تهدید خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->