سرخط خبرها

مشارکت بیش از ۲۰۰مسجد در طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)»

  • کد خبر: ۱۷۹۵۱۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مشارکت بیش از ۲۰۰مسجد در طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)»
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از آمادگی بیش از ۲۰۰مسجد برای شرکت در طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)» در دهه پایانی ماه صفر در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مساجد در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته گفت: سال گذشته که با دغدغه اسکان زائر مواجه بودیم، مسجدی‌ها و بسیجی‌ها پای کار آمدند و طرح «هم‌محله امام‌رضا(ع)» رقم خورد که در چهارعرصه اسکان رایگان زائر در منازل، مساجد و حسینیه‌ها و مدارس علمیه، حمل‌ونقل رایگان زائر، نذر خدمت و موکب‌داری نسبت به خدمت‌رسانی به زائران، اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت بیش از ۸۰هزار نفر در هر شب از اسکان رایگان بهره‌مند شدند که این افراد در ۵۱۸منزل، ۲۱۳مسجد و بیش از ۱۵۰حسینیه و مدرسه علمیه و سوله اسکان پیداکردند.

حجت‌الاسلام احمدنیا با ابراز امیدواری درباره اجرای گسترده‌تر این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال نیز از این تجربه بهره گرفته‌ایم و بیش از ۲۰۰مسجد در این طرح، خدمت‌رسان زائران و مجاوران حرم رضوی خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به خدمات مساجد در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دهه آخر صفر سال گذشته و با محوریت مساجد مشهد، برنامه «جاماندگان اربعین» در روز اربعین اجرا شد و ۴۰موکب مسجدی در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد برپا شد که از ساعت۶ تا ۲۰ به‌صورت مستمر به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کردند. 

وی افزود: این تجربه امسال با وسعت بیشتری انجام می‌شود و در روز اربعین حسینی، حدفاصل میدان ۱۵خرداد تا حرم مطهر رضوی از ساعت ۸ تا ۲۰ برنامه جاماندگان اربعین اجرا می‌شود. در این برنامه ۵۵غرفه ایجاد شده توسط مساجد، به خدمت‌رسانی مستمر خواهند پرداخت و در کنار آن، غرفه‌ها و پایگاه‌های زیادی نیز به‌وسیله هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->