لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

ایده ایلان ماسک برای ساخت دست و پای رباتیکی که با تراشه‌های مغزی کار می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۵۴۲۲
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
ایده ایلان ماسک برای ساخت دست و پای رباتیکی که با تراشه‌های مغزی کار می‌کنند
ایلان ماسک می‌گوید می‌توان از توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس برای ساخت اعضای بدن رباتیک استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - ایلان ماسک ایده تولید محصولات جدیدی را در شرکت تسلا مطرح کرده است که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. او می‌گوید می‌توان از توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس برای ساخت اعضای بدن رباتیک استفاده کرد. این اندام‌ها در کنار تراشه‌های مغزی نورالینک می‌توانند مثلاً به‌جای دست یا پای قطع‌شده در انسان‌ها استفاده شوند و سایبورگ‌ها را بسازند.

در جلسه مالی اخیر تسلا، یکی از سرمایه‌گذاران از ایلان ماسک پرسید که وضعیت پیشرفت ربات اپتیموس به کجا رسیده و چند ربات تاکنون تولید شده است. اگرچه ماسک پاسخ دقیقی به این سؤال نداد، اما ایده جذاب دیگری را برای تولید اندام‌های پروتز رباتیک مطرح کرد.

مدیرعامل تسلا می‌گوید با ترکیب تراشه مغزی نورالینک و اندام‌های رباتیک تسلا می‌توان به افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند، اجازه داد تا از اندام‌هایی حتی بهتر از اندام‌های اصلی و طبیعی خود بهره‌مند شوند: «باور داریم که اساساً می‌توانیم یک بدن سایبورگ ارائه کنیم که فوق‌العاده توانمند است.»

نورالینک درحال‌حاضر مشغول کار روی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای کاشت تراشه‌ها در مغز است تا برای افرادی که دچار ناتوانی‌های فیزیکی هستند، ارتباط با کامپیوتر را امکان‌پذیر کند.

گفتنی است که ماسک تاکنون وعده عرضه فناوری‌های مختلفی را داده که هنوز برخی از آن‌ها را در جهان واقعی ندیده‌ایم. برای مثال، او سال‌ها پیش گفته بود که سیستم رانندگی خودکار در اتومبیل‌های تسلا در آستانه عرضه است. تولید خودروی تسلا رودستر هم نسبت به برنامه مدنظر ماسک خیلی کُندتر پیش رفته است.

ایلان ماسک در این جلسه که با سرمایه‌گذاران تسلا برگزار شد، اعلام کرد که اطمینان دارد ربات اپتیموس از سال آینده در کارخانه‌های تسلا برای انجام کار‌های مفید استفاده خواهد شد. بااین‌حال، باید صبر کنیم تا ببینیم این وعده به چه شیوه‌ای محقق می‌شود و بعد در مراحل بعدی تسلا چگونه می‌تواند وارد حوزه توسعه اندام‌های رباتیک برای ایجاد سایبورگ‌ها شود.

منبع: دیجیاتو به نقل از بیزنس اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->