فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳) «پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات
سرخط خبرها

شهید امنیت تبلور میراث اخلاقی و فرهنگی شهید کلنل پسیان است

  • کد خبر: ۱۸۷۵۱۶
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
شهید امنیت تبلور میراث اخلاقی و فرهنگی شهید کلنل پسیان است
مراسم عصر شعر به مناسبت بزرگداشت شهید کلنل محمدتقی خان پسیان و شهدای امنیت و غیرت با عنوان «غایت غیرت» در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محفل ادبی «غایت غیرت» جهت گرامیداشت کلنل بزرگداشت شهید کلنل محمدتقی خان پسیان و شهدای امنیت و غیرت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حوزه هنری، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، انجمن شعر امین و مجموعه پاتوق فرهنگ مشهد در محل باغ موزه نادری برگزار شد.

بنا به این گزارش در این مراسم تکریم، شاعران بسیاری از جمله فرامرز اکبری، علی سمرقندی، سیدامین موسوی، راضیه رجایی، مسعود یوسف‌پور، هاشم رضازاده، مصطفی جلیلیان مصلحی، محمدحسین رحیمی، امیرحسین پاسبان، جواد اسلامی، عباس تافته، عاطفه جعفری، مهدی آخرتی، عاطفه سادات موسوی، ملیحه آخوندی و غلامرضا غلامپور، با خوانش اشعار حماسی خود در مقابل شهدای امنیت و خانواده‌های معزز ایشان، ادای دین کردند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این محفل در صدودومین سالروز شهادت شهید کلنل محمدتقی‌خان پسیان و در جوار آرامگاه وی در باغ نادری مشهد برگزار شد.  

بی بی فاطمه حسینی با تأکید بر ماندگاری روحیه غیرت و شهادت در جوانان هر نسل ایران اسلامی خاطرنشان کرد: شهیدان امنیت و غیرت همچون رسول دوست‌محمدی، حسین زینال‌زاده، دانیال رضازاده، حمیدرضا الداغی، حسن براتی و مسلم جاویدی‎‌مهر تبلور میراث اخلاقی و فرهنگی شهید پسیان و همه شهدای تاریخ این مرز و بوم هستند.  

حسینی افزود: همچنین در این برنامه خانواده شهدای یاد شده در این برنامه حضور داشتند و از ایثار و استقامت این عزیزان قدردانی صورت گرفت.  

برنامه عصر شعر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون فرهنگی ارشاد استان، خانواده معزز شهدای امنیت و غیرت و عموم علاقه‌مندان برگزار و با تقدیر از شاعران حماسه سرای این محفل ادبی خاتمه یافت.

محمدتقی پسیان متولد ۱۲۷۰ معروف به کلنل محمدتقی‌خان پسیان از نظامیان اواخر دوره قاجار بود که در راه غیرت و مبارزه با استکبار جان خود را فدا کرد و رهبر معظم انقلاب، از وی به نام بسیجی شهید یاد کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->