اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

تسلا احتمالا در عربستان کارخانه خودروسازی احداث می‌کند

  • کد خبر: ۱۸۴۸۷۲
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
تسلا احتمالا در عربستان کارخانه خودروسازی احداث می‌کند
تسلا احتمالاً کارخانه‌ی خودروسازی جدیدش را در خاک عربستان سعودی احداث می‌کند. تسلا و عربستان «مذاکرات اولیه» را شروع کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی می‌گوید که دولت عربستان سعودی «مذاکرات اولیه» را با تسلا شروع کرده است تا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروِ برقی در دنیا کارخانه‌ی بعدی‌اش را در این کشور احداث کند.

ادعای مذاکرات عربستان و تسلا در حالی مطرح می‌شود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ساعاتی قبل در گفت‌و‌گویی مختصر با ایلان ماسک از او دعوت کرده بود که کارخانه‌ی بعدی تسلا را به خاک ترکیه ببرد.

منابع آگاه می‌گویند که عربستان سعودی تلاش کرده است با اقدامات مختلف نظر تسلا را جلب کند. این کشور به تسلا گفته است که حق خرید مقادیر موردنیاز فلزات و مواد معدنی لازم برای تولید خودرو را به این شرکت می‌دهد. این فلزات از کشور‌های مختلف نظیر جمهوری دموکراتیک کنگو تهیه خواهند شد.

در سال‌های اخیر، عربستان سعودی پروژه‌های جدیدی به‌راه انداخته است تا وابستگی اقتصادش را به نفت کاهش دهد. صندوق سرمایه‌گذاری خارجی دولت عربستان به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی شرکت لوسید شناخته می‌شود. لوسید یکی از رقبای تسلا در بازار خودرو‌های برقی است.

ایلان ماسک چند ماه پیش گفته بود که تسلا تا پایان سال ۲۰۲۳ محل احداث کارخانه‌ی بعدی‌اش را مشخص خواهد کرد. در‌حال‌حاضر، این شرکت ۶ کارخانه دارد و در حال تأسیس کارخانه‌ی دیگر در مکزیک است.

سال گذشته، تسلا ۱٫۳ میلیون خودرو روانه‌ی بازار کرد و می‌خواهد آمار فروش سالانه‌ی خودرو را تا ۲۰۳۰ به ۲۰ میلیون دستگاه برساند. در ماه‌های اخیر، این شرکت قیمت خودرو را در برخی از کشور‌ها ازجمله چین کاهش داده است تا بهتر با شرکت‌های دیگر رقابت کند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->