در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها
شهردار مشهد از رسیدن مشهد به مرحله همه گیری کرونا خبرداد؛

کلائی: حاکمیت باید تصمیم کلان بگیرد/ آمار مبتلایان و فوتی ها سیر صعودی دارد

  • کد خبر: ۲۱۰۷۲
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کلائی: حاکمیت باید تصمیم کلان بگیرد/ آمار مبتلایان و فوتی ها سیر صعودی دارد
شهردار مشهد با بیان اینکه حاکمیت باید تصمیم کلان بگیرد گفت: مهمترین کاری که مردم باید انجام دهند ماندن در خانه است، متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی ها سیر صعودی دارد.

به گزارش شهرآرا نیوز - محمدرضا کلائی، امشب در برنامه تلویزیونی «اشاره» سیمای خراسان‌رضوی که با موضوع شرح اقدامات و برنامه‌های شهرداری مشهد برای مبارزه با کرونا بود، اظهارداشت: مبارزه با این ویروس سه ضلع دارد، بخش اول آن حاکمیت است که باید تصمیمات کلان بگیرد، بخش دوم مردم هستند و نقش محوری را بازی می‌کنند و مدیریت شهری به سبب گستردگی فعالیت‌ها ضلع سوم آن است.
وی ادامه داد: از روز اول تمام تلاش ما این بوده که تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا این زنجیره قطع شود.
کلائی درباره شایعات پیرامون ابتلایش به کرونا اظهارداشت: کسی که شهردار است، باید کف خیابان باشد که اولین گزینه برای ابتلا است، اما من کرونا ندارم.
شهردار مشهد با بیان اینکه ما سعی کردیم اولا شرایط کار ایمن را برای همکارانمان در شهرداری فراهم کنیم اما امروز ترجیح می‌دهیم همان هم نباشد گفت: از امشب فرآیند فضا آرایی شهر، گل‌کاری و رنگ‌آمیزی‌ها متوقف خواهد شد و به طور کلی بسیاری از فعالیت‌های شهرداری مشهد امشب به حالت در تعلیق می‌آید.

 

امروز مقرر شد تا پایان سال دستمزد کارگران روزمزد پرداخت شود
وی ادامه داد: از روز اول در مدیریت شهری تلاش کردیم تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم و شرایط قطع زنجیره را فراهم کنیم.
مثلا از روز اول زباله‌های غیربیمارستانی مراکز درمانی را هم مثل  زباله بیمارستانی تشخیص دادیم و سعی کردیم نظارت‌ها را بیشتر کنیم.
کلائی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل از روز اول ضدعفونی شروع شد ولی همه اینها زمانی جواب میدهد که مردم و حاکمیت هم همراهی کنند.
عالی‌ترین مقام مدیریت شهری مشهد گفت: ما در شهرداری از روز اول کارهای پر خطر را تعطیل کردیم و از طرفی هم کارگران روزمزد داریم و نمی‎توانیم سیل بیکار را وارد جامعه کنیم. شورای شهر امروز مصوب کرد و می‎توانیم پرداختی تا پایان سال به کارگران روز مزد داشته باشیم.

فرصت طلایی را از دست دادیم حداقل از حالا جدی بگیریم
شهردار مشهد خاطرنشان کرد که باید اذعان کنیم فرصت طلایی را از دست دادیم و آنطور که باید رعایت نکردیم و امیدوارم الان حداقل جدی بگیریم.
وی ادامه داد: امروز در صحن علنی شورای شهر سه دسته مصوبه داشتیم که دسته اول حمایتی بود، عوارض سه ماه اول سال ۹۹ مشمول بخشیدگی شد و واحدهای تجاری شهرداری در سه ماه اول۹۹ تا ۵۰درصد معافیت خواهند داشت. دسته دوم برای موضوعات حمل و نقل عمومی بود اگر اختیارات ممنوعیت در استان وجود نداشته باشد، اختیار محدودیت شدید وجود دارد، تصمیم این است که محدودیت شدید را اعلام کنیم.

از فردا مترو تعطیل خواهد شد
کلائی با بیان اینکه از فردا مترو تعطیل خواهد شد گفت: فعالیت اتوبوس‌ها تا چهارشنبه محدود هستند و از ۲۹ اسفند آن هم تعطیل خواهد شد تا به خودقرنطینگی کمک کنیم.
وی افزود: در مبادی ورودی قرار شد محدودیت اعمال بشود. درخصوص اتباع خارجی اتباعی که قصد بازگشت به افغانستان را دارند قرار شد وارد شهر مشهد نشوند و اتوبوس ها مستقیم به مرز دوغارون هدایت شوند. مجموعه این تصمیمات که تصمیمات حاکمیتی و مدیریت شهری است در کنار رعایت مردم شیب شیوع را آرام می‌کند. 

 

ممنوعیت تردد در روز سال تحویل
شهردار مشهد که در برنامه اشاره سیمای خراسان‌رضوی سخن می‌گفت ادامه داد: اینکه مردم با آشناهای خود تماس گرفتند و از آنها خواستند به مشهد نیایند تاثیرگذار بوده است. شهروندان در منزل خود بمانند و این اصل موضوع است.


مردم باید کمپین «به مشهد نیایید» را ادامه بدهند
برای اینکه فاجعه انسانی رخ ندهد به مشهد سفر نکنید


مواد ضدعفونی کننده کاملا بدون خطر است
وی با تکذیب شایعه سمی بودن مواد ضدعفونی ادامه داد که باید گفت این مواد هم برای گیاهان و درختان و هم برای اشخاص بی‌خطر است و تهیه این مواد ضدعفونی سخت است.
کلائی خاطرنشان کرد: مردم نباید مطمئن باشند که شهر امن است، ممکن است بعد از ضدعفونی یک فرد ناقل از آنجا رد شود پس خانه امن‌ترین جا است. مناطقی مثل خیابان پرستار که بیمارستان و مطب زیاد دارد روزانه چندبار ضدعفونی می شود.


ضدعفونی شهر چقدر مؤثر است؟


 

اگر جدی نگیریم قاتل هستیم
شهردار مشهد تاکید کرد: مردم باید فکر کنند که ممکن است عزیزترین افراد آنها از قربانیان کرونا باشند. مردمی که در خانه هستند چه حسی پیدا می کنند وقتی می بینند وکیل آباد شلوغ است؟ افرادی که بیرون می روند باید عذاب وجدان بگیرند که ممکن است فردی را به سوی مرگ ببرند.
وی افزود: اگر بدون ضرورت بیرون برویم و باعث شلوغی شویم و باعث مرگ کسی شویم واقعا قاتلیم.
کلائی ادامه داد: در ۱۰ روز گذشته از استاندار تا شورای شهر کمک کردند تا بحران را به صورت مشخص نشان دهیم که اگر مثل هرسال یک میلیون نفر در زمان تحویل سال در حرم باشند، چه فاجعه ای رخ می‌دهد.
عالی‌ترین مقام مدیریت شهری مشهد با قدردانی از تصمیم آستان قدس برای عدم برگزاری مراسم سال تحویل در حرم تشکر کرد و گفت: این بسیار مهم است. قرار است که در روز سال تحویل محدودیت‌ها در اطراف حرم اعمال شود.


هشدار جدی شهردار مشهد به مردم:

بخشی از این بیماری قابل بازگشت نیست/ در خانه بمانید



در مشهد به مرحله همه گیری نزدیک می شویم، اما هنوز فرصت جبران داریم
شهردار مشهد ادامه داد: دوستان آتش نشانی با 100 دستگاه خودرو برای ضدعفونی معابر کار خود را آغاز کردند، در اسماعیل آباد و توس مسئله جدی است، اما این فعالیت‌ها شهر را ایمن می‌کند.
کلائی خاطرنشان کرد: تمام شهر به ویژه مناطق «پرستار» و «عارف» روزانه چند بار ضدعفونی می‌شوند البته کافی نیست. بخشی از شهر هم با همکاری شهروندان به صورت دواطلبانه ضد عفونی میشود.
وی گفت: من سه دلیل برای ابراز نگرانی و حضور مداوم در فضای مجازی دارم، اول آمار مبتلایات و فوتی ها که سیر صعودی دارد، دوم نگرانی برای دوستان که مثلا با کسی برخورد کنیم که سه روز قبل سرپا بوده و سه روز بعد نمی تواند نفس بکشد، سوم اینکه به مرحله همه گیری نزدیک می شویم و تعداد بیماران زیاد می شود. کادر درمان فرسوده می شود و مجبوریم بیماران را به مراکز غیرتخصصی مثل بیمارستان صحرایی یا سالن های ورزشی ببریم.
شهردار مشهد تاکید کرد: شهر مشهد رشد اقتصادی بسیار خوبی داشت و ما به فکر رشد اقتصادی دو رقمی بودیم، امیدواریم بعد از ویروس کرونا به هدفهای خود دست یابیم.


هشدار شهردار مشهد نسبت به
رسیدن مشهد به مرحله همه‌گیری کرونا


حذف
۸۳ المان نوروزی که سبب تجمع می‌شد
شهردار مشهد با بیان اینکه ما امسال برای استقبال از بهار خیلی تدارک دیده بودیم، کلیه المان های تعاملی که باعث تجمع می شود را حذف کردیم، حدود ۸۳ المان بزرگ را حذف کردیم گفت: فعالیت‌های جشنواره‌ای و فرهنگی همه را کنسل کردیم، تنها المان هایی که شکل بصری دارد و باعث تجمع نمی شود را نصب کردیم.

خبرنگار: سیدمحمدرضا هاشمی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->