تیراندازی به سمت خودروی حامل صندوق رای در منطقه جکیگور ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس
سرخط خبرها

دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت
دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به تشریح عوامل کمبود بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی پرداخت.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به کمیاب شدن و گرانی بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی گفت: نرخ بلیت‌های پروازی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر با توجه به کمبود هواپیما در ناوگان پروازی کشور، عرضه و تقاضا هیچ تناسبی باهم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ فروند هواپیما در کشور، نیمی از آن‌ها به علت نبود قطعه و فرسودگی زمین‌گیر شده‌اند و تعداد باقیمانده نیز پاسخگوی نیاز فعلی ما نیست.

دوایی خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند جلوی این مشکل را بگیرد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نبض بازار در اختیار دلالان و سامانه‌های فروش آنلاین بلیت است و متاسفانه روند کمبود بلیت و گرانی برخی مسیر‌های پروازی ادامه خواهد داشت.

دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی قیمت بلیت قطار به یک میلیون تومان رسیده است، چه توجیهی وجود دارد که نرخ بلیت هواپیمای مشهد-تهران یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان باشد و توقع داشته باشیم که بلیت هم به آسانی در دسترس ما قرار گیرد؟ آن‌هم با تعداد معدود هواپیما که اگر بتوانیم آن‌ها را نگهداریم، هنر کرده‌ایم؟

دوایی افزود: نرخ هر ساعت پرواز هواپیما در جهان، حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و این نرخ در ایران حدود یک سوم معادل جهانی آن است؛ بنابراین برخی ایرلاین‌ها به‌جای ارائه خدمات در ایران، مسیر‌های پروازی به کشور‌های اطراف را انتخاب می‌کنند که مبلغ بیشتری را برای آن‌ها دربرمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دلالان به هر شکل که می‌خواهند نرخ‌گذاری می‌کنند و نظارتی بر آن‌ها نیست. اما آژانس‌ها تا مبلغی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، توبیخ شده و پلمب می‌شوند؛ لذا همچنان معتقدیم اگر نرخ‌های بلیت آزادسازی شود، شاهد گرفتاری‌های کمتری خواهیم بود و رقابت بهتری میان عرضه کنندگان خدمات به وجود خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->