کشف ۱۵ قطعه چکاوک وحشی در مرز دوغارون تایباد سرقت موتورسیکلت مقابل چشمان حیرت زده مالک! رمزگشایی از قتل مرد ۵۰ ساله در بلوار شهید کریمی مشهد؛ قاتل معتاد در تور نورافکن پلیس و دستور محرمانه قاضی! سانحه رانندگی در محور تایباد | ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری
سرخط خبرها

دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت
دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به تشریح عوامل کمبود بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی پرداخت.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به کمیاب شدن و گرانی بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی گفت: نرخ بلیت‌های پروازی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر با توجه به کمبود هواپیما در ناوگان پروازی کشور، عرضه و تقاضا هیچ تناسبی باهم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ فروند هواپیما در کشور، نیمی از آن‌ها به علت نبود قطعه و فرسودگی زمین‌گیر شده‌اند و تعداد باقیمانده نیز پاسخگوی نیاز فعلی ما نیست.

دوایی خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند جلوی این مشکل را بگیرد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نبض بازار در اختیار دلالان و سامانه‌های فروش آنلاین بلیت است و متاسفانه روند کمبود بلیت و گرانی برخی مسیر‌های پروازی ادامه خواهد داشت.

دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی قیمت بلیت قطار به یک میلیون تومان رسیده است، چه توجیهی وجود دارد که نرخ بلیت هواپیمای مشهد-تهران یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان باشد و توقع داشته باشیم که بلیت هم به آسانی در دسترس ما قرار گیرد؟ آن‌هم با تعداد معدود هواپیما که اگر بتوانیم آن‌ها را نگهداریم، هنر کرده‌ایم؟

دوایی افزود: نرخ هر ساعت پرواز هواپیما در جهان، حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و این نرخ در ایران حدود یک سوم معادل جهانی آن است؛ بنابراین برخی ایرلاین‌ها به‌جای ارائه خدمات در ایران، مسیر‌های پروازی به کشور‌های اطراف را انتخاب می‌کنند که مبلغ بیشتری را برای آن‌ها دربرمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دلالان به هر شکل که می‌خواهند نرخ‌گذاری می‌کنند و نظارتی بر آن‌ها نیست. اما آژانس‌ها تا مبلغی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، توبیخ شده و پلمب می‌شوند؛ لذا همچنان معتقدیم اگر نرخ‌های بلیت آزادسازی شود، شاهد گرفتاری‌های کمتری خواهیم بود و رقابت بهتری میان عرضه کنندگان خدمات به وجود خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->