تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سنگ تمام شهرداری مشهدمقدس در خدمت‌رسانی به زائران حسینی در نجف اشرف

  • کد خبر: ۱۸۲۳۱۸
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
سنگ تمام شهرداری مشهدمقدس در خدمت‌رسانی به زائران حسینی در نجف اشرف
هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران حسینی از سراسر جهان در کشور عراق، شهرداری مشهد نیز همانند سال‌های گذشته اقدام به خدمت‌رسانی به زائران حسینی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران حسینی از سراسر جهان در کشور عراق و شهر‌های نجف و کربلا، شهرداری مشهدمقدس نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات شهری و نظافت در شهر نجف مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی است.

خدمت‌رسانی همه جانبه نیرو‌ها و ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری در شهر نجف اشرف

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس از خدمت‌رسانی همه جانبه نیرو‌ها و ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری در شهر نجف اشرف خبرداد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته و حسب مصوبات ستاد اربعین کشور، تعداد ۶۰۰نفر نیرو و ۳۲دستگاه انواع ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری به کشور عراق اعزام شدند.

وی افزود: نظافت و رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله به میزان ۷۵۰هزارمترمربع از معابر منتهی به حرم مطهر حضرت علی(ع)، مسیر تشرف به کربلا و معابر فرعی تا عمق ۵۰متر به مدت ۱۲روز در دستورکار معاونت خدمات شهری قرار دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس بیان کرد: از اقدامات ویژه و متفاوت امسال می‌توان به تجهیز پاکبانان به لباس و کفش متناسب با شرایط کار در هوای گرم و همچنین نصب بنر‌های فرهنگ‌سازی عدم پراکنش زباله و نصب رینگ‌های مختص پلاستیک زباله بر ستون‌ها اشاره کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت رفت‌وروب حجم سرانه نظافت هر پاکبان میانگین ۴هزارمترمربع در هر شیفت درنظر گرفته شده است و در بحث جمع‌آوری پسماند میانگین روزانه ۱۸۰تن زباله از معابر شهر نجف جمع‌آوری و به وسیله خودرو‌های حمل پسماند منتقل و تخلیه می‌شود.

شهرداری مشهد در نجف چه می‌کند؟

فعالیت شبانه‌روزی خودرو‌های سازمان مپ در شهر نجف

مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از فعالیت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری ناوگان تخصصی ماشین‌آلات سازمان مپ در شهر نجف اشرف خبرداد و اظهارکرد: روزانه ۱۸۰تن پسماند از خیابان‌های منتهی به حرم حضرت علی(ع) و مواکب جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: ناوگان اعزامی ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند با استفاده از ۱۷دستگاه خودروی حمل پسماند کار جمع‌آوری روزانه این مقدار زباله را در شهر نجف اشرف عهده‌دار هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مقدس بیان کرد: سه دستگاه امداد و پشتیبانی نیز همواره آماده پوشش و خدمات‌رسانی هستند و همکاران اعزامی این سازمان در سه شیفت کاری به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی می‌پردازند، همچنین یک دستگاه مه‌پاش نیز برای تلطیف هوا روزانه در شهر نجف فعالیت می‌کند.

راه‌اندازی نانوایی سیار شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهدمقدس از راه‌اندازی نانوایی سیار شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف خبرداد.

مرتضی عسگری با بیان اینکه یکی از اقداماتی که شهرداری مشهدمقدس، همه‌ساله در ایام اربعین حسینی(ع) انجام می‌دهد، پخت و توزیع نان در شهر نجف اشرف بوده، اظهارکرد: با پیگیری‌های مختلف، اهتمام جدی نسبت به فعال‌سازی این نانوایی برای امسال داشتیم.

وی گفت: بسیار خرسندیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، از شب گذشته نانوایی سیار شهرداری مشهدمقدس فعالیت پخت و توزیع نان را آغاز کرده است.

عسگری با بیان اینکه یکی از دشواری‌های راه‌اندازی نانوایی، جابه‌جایی آن به خیابان "امیرالمومنین(ع)" بود، افزود: این جابه‌جایی با هدف تسهیل دسترسی عموم عزاداران و زائران پیاده انجام شد تا در نزدیکی بارگاه منور علوی قرار گیرد.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهدمقدس تصریح کرد: این نانوایی ظرفیت پخت روزانه ۲هزار قرص نان را دارد که در نوبت‌های مختلف انجام می‌شود.

فعالیت ۲۰راهنمای زائر در شهر نجف اشرف

رئیس کمیته فرهنگی و راهنمای زائر ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس از فعالیت ۲۰راهنمای زائر در شهر نجف اشرف خبرداد.

یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی و راهنمای زائر ستاد اربعین حسینی(ع) شهرداری مشهدمقدس اظهارکرد: این کمیته فعالیت‌های خود را در سه دسته قبل، حین و بعد از سفر، برنامه‌ریزی و تدارک دیده است.

وی گفت: پیش از سفر، بسته هدایای فرهنگی ویژه اعضای کاروان تدارک دیده شد و در بین افراد اعزامی توزیع شد.

اسماعیل‌زاده افزود: برگزاری برنامه بدرقه کاروان زائران حسینی، فضاسازی بصری ناوگان خودرویی، تهیه اقلام مختلف برای فضاسازی هتل‌های محل استقرار کاروان و پیش‌بینی دوره‌های آموزشی ویژه اعضای کاروان از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

رئیس کمیته فرهنگی و راهنمای زائر ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس در ادامه صحبت‌های خود به اقدامات حین سفر اشاره و تصریح کرد: ازجمله این اقدامات، مجموعه ۲۰نفره راهنمایان زائر است که به محض ورود به شهر نجف، برنامه‌های نجف‌گردی را برای آن‌ها آغاز کردیم.

اسماعیل‌زاده گفت: در این بازدیدها، راهنمایان زائر با نقاط مختلف و خیابان‌ها و... آشنا شدند و سپس در محل‌های از پیش تعیین‌شده، برای راهنمایی استقرار یافتند.

روزانه ۱۸۰تن زباله در شهر نجف جمع‌آوری می‌شود

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس گفت: روزانه بیش از ۱۸۰تن زباله از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر علوی توسط پاکبانان خدوم شهرداری مشهدمقدس جمع‌آوری می‌شود.
قاسم زوکی‌نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه عمده تمرکز و محور فعالیت‌های شهرداری مشهدمقدس در ایام اربعین حسینی(ع)، حوزه خدمات‌شهری است، اظهارکرد: حدود نیمی از هزارنفر نیروی اعزامی به این کشور را پاکبانان عزیز و زحمتکش تشکیل داده‌اند که به صورت ۲۴ساعته درحال تنظیف و رفت‌وروب خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام‌علی(ع) هستند.

وی گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و براساس برنامه زمان‌بندی، خدمت‌رسانی نیرو‌ها در شهر نجف اشرف از روز شنبه، چهار شهریور آغاز شده که باید از هماهنگی و همراهی شهرداری شهر نجف نیز کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) شهرداری مشهدمقدس افزود: روزانه ۱۷کیلومتر از معابر اصلی شهر نجف به همت پاکبانان مشهدی رفت‌وروب می‌شود که مساحتی حدود ۷۵۰هزارمترمربع می‌شود.

شهرداری مشهد در نجف چه می‌کند؟

خدمات‌رسانی در نجف افتخاری برای مشهدالرضا(ع) است

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: مسئولان شهری نجف اشرف، عملکرد نیرو‌های شهرداری مشهدمقدس را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند که این امر افتخاری برای نام مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت است.

مهدی ناصحی در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق با بیان اینکه فعالیت خدمات‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، ویژه ایام اربعین سبقه‌ای چندین ساله دارد، اظهارکرد: هرسال، مدیریت شهری مشهدمقدس براساس وظیفه ذاتی خود و در تعامل با شهرداری نجف اشرف، دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و ستاد بازسازی عتبات عالیات سعی بر خدمت‌رسانی مطلوب به زوار حسینی را دارد.

وی گفت: مسئولان کشور عراق و شهر نجف اشرف، عملکرد نیرو‌های شهرداری مشهدمقدس را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند که این امر افتخاری برای نام مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت است.

ناصحی با بیان اینکه بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص، وجه بارز فعالیت‌های شهرداری مشهدمقدس در اربعین است، افزود: در کنار قریب به هزار نیروی انسانی، ماشین‌آلات مختلف و ۱۲۵دستگاه اتوبوس نیز برای خدمت‌رسانی در این ایام پیش‌بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: پایان عملیات خدمات‌رسانی همکاران شهرداری مشهد، شروع فصل جدیدی از خدمات‌رسانی یعنی میزبانی از زوار امام‌رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر بوده و مجدد برای فعالیت در این ایام، آماده می‌شویم.

فرهنگ "حرم‌شهر" باید بسط و گسترش یابد

قائم مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: یکی از نکات بسیار مهم که در ایامی از جمله اربعین باید مدنظر قرار گیرد، تبادل فرهنگ‌ها بوده و یکی از مهمترین موضوعات در این خصوص، ترویج فرهنگ حرم‌شهر است.

هادی حاجی‌زاده با بیان اینکه همه ما در مسیر اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمت می‌کنیم که قیمت بگیریم، اظهارکرد: تمامی اعضای کاروان هزار نفره خدام‌الحسین (ع) شهرداری مشهد بدون هیچ چشم‌داشت دنیوی به زائران اربعین خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم که در این ایام باید مدنظر قرار گیرد، تبادل فرهنگ‌هاست، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در این خصوص، ترویج فرهنگ حرم‌شهر است؛ رویکردی که در مشهد مقدس نهادینه شده و به جد پیگیر تقویت آن هستیم.

قائم مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس افزود: حرم‌شهر، گفتمانی است که ارکان مختلف مدیریت شهری در مشهد مقدس باورمند به آن هستند.
حاجی‌زاده تصریح کرد: پاکبان مشهدی ما باور و اعتقاد قلبی پیدا کرده که جارو کردن هر نقطه از شهر، جارو کردن حرم مطهر امام‌رضا (ع) است و این نگاه باید در شهر‌های دیگر مذهبی نیز تسری یابد.

تقدیر از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کاروان اعزامی شهرداری مشهد

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: نحوه برخورد و رفتار خادمان با زائران موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در دوره‌های آموزشی شهرداری ویژه کارکنان و کارگران اعزامی مدنظر قرار گرفته و از این بابت هم تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهدمقدس با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیریت شهری مشهد در نجف اشرف، اظهارکرد: جایگاه پاکبانان و افرادی که به زائران و عزاداران امام‌حسین(ع) خدمت می‌کنند، بسیار بالاست.

وی گفت: جارو کردن زیر پای زائر اهل بیت(ع) به مثابه تسبیح و ذکر خداست و این خدمت خالصانه در نفس افراد تأثیر می‌گذارد.

آیت الله حسینی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی قریب به دو هفته‌ای نیرو‌های شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف، افزود: براساس روایات، حضور و اقامت در نجف فضیلت بسیار بالایی دارد و زیارت امیر المومنین(ع) بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق اقدامات مختلف شهرداری مشهدمقدس را ارزنده دانست و تصریح کرد: نحوه برخورد و رفتار خادمان با زائران موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در دوره‌های آموزشی شهرداری ویژه کارکنان و کارگران اعزامی مدنظر قرار گرفته و از این حیث هم تشکر می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، تمام این خدمات و اقدامات درحالی انجام می‌شود که به محض پایان ایام اربعین حسینی نیرو‌های شهرداری مشهدمقدس به استقبال زائران امام هشتم(ع) در مشهد خواهند رفت تا در ایام پایانی ماه صفر نیز به میلیون‌ها زائر و مجاور خدمت‌رسانی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->